Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 95
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 42
  • Totaal: 42

chippen

Gestart door fabio, 17 april, 2006, 08:27

Vorige topic - Volgende topic

Duupke (Ronald)

Een 1.5 dCi met 80 pk moet nog reserves hebben. Zoals Jeroen al aangeeft peurt Renault uit hetzelfde diesel blokkie ook 100 (of is het 105) pk.

melcon

110 pk. Maar de 1.5 dci met 80 pk moet je beetje oppassen met chippen.
Want achter de 80 pk zit een andere versnellingsbak als de 110 pk, die
dus niet zoveel kan hebben.

fabio

ik heb een box gehad ,geen klachten over .Hij rijd stukken pittiger maar is niet te vergelijken met het chippen.Hij rookt ook iets meer met een box,waarschijnlijk door het "foppen"van de motor

MaartenM

Het gaat mij in eerste instantie om dat de auto iets soepeler word en natuurlijk ook iets sneller. Ik denk zelf dat de auto nauwelijks vol belast zal worden. Veelal zit ik er alleen ik en 1x in de week met 4 jongens (voetballeider he). Maar het is niet zo dat ik constant loopt te trappen met de auto.

Wat adviseren jullie me: een box of chippen. Ik neig zelf eigenlijk meer naar chippen, maar degene van die autozaak neigt meer naar een box. Die heeft een keer een Clio gehad (dacht ook 80 of 85 pk) die ook problemen had (getuned door Ziptuning), maar die is nu voorzien van een box.

Maar zelf ben ik op de een of andere manier niet zo'n fan van het "foppen" van de motor.

Wat adviseren jullie me: Box en chippen.

groeten,
Maarten

rookie

ik adviseer chippen, dat is goedkoop en goed. Box als je het goed wilt doen is stukken duurder (eem goede box dan) en dan heb je (ongeveer) hetzelfde resultaat. Die jongen wil ook graag verkopen.

melcon

chippen is in mijn ogen ook beter, vooral als je het vergelijkt met zo'n goedkope box

rexonamen

Maarten Jan wat is het nou met of zonder box  :'( de versnellingsbak blijft het zelfde hoor  :-X

melcon

Ja dat klopt, maar hij wil het blijkbaar toch proberen en vraagt dus of chippen of een box beter is...
dan is in mijn ogen chippen beter.

Zou het gewoon helemaal niet doen, die bak kan dat helemaal niet aan maar goed toe maar,
zeg niet dat ik niet gewaarschuwd heb  ;)

Mike

ik zou echt voor chippen gaan, maar houd er idd wel rekening mee dat je versnellingsbak het misschien niet aan kan.
Ik heb mijn 2002  laten doen en heb nu wle een iets slippende koppeling als ik stevig optrek, Fabio had het ook en heeft er ene zwaardere druk groep in gezet en weg probleem, lees dit topic maar een door.

MaartenM

Nou ben net nog even bij de Renaultdealer geweest. Daar even gesproken met een monteur die er ook wel verstand van heeft en hem ook eens voorgelegd van de versnellingsbak. Hij zei dat dat op zich wel zou vallen. Het lag meer aan je rechter voet zei hij. Hij zei dat je inderdaad meer risico loopt op slijtage door chippen, maar hij zei dat de versnellingsbak daar niet een hoofdrol in speelde.

Ik schrijf hier mijn bevinden ook maar neer, zodat ik mogelijk tot goed afgewogen keuze kan komen.

groeten,
Maarten

Gerrit

Nou ben toch van plan om mijn auto 2.0 dCi (met automaat) te laten chippen bij Tunex naar 180PK. Ben ook gelijk maar even lid geworden van de club hier (scheelt weer €'s).

Nu belde ik Tunex met wat vraagjes over o.a. mijn automaat. Leuke was dat ik mee kon luisteren wat ze aan elkaar vroegen aan telefoon. Ze hebben pas één auto gedaan van mijn type en die was van de Laguna club (van wie?).  ???

Volgens Tunex is het geen probleem met de automaat omdat er al een Laguna is met 175 PK met dezelfde automaat. Nou weet ik dat er wel een benzine uitvoering is van 170 pk met automaat maar vraag me af of dat dezelfde is. Verder vertelden ze mij dat de automaat een "zelf lerend" vermogen heeft dus dat deze zich automatisch aanpast. Hoe moet ik dat zien?

Heb ook nog even met Zip tuning gebeld in Utrecht. Ook zij gaven aan dat automaat geen enkel probleem is. Heb ook nog even geïnformeerd waarom er zoveel prijsverschil zit tussen hun (€ 399) en andere tuners gaven ze de volgende zaken aan: Zij ontwikellen hun eigen software, ze doen meer dan 20 auto's per dag en hebben dus veel ervaring, ze geven als enige in Europa 2 jaar garantie op de motor (en je kan vanaf € 225 per jaar de garantie verlengen op de motor, de aandrijflijn en elektrische installatie, tot max 5 jaar).

Ik denk dat Tuning door beide bedrijven goed gedaan wordt alleen lijkt alsof Zip een betere marketing heeft. Bij Tunex kan je tevens ook verzekering afsluiten al geven hun geen garantie op de motor van 2 jaar.

rexonamen

Wij zijn ook naar TUNEX geweest zoals je kunt lezen , nou ze hebben er ook wel degelijk kaas van gegeten deze jongens doen er als het aanbod er is ook zo`n stel per dag , en de garantie op tunen is hetzelfde garantie op de motor kun je daar ook bij nemen , onze Lag had een dipje bij een bepaald toerental ,gebeld uitgelegt en kon daar even alles updaten en perfect geen gezeur , vind dit in m`n ogen voor dat geld een 10 waard .

;D ;D ;D !!

melcon

Vermogen sloopt je automaat niet, het is het koppel wat hem de das omdoet.
(bij een gewone versnellingsbak net zo)
Maar de laguna coupe krijgt een V6 diesel i.c.m. dezelfde automaat, dus dat
komt wel goed  !!

Mike

Citaat van: Gerrit op 15 oktober, 2008, 10:03

Nu belde ik Tunex met wat vraagjes over o.a. mijn automaat. Leuke was dat ik mee kon luisteren wat ze aan elkaar vroegen aan telefoon. Ze hebben pas één auto gedaan van mijn type en die was van de Laguna club (van wie?).  ???

Geen idee wie dat geweest is......
Maar ook ik ben erg tevreden over Tunex, ZIP zit bij mij om de hoek en krijg er ook nog geregeld mailtjes van, helaas wilden zij niet zakken met de prijs.
Wat er in kwaliteit verschilt, persoonlijk denk ik heel weinig.
Kijk maar eens op het Alfa forum, ook die komen allemaal bij Tunex.

Gerrit

Citaat van: rexonamen op 15 oktober, 2008, 10:54
Wij zijn ook naar TUNEX geweest zoals je kunt lezen , nou ze hebben er ook wel degelijk kaas van gegeten deze jongens doen er als het aanbod er is ook zo`n stel per dag , en de garantie op tunen is hetzelfde garantie op de motor kun je daar ook bij nemen , onze Lag had een dipje bij een bepaald toerental ,gebeld uitgelegt en kon daar even alles updaten en perfect geen gezeur , vind dit in m`n ogen voor dat geld een 10 waard .

Had de keuze al gemaakt voor Tunex dus dat gaat goedkomen....  !! Mede dankzij de korting van hier natuurlijk ;)

Zouden ze het aandurven om mijn "oude" auto, BMW 525 touring E34 uit '93 met 350.000 km op de teller, ook nog te chippen.  ;D Gaat ie van 207 PK naar .....  >:D