Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.498
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 39
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 10
  • Totaal: 10

banden / velgen topic (gestart als gezocht)

Gestart door fs1, 20 januari, 2007, 12:46

Vorige topic - Volgende topic

bryant

Citaat van: fs1 op 24 januari, 2007, 08:06
ja nee, nieuw zijn de gewenste maten wel te vinden he...

had gewoon een paar mooie 2de hands setjes gevonden die net niet de juiste steek hebben, da's al...

ik heb geen zin om tegen de 1000? te gaan geven aan velgen/wielen/banden etc...

Ik snap je helemaal maar als ik je mag aanraden die springbouten uit je hoofd te zetten.

Aangezien ze iets meer ruimte toegeven zit er ook meer kans op speling op waardoor ook weer meer kans op lasrakende wielen haha ( echt waar hoor!! )

Die ringen zijn juist wel weer aan te raden. Dit gebruiken ze ook veel bij tuningshops... zodat ze bijna elke velg op elke auto kunnen plaatsen.

Maar de keus is aan jou ;)

fs1

hehe eindelijk iemand die weet waar het over gaat :-p

thanks... zal nog maar effe wachten om iets te gaan doen aja...

bryant

geen dank :D

ik leer ook alleen maar van andere

fabio

het schijnt alleen dat ringen weer slecht zijn voor je lagers omdat je het zwaartepunt verlegt

bryant

Citaat van: fabio op 24 januari, 2007, 19:56
het schijnt alleen dat ringen weer slecht zijn voor je lagers omdat je het zwaartepunt verlegt

heb je ook weer gelijk in...

fs1

bon, we zullen de vraag dan maar wat aanpassen he ;-) waar op het net, kunt ge erges schoon velgen bekijken (winkels dus ofzo he) en dan nog wel met steek 5x108 dus :-)

fs1

uhu... zal maar ies een domme vraag stellen... as ge ne set nieve velgen koopt... bestaan die dan altijd in de gewenste steek? of niet?

bryant

niet altijd maar meestal kun je ze wel vinden ja

fabio

steek 108 is een uitzonderlijke maat stond binnen bij velgenland aan de muur 1000 velgen opgesteld en die verkoper zegt .....deze 4 passen onder je GT en dat waren niet de mooiste kan ik je vertellen

fs1

ja vala... dat heb ik dus ook al willen merken dacht ik zo... :-(

RICO1047

met ringen verander je de et waarde van je velg en inderdaad verhoog je de druk op je wiellager,
van laguna 1 is de et waarde 50 ,maar die zijn haast niet et krijgen dus wijk je al gauw af van de et waarde
Uit eeindelijk valt dat wel mee met die wiellager slijtage

fs1

waardes van een standaard laguna 2 zijn trouwens; steek: 5x108, ET: 50, naaf: 60.1

Ed

Ja, dat geldt geloof ik ook voor de Lag 1 V6 en 2.0s 16v. ET is iets lager trouwens (of hoger, net hoe je het beschouwt)

fs1

gezocht! deze velgen! met de juiste eigenschappen uiteraard, moeten 18" zijn, ?n steek 5x108, heb al een gaan horen bij de bandencentrale, ze bestaan, da's al iets, maar kon alleen nog aan 1 enkel setje graken van de leverancier en dat was een 17", dat vond ik dan weer de moeite niet, kan ik evengoe mn 16" houden.. dus zie naar de foto en lees mn specs en zoek zoek zoek :-)
traffic.gif
title="Click to load original image"

***edit titel veranderd