Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.670
  • Totaal topics: 10.417
  • Online vandaag: 37
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 21
  • Totaal: 21

Carminat Cabasse aux (lag ph 2 nav dvd + bluetooth)

Gestart door fs1, 28 april, 2008, 10:28

Vorige topic - Volgende topic

fs1

ik denk ook niet dat dat in de dvd navi systemen zit

Dinxlaguna

Hallo FS1,  Bart?

Ik heb ook een interface gekocht via marktplaats. Gelukkig zitten de stekkers van het scherm er al aan. Is speciaal voor de Carminat van Optimount.

Alleen moeten er nog andere draden worden aangesloten..... En omdat ik het wiel niet opnieuw wil uitvinden?!

Vraagjes  ;)

Waar heb jij de stroom vandaan af getapt? Ik dacht het te doen bij aansteker?

De draad voor 12v camera blauw. Waar heb je die aangesloten?

Alvast bedankt voor je reactie....en anderen met ervaring mogen natuurlijk ook reageren  ;D

groeten
Rolf

fs1

sig aansteker heb ik gebruikt bij eric ja, blauwe op de achteruitrijlichten he

Dinxlaguna

OK, dacht dat mogelijk bij de pook nog een signaal te halen was.

Gaan we morgen dan maar eens mee aan de slag.

Bedankt!

groeten
Rolf

Dinxlaguna

Nog eens even nahaken.....

Bart,

Ik heb de spullen aangesloten. Voeding van de aansteker. Lampje op interface brand maar verder niets.
Toen de switch draden aan elkaar en beeld van de radio/navigatie. De camera krijg ik echter niet in beeld.
Had deze ook op de voeding van de aansteker (proefopstelling) gedaan. Als ik nu stroom zet op de blauwe draad schakelt het beeld radio/navi wel uit maar ik zie geen beeld van de camera. Volg je me nog?

Schakelaar aan achterkant interface rgbs rgbs/rgsb omgezet, geen resultaat. Al dan niet met lopende motor.
De camera is ntsc en nieuw. Nog niet op andere manier getest trouwens.
Zie jij hier boven al een fout? 

Bedankt voor het meedenken alvast en als anderen nog een idee hebben???

groeten
Rolf

fs1

welke interface heb je precies gekocht, foto's van de aansluiting, in jouw auto is het wel ietsje anders als hier beschreven staat

Dinxlaguna

Het is er eentje van Optimount.

Deze heeft een extra kastje voor tussen de auto en het scherm. De feitelijke interface is dezelfde als in dit draadje.
Het bijgeleverde schema is ook hetzelfde.

Zal morgen even een foto maken.

groeten
Rolf

JasperKG0T

goedenavond heren,

Ik heb een kleine vraag betreffende het volgende systeem alwaar het topic over gaat.
Laguna2 fase2 205pk GT dvd navigatie (ITS)
Ik heb met dit forum de aux in kunnen realiseren waarvoor mijn dank aan de heren die dit uitgezocht hebben en heb hierna een (beeld)interface aangeschaft waarvan het schema aan het begin van dit topic als foto geplaatst is. Ik heb hierbij gekozen voor de RGB-2V en heb alle draden aangesloten zoals beschreven.
Merk hierbij op dat de Sync draad los gelaten is daar volgens dit en meerdere fora het Sync signaal in de draad voor de kleur groen verwerkt is maar.
Qua geluid is alles goed, ik heb een Losse DVD speler met usb aansluiting aangeschaft welke goed werkt (ook met usb stick (muziek/films mp4 etc etc) maar als ik een film afspeel op het navi scherm of de tracklist muziek, om het even via welke inputvorm (DVD,USB) dan mis ik de onderste baan van de ondertiteling en staat het beeld een paar streepjes naar rechts en naar beneden.
Logisch denkende klopt het Synchro signaal dan niet omdat het juiste beeldformaat niet 'gezien' kan worden. Dit formaat kan ik niet wijzigen in mijn 'optionele' zojuist aangeschafte dvd speler.
Het 'probleem' is naar mijn inziens irritant en ben zodoende naar renault gestapt om te vragen naar de gegevens betreffende dit navigatie systeem. De monteur heeft mij prima geholpen en heeft mij de geprinte schema,s gegeven met de functies van de bedrading maar hier staat niet 'duidelijk' een synchr draad op met die benaming en dat kan gezien er al gezegd is dat deze in groen verwerkt zit.
Nu heb ik op mijn interface (intern) een schakelaar zitten volgens de inbouwhandleiding, positieve synch en negatieve synch. Heeft iemand hier ervaring mee of dit het probleem is? Deze schakelaar zit in het zwarte interfacekastje en deze is niet 'zomaar' verstopt 'in' de behuizing ipv buiten zichtbaar. Gezien de locatie alwaar het interface kastje zich nu bevind is het bijzonder lastig om er bij te komen namelijk.
Mijn dvd speler dvp 900 hd van digital dynamics zie ik niet als oorzaak want als ik deze aansluit op een los televisiescherm is alles perfect.

