Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 39
  • Online ooit: 404 (01 oktober, 2025, 22:36)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 15
  • Totaal: 15

Carminat Cabasse aux (lag ph 2 nav dvd + bluetooth)

Gestart door fs1, 28 april, 2008, 10:28

Vorige topic - Volgende topic

Renier

Standaard kabel is echt lang genoeg hoor, je hebt niet veel nodig om in de middenconsole uit te komen.
Dashboard hoef je ook niet te slopen, alleen de binnenbekleding van het kastje losmaken (torx schroefjes), dan zie je de Amplituner (=versterker) zitten:

traffic.gif

De Amplituner hangt in 2 beugels, die je los maakt (beugels blijven aan Amplituner zitten).
Met wat gepriegel kan je de Amplituner dan naar beneden laten zaken om de kabel van Ricardo achterop aan te sluiten (gele mini iso stekkertje):

traffic.gif

traffic.gif

NB foto's zijn van m'n oude kabel van Ricardo.
Die had lichte interferentie vanwege het ontbreken van een aparte massa aansluiting.
Nieuwe kabel heeft dat wel (rode en zwarte aansluiting voor plus en massa) en totaal geen interferentie meer  !!

traffic.gif

astra

Top! Bedankt voor de foto's! En als dat interieur van het dashboardkastje er uit ligt, dan kan je daarvandaan de kabel eenvoudig naar de middenarmsteun leiden?

Renier

Yep, daar heb ik helaas geen foto's van maar wijst zich vanzelf!

astra

Kom net van buiten (ik wilde het even zien) maar je hebt gelijk, dat moet lukken! Hoogstens een gaatje boren om de kabel door te voeren volgens mij.

Nu wachten op de kabel...  :)

Renier

Nee,je voert hem gewoon via de onderkant vd middenconsole door naar binnen.

Enige waar ik een klein gaatje heb gemaakt is in het "inlegding" in de middenconsole.
Net op de foto te zien bij de 12V aansluiting, lopen bij mij 2 kabels: die van de iPod en van de afstandsbediening vd Pioneer sub

traffic.gif

astra

Kabeltje is vandaag binnen gekomen, vrijdag maar even aan de knutsel!

Renier

Dinoams

Dames en heren, ik kom net van een tuner omdat ik andere velgen wil hebben.

Hij gaf aan dat dit ook een mogelijkheid is : https://www.navinc.nl/Laguna2005-2007-4?s=1881

Aangegeven dat het bij Renault Lastig is ivm diverse soorten radios/navis, maar goed.

Ik denk dat ik het gewoon laat proberen, als het niet lukt, kost het niets  ;D

Dinoams

Heeft mijn wagen trouwens een ISO antenne aansluiting? Of een FAKRA? (Geen idee wat dat inhoudt)

Renier

Google is your friend  ;)

Links FAKRA, rechts ISO, een Renault heeft altijd ISO

traffic.gif

Lagunainitiale

traffic.giftraffic.gif

Dinoams

Citaat van: Renier op 27 juli, 2012, 15:58
Google is your friend  ;)

Links FAKRA, rechts ISO, een Renault heeft altijd ISO

traffic.gif

Ik weet het, ik weet het  :) Alleen ik vind het zo leuk als mensen een goed gevoel krijgen als ze hun kennis delen  ;D

Amplituner zit in het dasboardkastje he? Tenminste, dat zag ik ergens in een topic bij Renier

Renier

Die rare Lag III moeten ze weer afwijkend doen....  ;D

Even een voorbehoud dan: alle "oude" modellen Renault die ik heb gehad hebben een ISO antenne aansluiting, incl de Lag II waar het in dit topic over ging ;)

En ja hij zit achter/onder het dashboard kastje, zie foto's

Lupkens

Even voor de duidelijkheid......de cd wisselaar van de laguna 3 kan toch ook MP3 afspelen?????

Renier