Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 39
  • Online ooit: 404 (01 oktober, 2025, 22:36)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 21
  • Totaal: 21

Carminat Cabasse aux (lag ph 2 nav dvd + bluetooth)

Gestart door fs1, 28 april, 2008, 10:28

Vorige topic - Volgende topic

Renier

Heb van Ricardo zo'n AUX kabel op het Carminat systeem en werkt perfect en installatie is peanuts  !!

astra

Mooi! Ik twijfel alleen nog waar ik de iPod neer ga leggen. Dashboardkastje is meest logisch, maar niet handig als ik naar een ander nummer wil. Is de kabel lang genoeg om hem naar de middenarmsteun te leiden?

Renier

Zekers  !!

traffic.gif

Ik heb er een FM afstandsbediening van iJet bij, die sluit je op de dock connector vd iPod aan (te zien op de bovenste foto), afstandsbediening zit achter klep DVD speler (onderste foto).

Dus alles uit het zicht, vond ik wel zo mooi

traffic.gif

Rubberstreper

Het kan toch echt simpeler en bovenal goedkoper:
Als je met de hier ergens beschikbare HowTo een aux in aansluiting maakt en daar een bluetooth ontvanger opzet ben je er ook.

Ik heb zo'n bluetooth ontvanger in de aanbieding voor 18,95, incl. een oplader waarmee je ook nog eens je smartphone of ipod/ipad mee oplaadt.
voor 4 euro meer een versie die oplaadbaar is.
Ben je in totaal (incl die aux aansluiting) voor zo'n 3 tientjes klaar.

Ik zal straks even een fotootje plaatsen; hier is een demo filmpje: https://youtu.be/yxsdSK-IbhU
ex:  Laguna II ph2 2.0t 170 GrandTour Aut5 Initiale, Lag 2 ph1 V6 Aut5, Lag 1 ph2 V6 24v handgeschakelde 5 bak, 21 TXE, 21 TL. Nu hier undercover voor Ford: Mondeo 2,5t titanium pantherblack.

astra

Dat ziet er ook leuk uit! Enige is, ik heb een iPod welke geen bluetooth ingebouwd heeft. Is al een oudje, maar prima geschikt voor mijn muziekcollectie... Al zou ik natuurlijk ook simpelweg dan een kabel kunnen maken volgens de aux-instructie (zal eens zoeken, die heb ik nog niet gevonden), en dan mijn iPod opladen via de 12v aansluiting in de middenarmsteun...  :)

Renier

Mijn Ipod (Video 30 GB die grotendeels vol staat) heeft ook geen bluetooth, dus zou niet weten hoe het simpeler kan...  ;)

astra

Misschien aankomende week maar eens op zoek naar zo'n geel iso stekkertje. Kijken of ik zelf een aux in elkaar kan knutselen...

Renier

Citaat van: Rubberstreper op 23 juni, 2012, 18:39
hier is een demo filmpje: https://youtu.be/yxsdSK-IbhU

Zie dat je de camera nu toch in de Laguna hebt zitten, of was dat alleen voor de demo?

Rubberstreper

Ik heb hem er alleen even ingezet om demo filmpje te maken. Is er
Al weer uit. De achteruitrij piepjes zijn voldoende.
ex:  Laguna II ph2 2.0t 170 GrandTour Aut5 Initiale, Lag 2 ph1 V6 Aut5, Lag 1 ph2 V6 24v handgeschakelde 5 bak, 21 TXE, 21 TL. Nu hier undercover voor Ford: Mondeo 2,5t titanium pantherblack.

Rubberstreper

Citaat van: astra op 23 juni, 2012, 19:23
Dat ziet er ook leuk uit! Enige is, ik heb een iPod welke geen bluetooth ingebouwd heeft. Is al een oudje, maar prima geschikt voor mijn muziekcollectie... Al zou ik natuurlijk ook simpelweg dan een kabel kunnen maken volgens de aux-instructie (zal eens zoeken, die heb ik nog niet gevonden), en dan mijn iPod opladen via de 12v aansluiting in de middenarmsteun...  :)

Precies! En als je nog een USB lader zoekt......  ;D

Paul

traffic.gif

Rubberstreper

4,95 inclusief verzending. Maar nu krijg ik vast een bannetje wegens reclame....

astra

Getwijfeld of ik zelf zo'n kabeltje zou maken, uiteindelijk toch voor de makkelijke weg gekozen en een kabeltje bij Ricardo besteld. Ben benieuwd wanneer die binnen is... Gelijk gevraagd of hij de kabel wat langer kon leveren, dan past de iPod mooi in de middenconsole.

En dan straks halve dashboard slopen om het netjes weg te werken... *bibber*  ;D Benieuwd hoe dát gaat, meestal als ik dingen uit elkaar haal en daarna weer in elkaar zet, hou ik schroefjes en onderdelen over.  :D

Paul

Schroefjes ed die over zijn gooien wij altijd in het dashboardkastje. Dan blijft de auto compleet ;D
traffic.gif

astra

Hahaha, ja, dat is ook een manier  ;D

@Renier: is het eenvoudig om die kabel vanuit het dashboardkastje netjes weggewerkt naar de middenconsole toe te leiden? Of moet er dan nog geboord/geschroeft worden om die kabel overal tussendoor te frutselen?