Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.498
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 39
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online

banden / velgen topic (gestart als gezocht)

Gestart door fs1, 20 januari, 2007, 12:46

Vorige topic - Volgende topic

Remi

Iemand ervaring met het merk Falken 225 45 18 XL banden, heb nu de Bridgestone Potenza 225 45 18 95Y die bevallen prima maar zijn ook 2 x zo duur..

Dus overweeg de overstap..

SebasNL

Citaat van: Remi op 16 december, 2018, 10:51
Iemand ervaring met het merk Falken 225 45 18 XL banden, heb nu de Bridgestone Potenza 225 45 18 95Y die bevallen prima maar zijn ook 2 x zo duur..

Zelf heb ik er Nexen onder zitten. Komen heel aardig uit de test voor zowel zomer als winterbanden en scheelt ook flink met de andere merken.
Zomerbanden (N'Fera) zijn niet extreem slijtvast maar prima grip en comfort. Winterbanden (Winguard) bevallen uitermate goed op zowel droog, nat als sneeuw.

Heb zelf altijd behoorlijk twijfels bij merken die ik niet ken maar na een beetje zoekwerk lijkt het geen verkeerd merk.
Nexen was ooit een volle dochter van Michelin maar zijn nu weer op zichzelf. Veel Zuidkoreaanse auto's als Kia en Hyundai worden er standaard op geleverd en ook veel VAG producten die bv in Spanje op kenteken gezet worden staan erop.

espacedriver;)

Citaat van: Remi op 16 december, 2018, 10:51

Tijdje geleden ook falken gehad. Meen dat ik er niet zo kapot vanwege was zeker op gebied van slijtage. Hoewel de potenza's duur zijn, ook niet super slijtvast zijn, zal ik ze er toch weer onder leggen als ze op zijn. Mocht je toch voor de Falken gaan, ben ik benieuwd naar je ervaringen!

Remi

Ik ben eigenlijk een Michelin rijder, had deze ook altijd onder m'n Laguna II type I , 1 keer uitgeweken naar Dunlop Sport Maxx wat een verschrikking die band, dus blijf altijd wel een beetje bang af te wijken van m'n geloof, maar lees zeer goede recensies bij Falken...
Of ik ga toch weer terug naar Michelin en dan de Pilot 4.....