Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 90
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 60
  • Totaal: 60

chippen

Gestart door fabio, 17 april, 2006, 08:27

Vorige topic - Volgende topic

Gerrit

Citaat van: Maarten Jan op 15 oktober, 2008, 11:32
Vermogen sloopt je automaat niet, het is het koppel wat hem de das omdoet.
(bij een gewone versnellingsbak net zo)
Maar de laguna coupe krijgt een V6 diesel i.c.m. dezelfde automaat, dus dat
komt wel goed  !!

Oke top dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken.... thx... ik slaap weer rustig...

rexonamen

Bellen en vragen voor de BMW ik denk het haast wel ,en veel plezier ermee na het chippen  ;D !!

rookie

ik denk het wel, je moet wel in gedachten houden dat de auto ouder is, dat alles wel goed in orde moet zijn, dit door bv het onderhoudts interval goed aan te houden. Als de auto bv bijna uit elkaar valt en allerlei rare geluidjes maakt, zou ik het niet doen. trouwens is de BMW een diesel, een benzine heeft weinig voordelen om te chippen, want het resultaat is weinig.

knotty

even voor de duidelijkheid, aangezien je pas lid bent, heb je nog geen lagunapas(ja er zijn er meer die dat nog niet hebben :( )
als ze moeilijk doen, dan moet je mij maar ff bellen, dan kan ik ze de details van de club doen en je clubnummer.
ik neem aan dat ik al ergens de gegevens heb van je aanmelding(mike,bart, kunnen jullie ff kijken of de aanmelding inderdaad binnen is gerrit heeft namelijk nog steeds de vermelding "tin member " bij zijn avatar staan.)

anders kan namelijk iedereen zeggen dat ze lid van de club zijn.
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

Lagunainitiale

Over het lerend vermogen van de automaat. Het is merkbaar maar je moet niet denken dat er een kabouter met een computer inzit die constant let op wat je doet en aantekeningen maakt en dan anders gaat rijden.

De automaat heeft een groot aantal programma's in het geheugen (hoe beter de automaat hoe meer). Door het nameten van de weerstand van de auto (bijvoorbeeld caravan trekken) , snelheid, hoeveelheid gas geven, de remkracht op het rempedaal, de herhaling in remmen en gas geven doen de automaat overschakelen naar verschillende programma's. Het is ook niet zo dat als je altijd haastig rijdt jou automaat anders rijdt dan de automaat van je buurman die altijd als een slak rijdt. De automaat kijkt wat het beste is op dat moment.

melcon

De automaat van de 2.0 dci is wel echt wezenlijk anders dan die in jouw auto lagunainitiale...
maar het principe blijft wel hetzelfde  :)

Wat mischien wel het vermelden waard is, de automaat wordt gebouwd door het japanse
Jatco en is in samenwerking met nissan ontwikkeld... dus verwacht niet dat het snel stuk gaat  :D

Lagunainitiale

Daarom zeg ik ook:Hoe beter de automaat hoe meer.

Deze zal veel geavanceerder zijn en meer programma's bevatten en soepeler rijden. Maar ik ben blij om te horen dat Nissan eraan mee heeft gewerkt. Dan kan ik me verheugen op nog vele jaren in een Laguna automaat!!!! Maar eerst deze af rijden.

melcon

Dat gaat hopelijk nog een hele tijd duren  ;D

Gerrit

Citaat van: rexonamen op 15 oktober, 2008, 15:25
Bellen en vragen voor de BMW ik denk het haast wel ,en veel plezier ermee na het chippen  ;D !!

Ellen (mijn vrouw) gaat de BMW "op" rijden en je denkt toch niet dat ik wil dat zij zometeen in een snellere auto rijdt als mij? Denk dat ik maar begrenzer monteer  >:D

Gerrit

2.0 dCi 110 kW 150 PK --> 132 kW 180 PK 340 Nm --> 410 Nm
2.0 dCi 129 kW 175 PK --> 151 kW 205 PK 360 Nm --> 398 Nm

Misschien een rare vraag maar als dezelfde motor ook naar 205 PK kan worden getuned waarom doen ze dat dan niet direct?
Of is de ECM (of andere onderdelen) van de 175pk anders dan die van de 150 PK?
Of kan het wel maar dan alleen in twee stappen?

*en in lijstje stond dat de 205 PK naar 398 Nm gaat en 180 PK naar 410 NM.. klopt dat wel?*

fs1

heb ik idd ook altijd vreemde dingen gevonden wat jij nu aanhaalt, er moet idd nog wel erges anders ook een verschil in die motoren zitten

melcon

De 175 pk dci heeft balansassen, de 150 pk heeft deze niet,
maar dit heeft alleen invloed op het geluid (trillingen).

Motorisch zullen ze verder hetzelfde zijn maar mijn gok is dat de 175
pk een andere intercooler heeft...

rookie

Citaat van: knotty op 16 oktober, 2008, 08:20
...anders kan namelijk iedereen zeggen dat ze lid van de club zijn.
Wat dacht jij wat er gebeurd? Ik heb met die mensen ook gesproken en er waren na de paar Laguna's zoals Mike en Rexonaman veel Laguna's van de Lagunaclub die langs zijn geweest, in de orde van grote meer dan 5 a 10. Zo'n idee hat ik eraf na zijn uitspraak.

rookie

daar zit wel de verschillen, intercooler, turbo en dat soort zaken.

Mike

Meen je dat nou Rookie....??
Dus mensen lezen het op de site, rijden naar Tunex, zeggen daar dat ze lid zijn en krijgen dan nog eens de extra korting....
hahaha wel reclame voor onze site maar ik denk niet helemaal de bedoeling!