Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 95
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online

chippen

Gestart door fabio, 17 april, 2006, 08:27

Vorige topic - Volgende topic

fs1

het hele bestuur rookie

ik heb centuri z'n vraag dan ook direct bij het topic gevoegd waarover het gaat.. heb em net een pm gestuurd met link ook voor moest ie het niet terugvinden..

centuri

heb het gevonden morgen vroeg gaat ie naar de dokter ben benieuwd... :)

rookie

na tunex bedoel je?

centuri

nee een klant van mij KCP in Tilburg 225 eurie collega van mij brengt er morgen zijn 307 ook naar toe (maar hij kon al niet bijhouden (haha)

rookie

Als het graag kan, een naam en de later bevindingen. Zodat andere mensen ook gebruik hiervan kunnen maken.

centuri

ik houd jullie op de hoogte !!

centuri

hij is nu gechipt met de software van digitune hij heeft nu op de testbank 160 pk en 350 nm het is niet normaal, ik denk dat ik vast ga sparen voor de vrienden van het cjib. ;)

melcon

dat zijn geen wiel pk's neem ik aan?

fs1

en welke versie was het daarvoor?

MaartenM

Het hoort hier misschien niet helemaal thuis, want het gaat om een Megane II, maar ik dat dit zijn ook Renaultliefhebbers dus wellicht weten jullie het wel.

Ik zag via hier een voor chiptuning voor een Megane 1.5 dci (80 pk). Deze zou door chip tuning naar ca. 105 pk gaan en naar ca 240 nm. Nu kreeg ik daar op een formum de reactie: Niet doen!
De achtergrond was dat en 1.5 motor nogal een gevoelige motor is.

Toch zit ik er steeds meer over te twijfelen. Weet iemand of bovenstaande ook echt zo is??

Daarnaast heb ik het er ook eens over gehad met de autozaak waar ik vaak kom (Automat Raalte), zij zien meer in het plaatsen van een powerbox.

Het begint toch steeds meer te kriebelen....Heeft iemand ervaring met het tunen van een 1,5 dci (chipt of powerbox)?? Of weet iemand wat het beste is?

Alvast bedankt.
gr. Maarten

rookie

je moet het zo zien, chip tunning wordt de software aangepast en wordt de motor op een andere manier bestuurt. Dus wel een goede manier. Een box wordt het aanstuur signaal aangepast, waardoor de motor verkeerde waarden krijgt, waardoor hij niet soepel loopt. Zijn een aantal die een Powerbox hier hadden gemonteerd maar hem weg hebben gedaan. Je hebt wel powerboxen die goed zijn, het zijn dat soort kleine komputers, maar dan zit je gauw tussen de 800 euro en de 1300 euro. Dus chiptunnig, ongeveer 200-250 euro of een goede powerbox van 800-1300 dat is de vraag wat je ervoor over hebt. Een Powerbox van 100-300 euro is eigenlijk jammer geld.

knotty

hmmm vreemd
een powerbox is "het voor de gek houden" van de motor.

chippen is naar mijns inziens veel zuiverder dus beter.
maar als de 1.5 motor een gevoelige motor is dan moet je het gewoon niet doen. powerbox is zowiezo slechter dan chippen.
volgens mij is de nieuwe laguna ook uitgerust met een 1.5diesel die toch ook 110pk levert. toch?
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

rookie

jij hebt ook een powerbox gehad toch Jeroen? Maar geen Elia, die zijn heel duur maar wel goed.

fs1

ik had er 1 van tuningbox, nooit over moeten klagen

knotty

nee nooit een box gehad
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"