Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.498
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 39
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 9
  • Totaal: 9

banden / velgen topic (gestart als gezocht)

Gestart door fs1, 20 januari, 2007, 12:46

Vorige topic - Volgende topic

Renier

Omdat ik bijna overal banden met index "W" tegenkom, waar er in het boekje "V" staat

lagunaV8

maar ik ken je langer, achter een vraag zit bij jouw een andere vraag en mogelijk daarachter nog een andere vraag.

Renier

Ehhh, nee in dit geval niet.
ik ben op mijn comfort gesteld en wil weten of ik met banden met een W minder comfort heb dan zelfde merk/type maar dan met V.
Meeste sites bieden de W band namelijk goedkoper aan

lagunaV8

Dat ga je niet merken, koop een goede band, koop in jouw geval een michelin. Ik rijdt nu op run flat banden, iedereen zegt, die dingen zijn hard, maar dat valt reuze mee.

Renier

Het wordt ook de Michelin Primacy 3  ;)

lagunaV8

Lag-3.0-V6

Heb ik ook onder de velgen van V8 destijds gekocht, 17 inch, prima, niet stug en stiller dan de energy met 16 inch....Over de snelheidscodering, in Duitsland uitkijken, bij n ongeval ga je voor gaas met de niet org. codering.... :-\

Renier

@LagunaV8: waarom de Pilot Sport ipv de Primacy dan? voor mij zijn brandstofverbruik, afrolgeluid en veercomfort minstens zo belangrijk als rijgedrag
@Lag-3.0-V6: dat is in Duitsland toch alleen een probleem bij montage van een lagere index? Hoger moet geen probleem zijn.

Lag-3.0-V6

Zou best KUNNEN zijn maar had t eens gevraagd...vandaar. M.a.w., ik zou informeren.... ;)

espacedriver;)

ik heb nu de 225/45/18 potenza re050a op mijn lag3 gt liggen en hoewel ik eigenlijk het voornemen had om deze weer te bestellen, twijfel ik een beetje... Nu ik een hele periode de winterbanden heb gereden en sinds een maandje weer de potenza's erop heb liggen, heb ik veel meer last van afrol geluiden.. en dat t.o.v. een winterband ;-)

Qua stuur eigenschappen en bochtenwerk is de re050 een topper, maar wat zou een goed alternatief zijn op die auto? conti sport contact 5? pilot sport 3 hoor ik ook van dat ze snel op zijn dus dan kan ik net zo goed de re050 weer opnieuw aanschaffen. qua prijs zitten ze allemaal zo rond de 200 euro inc de montage..

voorerwin

Ik zit te denken aan de Uniroyal rainsport 3

Renier

Het zijn de Primacy 3 banden geworden met 91W.
Straks weer relaxed rijden hopelijk

espacedriver;)

Hier toch weer voor de strak sturende potenzas re050a gegaan.

kevinbreda

Tot hoe groot kan je max gaan met de velgen van een laguna

Heb op internet dit gevonden maar leek me best wel klein

Gezocht
Steek:5x108
Naafdiameter:60.1
ET Waarde:50
Montage:Bout - 12 x 1,50

235/35R19

en zou je de et waarde kunnen verhogen of verlagen

Want snap dat nog niet hoe dat allemaal zit

r5alpine

ik heb onder mijn laguna 8.5x19 et 35 met 235/35/19 banden en dat past perfect met 3.5 cm verlaging