Ik sta open voor ideeen en, of bij anderen onder jullie de ondertiteling wel geheel zichtbaar is.
Met vr gr Jasper

JasperKG0T

Ik heb zojuist het interface kastje opengehaald, positieve sync en negatieve sync schakelaar overgehaald maar haalt niets uit.
Heb een andere videodrager gemonteerd om toch echt de dvd speler uit te sluiten en het beeld staat nog altijd iets uit het lood, de helft van de ondertiteling is dus maar zichtbaar.

Echt een synch probleem dus..

Nu ben ik erachter gekomen dat er ook scenics 3 zijn met dvd navigatie en achteruitrijcamera 'af' fabriek... Ik ga het volgende moment dat ik vrij ben, naar de dealer voor een elec schema in de hoop een synch aansluiting te vinden.

Als er iemand is die andere ideeen heeft, hoor ik dat graag!

fs1

de dvd speler moet een ntsc signaal uitgeven, hoogstwaarschijnlijk staat ie standaard op pal, normaal kunnen quasi alle dvd spelers dit wel...

JasperKG0T

Dank je voor het antwoord FS1,

Renault Navigatie werkt over het algemeen met een NTSC signaal, geen pal inderdaad en dit was mij bekend.
Mijn dvd speler geeft een NTSC signaal af.
Voor alle duidelijkheid, ik kan een film zien op mijn navischerm, kleur en alles is zeer netjes te noemen maar aan de bovenzijde van het scherm heb ik een zwarte baan van ongeveer 3 mm groot en aan de linkerzijde heb ik een baan van 1 cm groot. Overdreven gezien staat het beeld dus naar rechts en iets naar beneden geschoven waardoor niet alles van de film, tracklist mp3 weergave (usb stick) of dvd met mp3 muziekbestanden zichtbaar is op mijn navischerm.
Vanavond weer mijn Ipod Touch aangesloten met een orginele Apple tv-out cable en deze vertoond exact hetzelfde als de dvd speler (Ipod touch kun je wijzigen van PAL naar NTSC bij instellingen).

IK heb morgen de tijd om iets eerder bij mijn werk te vertrekken om langs de dealer te gaan voor een schema van een eerder genoemde scenic3 DVD met achteruitrijcamera.

FS1, ik begrijp dat je exact zo eenzelfde navi systeem heb zoals ik? DVD navi.. Heb je hier ook een beelddrager op aangesloten en is bij jou wel de ondertiteling helemaal leesbaar? Het kunnen nog maar 2 dingen zijn, de aansluitingen achter op het scherm of de interface..

Groet Jasper

fs1

nja ik heb die interface toch al 3x met succes geïnstalleerd, 2x in laguna met dvd navi, en eenmaal in een espace met hetzelfde systeem, dat ging toch altijd perfect zoals het hoorde... veel fout kan er niet echt aangesloten zijn denk ik, anders krijg je foute kleuren of iets in die aard denk ik... toch nog eens goed alle instellingen nakijken van de interface en/of beeldbron...

zeker dat je de massa draad juist hebt? je hebt in totaal 4 draden moeten doorknippen en dus 8 solderingen moeten doen ivm de beeldsignalen

Paul