Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 83
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 82
  • Totaal: 82

inklapbare spiegels

Gestart door laguna 2003, 01 mei, 2007, 11:56

Vorige topic - Volgende topic

fs1

ik vrees dat er op 2 maart nog niks te zien gaat zijn hoor ;-)

(toch niet op dit vlak)

shorty

Das jammer

He ook een goede morgen btw Bart.
Je bent er ook vroeg bij?
Ik ga zo naar m'n bedje toe ik kom net uit de nachtdienst snappie.

shorty

Oh ja nog wat.....
Wat hoorde ik van m'n schoon-papa..... je hebt nieuwe velgen onder de limo liggen?
Ik moet nog ff kijken dus ik laat het je zo weten.
ff wachten

fs1

Citaat van: (Dirk) op 08 januari, 2008, 08:31
Wat hoorde ik van m'n schoon-papa..... je hebt nieuwe velgen onder de limo liggen?
Ik moet nog ff kijken dus ik laat het je zo weten.
ff wachten
ik heb geen nieuwe velgen, en ik heb een grandtour ;-) wie's jouw schoonpapa weer mss?

Citaat van: (Dirk) op 08 januari, 2008, 08:30
Je bent er ook vroeg bij?
Ik ga zo naar m'n bedje toe ik kom net uit de nachtdienst snappie.
ik zit op m'n werk, begin om halfacht :-) eerste ding te doen, forum checken!

shorty

Oh dan heb ik m'n schoon-papa (longman) verkeerd begrepen.
Maakt niet uit hoor je velgen mogen er zeker zijn!
Ik heb nog de basic velgen maar goed wie weet als ik nog eens een keer veel geld heb dat er dan andere onder komen.
Werkse in iedergeval!

Gr. Dirk

Kiekhoofd

Misschien hier even een kleine opfrissing of beter gezegd navraag naar de status van het project. Heb zonet de schakeling eens opgebouwd zoals in de figuur maar het wil precies niet goed lukken met mijn Schmidt-triggers. Volgens mij is mijn IC stuk of zo, nu ja ongelukkig toeval met het materiaal.

Is er dus nog nieuws van?

fs1

mijn schakeling ligt hier nog steeds klaar te wachten ;-)

wat doet het bij jou precies wel en neit en welk schema heb je gevolgd?

Kiekhoofd

Het schemaatje van in de figuur op pagina 15 van dit topic. Mijn schmidt-triggers willen niet werken zoals het moet. Stuur ik +5V in bijvoorbeeld dan komt er niks uit ... perfect ... stuur ik 0V in dan komt er ook niks uit :P. Zonder Schmidt-triggers werkt het wel maar ja dan is ook de stabiliteit van het signaal weg en ligt de storingsgevoeligheid wel ietsje hoger naar ik meen.

Voeding is verbonden en massa is goed verbonden. Mijn NAND poorten werken wel goed. Oh ja, het zijn twee aparte IC's de 74HCT00 voor de NAND poorten en de 74HCT14 gebruik ik als Schmidt triggers. Nu ja de werking blijft op zich hetzelfde enkel heb ik dan meerdere IC's nodig maar het is ook nog maar een proefopstelling ;)

Duupke (Ronald)

Whehehe, de elektronica jongens hebben elkaar gevonden. !!

fs1

ik zal morgen eens bekijken hoe ik dat ineen gestoken heb, want volgens mij is versie 3 helemaal niet meer op papier geraakt end su ook niet in dit topic ;-)

fs1

Citaat van: Kiekhoofd op 12 augustus, 2008, 20:52
Stuur ik +5V in bijvoorbeeld dan komt er niks uit ... perfect ... stuur ik 0V in dan komt er ook niks uit :P
dat schema dat daar staat werkt volledig op 12V, er komt nergens 5V aan te pas en ik weet ook niet precies wat er dan gebeurd, wss reageert hij daar nog niet op, dat zal te laag zijn

Kiekhoofd

Van die 12V had ik door aangezien je in de wagen wilt inbouwen ;)

Maar het was een proefschakelingetje op 5V (TTL technologie) om te kijken of het wel werkte. Niet dat ik daaraan twijfelde hoor :-[ :P

En op vlak van elektronica zal fs1 wel veel sterker staan dan ik :P. Ik heb enkel enige notie ervan ;)

fs1

ik heet bart :-) geen idee of ik sterker sta, ik zoek ook alleen maar alles op op het net en zie wat ik dan samen kan gooien tot wat ik nodig heb, dit is eigelijk echt basic electronics..

versie 3 is trouwes maar met 3 ic'kes.. 2x 4047 en 1x 4011, als je basis kennis hebt en je zoekt effe de datasheets op kan je zo doen wat je moet, elke 4047 dient om een tijdsduur in te stellen (1 keer voor open en 1 keer voor dicht) en dan is het gewoon kwestie van de juiste triggers te geven

Kiekhoofd

Aha, ideaal. Bedankt voor de info Bart.

Ik ga het meteen eens op/uitzoeken ;)

Kiekhoofd

Ik richt mijn vraag aan iedereen maar voornamelijk aan Bart (aangezien die er ook al het meest van al mee bezig geweest is :P).

Mijn schakeling staat op breadboard, werkt perfect en morgen zwier ik die op een printje en als er nog tijd is sluit ik die ook nog aan.

Nu de vraag: Welke draden gebruik je van de centrale deurvergrendeling of is er eventueel een schemaatje beschikbaar ergens?