Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 95
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 76
  • Totaal: 76

chippen

Gestart door fabio, 17 april, 2006, 08:27

Vorige topic - Volgende topic

rookie

nou, eenvoudige reken som. Er zijn 4 mensen geweest, misschien 2 of 3 andere gasten. Maar hij zei zoiets van der zijn meer mensen geweest na de eertse 4, tig mensen. Misschien ben jij wel.... (getal even vergeten). Toen besefte ik dat, dat er veel meer mensen dit leesde. Ik heb het trouwens ook zo gedaan, maar niet gelogen.

Ik heb jullie adres gevonden via de Lagunaclub pagina. Jullie hadden met hun een prijs afgespoken en wola. Klaar.

Mike

Ik zal er eerdaags een langs rijden als ik in de buurt ben.

MaartenM

Ik wou nog even terugkomen op mijn vraag over het chiptunen van een 1,5 dci (80pk): Ik ben bij 3 verschillende Renaultdealers geweest. 2 daarvan zeggen dat het wel mogelijk is en dat het wel kan. 1 zegt dat het inderdaad een gevoelige motor is. Van deze laatste heb ik ook een monteur gesproken via het RTC-forum. Hij geeft ook aan het een gevoelige motor is. Met name drijfstanglangers en verstuivers. De versnellingsbak moet het volgens hem gewoon kunnen hebben.
Maar goed. Ik heb nu besloten om het niet te doen. Als er inderdaad iets met die drijfstanglangers gebeurd ben je ver van huis. Daar zit ik niet op te wachten. Dus dank voor de adviezen  !!

Nog wel een ander vraagje aan de Renaultkenners:
Van deze 1,5 motor is later ook een 85pk versie gekomen (5pk en 15Nm meer). In een reactie op het Autoweek-forum zei iemand dat dit gewoon een softwarematige update is. Klopt dit? En is dit eventueel ook uit te voeren?

Sorry, dat ik het Laguna-forum gebruik voor een Megane-vraag, maar jullie weten nog wel eens wat, zoals blijkt.

rookie

ik denk persoonlijk een software update. Kan me niet iets opnoemen wat 5 pk extra zou geven.

Bv de 1.9 dci met roet filter heeft meer pk dan de 1.9 dci zonder roetfilter, best raar. Maar als je gaat chippen, dan is het net anders om. Het is waarschijnlijk een software update, maar dat is niet 1 2 3 via de dealer te regelen. Denk dat het niet gaat lukken.

knightchurch

Ik ben vandaag op afspraak bij Tunex.nl geweest, het was een takkeeind rijden maar terug naar huis wist ik dat het het waard was!!
Voor die €225,- kan je best een stukkie rijden hoor, echter vertelde één van de monteurs vraagtekens te zetten of er nog Laguna's zijn die niet langs waren geweest omdat er al veel mij zijn voorgegaan!!

Echt aan te bevelen die mannen van Tunex.  !!

rookie

het koste toch 200 eurotjes als je lid was te minste of zegt dat je lid bent.  !!

Dat verhaal zeiden ze ook al tegen mij, eerst 4 lags, toen stroomde het achter elkaar binnen.

Neke

Wat zijn de ervaringen bij de GT 2.2Dci?? heb het hele topic gelezen maar veel info over de 1.9. is het probleem van de koppeling ook bij de 2.2???

knotty

als het goed is kan de drukgroep en de koppeling dat wel aan...
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

ongeloofelooz

Ik heb een afspraak staan voor na mijn vakantie bij Tunex!
Ben benieuwd!

netraam

Ik rij volgende week vrijdag naar de firma Tunex, en de dag daarop naar de Vogezen. Dat wordt feest! :-)

DaBuzzzzz

dat feestje duur even hoor, direct na de aanpassing moet het systeem inleren. Ga je direct blazen dan zal motormanagement wat storingkjes gaan melden. Even wat meer geduld en toch veel plezier in de Vogezen! :)

hema

Dat feestje zal toch inmiddels wel over zijn zeker en hoplijk is hij al weer terug uit de Vogezen na een half jaar.

DaBuzzzzz

whehehehe!, WTF doet dat bericht dan ineens in de "recente topics" (want daar had ik hem uit) :D

MarcelS

Zijn er hier al ervaringen met een 2.0 -16V 140 pk in een lag 3 mbt tuning door tunex of datatechnic? Tunex heeft nu een aanbieding voor 225 euro maar die motor staat niet op hun site, datatechnic heeft m wel erop staan.....

Marcel

lagunadriver

van wat ik heb gehoord hier op het forum is, zolang je geen turbo of diesel hebt niet chpipen.
er is vrijwel geen extra vermogen of nm's uit te halen