Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.532
  • Totaal topics: 10.395
  • Online vandaag: 38
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 1
  • Gasten: 25
  • Totaal: 26
  • Marco

inklapbare spiegels

Gestart door laguna 2003, 01 mei, 2007, 11:56

Vorige topic - Volgende topic

fs1

traffic.gif
title="Click to load original image"

zo se da is em... die grote driehoek die het meest voorkomt op de tekening kunt ge vinden in een ic 4093 (quad schmitt trigger nand gate) 2x dus; die andere in het rood (ook die van + na contact kan) zitten in een ic 4011 (quad nand gate) 1x dus; alle kleine driehoekjes met streepje achter zijn diodes (gewoon diode'ke, niks speciaals) de rest zoals al verteld hierboven...

rood bijgetekend; beige en zwart zijn de doorgeknipte draden die van de originele knop gaan naar de spiegelmotor, het deel dat van de knop komt moet hieraan, het deel dat naar de motor gaat moet helemaal op het einde van het schema "naar motor spiegels" bovenste zou de zwarte zijn en onderste de beige...

als er nog vragen zijn...

faab

Zo dan
traffic.gif
traffic.gif
we hebben een onvervalste ING. Renault in ons midden....

fs1

nieuwsflash; ik ben deze week weer bezig geweest met een versie 3, die nog steeds alle functies inhoudt maar uit veel minder, en simpelere componenten bestaat, heb ze al getest op proefbord hierzo... eerste dag dat het weer weer wat slechter wordt soldeer ik weer een min of meer finale versie ineen en probeer ik nog eens in de auto in te bouwen...

voor wie effe niet meer kon volgen, versie 2 werkte op proefbord maar is kapot gegaan bij poging te installeren in de auto... :-( maar ik heb dus een goed oog in versie 3

btw; ik wou er ook voor zorgen dat er nog wa gepost werd vandaag :-p (maar daarom is dit alles niet minder waar uiteraard ;-))

***nog meer btw; had ik al gezegd dat ik in china 50 relais' heb gekocht voor 20€ ofzo? terwijl eentje hier bij de elektronica winkel 5€ kost, dit om lekker veel te kunnen experimenteren enerzijds, maar ook wss later voor andere mensen ook eentje te bouwen als deze versie finaal en betrouwbaar blijkt te zijn!

fs1

Citaat van: Jerry88 op 03 augustus, 2007, 18:35
trouwens leuke deal bij die Chinezen  :D :D
ebay rules!

iGerbert

Ik had het me al eens afgevraagd of automatisch inklappen mogelijk was. Ik kon me voorstellen dat het te programmeren is door de dealer, zoals ook bandenspanningscontrole in en uit kan.
Mooi dit hele topic, maar wel lang lezen ;D
Ik zou het zelf wel uitgedokterd kunnen krijgen als ik de tijd er voor zou nemen. Dat moet met alle info van hier alleen maar makkelijker worden.

fabio

knotty

we wachten rustig af
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif

fs1

zitten jullie nog altijd te wachten hierop dan? :-p

Mike

Nou bart we wachten nog steeds todat je het voor mekaar krijgt en het op de markt gaat brengen!!!

fs1

op die manier, versie 3 is al lang klaar hoor :-p ben er alleen nog steeds niet toegekomen om het te installeren..

shorty

Dag alemaal,

Het is weer even geleden dat ik op het forum ben geweest.
Maar ja daar had ik ook niet zo veel tijd meer voor.
Ik ben 6 weken geleden voor de tweede keer vader geworden van een gezonde zoon "Thyn" maar dat even ter zijde.
Ik ben het helemaal eens met Jerry.
Wat een topic!
Dat de speigels automatisch in/uit klappen bij contact is echt netjes.
Ik heb het schema gezien maar daar kan ikniet van maken.
Sorry Bart zo technisch ben ik nu ook weer niet (helaas).
Maar wel heel goed gevonden.

fs1

hehe het is nog steeds niet geïnstalleerd hoor ;-) maar bedankt voor de positieve reacties! :-)

Mike

En dirk gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!!!

On-topic: ga je het nog wel ene keer uit proberen Bart??

fs1

tja het ligt klaar hoor... het is alleen kwestie van aansluiten nog... als het weer weer wat beter is wss...

shorty

Bedankt allemaal voor de felicitaties.
Ik heb ze inmiddels ook aan Karin (m'n vrouw) doorgegeven.

He Bart als het een beetje mee zit dan zie ik het wel op 2 maart op de meeting!!!!!
Alleen rij ik met m'n schoon-papa mee.
Karin heeft die dag de auto nodig :-\