Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.532
  • Totaal topics: 10.395
  • Online vandaag: 38
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 1
  • Gasten: 25
  • Totaal: 26
  • Marco

inklapbare spiegels

Gestart door laguna 2003, 01 mei, 2007, 11:56

Vorige topic - Volgende topic

Appelsien

Wat een toeval dat ik hier vandaag aan zat te denken (of het wellicht mogelijk was om dat in en uitklappen van de spiegels automatisch te laten gebeuren..), blijkt dat er al 2 jaar een topic over gaande is.. Ik heb er ook wel interesse in. Als iemand er wat meer van weet, of een simpel schematje kan plaatsen (gewoon welke onderdelen enzo) dan graag. Ik zal die franse vertaling ook eens bestuderen. Kijken of ik er wat wijzer van wordt.
Laguna II Phase II Grand Tour 3.0 v6 initiale (aut5)

Appelsien

Citaat van: faab op 11 mei, 2007, 20:44
Op zich is het prima te doen...

Je haalt los:

1. Speaker kapje.
2. Speakertje eruit. Dan ben je hier:

traffic.gif
title="Click to load original image"

3. Draaischakelaar loswippen met een fittingschroevendraaier. Bovenkant eerst!
4. Dan via het speakergat de kabelboom f naar beneden halen. Heb je meer draad en een beter overzicht aan de achterzijde van de draaistekker. Daar staan de penaanuidingen.

Dan deze aansluitnummers aanhouden van de draaischakelaar ( bouton rotatif ):

traffic.gif

Een 5-polig relais erbij nemen en deze draden " aftappen " bij de draaiknop:

Aansluiting 2 van de draaistekker op aansluiting 85 van het relais
Aansluiting 4 van de draaistekker op aansluiting 86 van het relais
Aansluiting 1 van de draaistekker op aansluiting 87a van het relais
Aansluiting 5 van de draaistekker op aansluitng 30 van het relais

traffic.gif

Op de achterzijde van de draaischakelaar staan ,heel klein, in de stekker de nummers genoteerd.

Netjes de boel wegwerken, links naast de speaker bijvoorbeeld en alles weer op z'n plek terugmonteren.

Het staat dus gewoon in dit topic hoe dit te doen. Ziet er op zich simpel uit. Relais kosten bij conrad een paar euro. Als je voor 20 euro besteld hoef je geen verzending te betalen. Zijn er nog meer mensen met interesse, dan bestel ik er een paar tegelijk...?

laurens

viper

ik zou wel wille weten of da werkt eigenlijk.

Appelsien

Tja als ik die relais-tjes een dezer dagen binnen krijg (heb er 5 besteld + 5 connectors om ze in te steken, das wat handiger met aansluiten) dan ga ik ze gelijk proberen. Mensen die geinteresseerd zijn -> als je mij 5 euro geeft, dan krijg je er 1 + connector (2,36 + 2,30 geloof ik). Ik hoop stiekem dat ik ze morgen al heb, dan kan ik ze wellicht nog ff meenemen naar de meeting.

stinkie

Dan wil ik wel een setje van je hebben hoor !!

Bij deze dus 1 set gereserveerd ;D

laurens

2 en anders meteen maar ff fixen in meerkerk !!

stinkie

laurens

kijk eens 6 berichten terug :P......... ;D

Appelsien

Tja voordat we hier zometeen ruzie krijgen om wie er eerst was... ik moet ze nog wel binnen krijgen he.. en ik betwijfel of dat morgen al is (voordat ik naar de meeting kom)..

fs1

ik heb hier nog een hele boel relais' liggen hoor :-) maar ik ga niks bij niemand installeren, kan ze wel meebrengen voor de geïnteresseerden

laurens

stinkie

Neem maar mee bart! Ik ga waarschijnlijk ook maar een zonneband plakken, en de rest van de avond lekker ouwehoeren!

Duupke (Ronald)

@ Laurens: heb jij inklapbare spiegels dan?

Dandy

Gister ook even gekeken, maar ik heb achter de schakelaar een vierkante steker, geen ronde zoals beschreven.
Zoals ik het bekeken heb is het in-, en uitklappen gewoon een kwestie van de polariteit van de motortjes aanpassen toch?
De draden beige en grijs zijn vlgns mij de aansluitingen van de motortjes, en bij de kabelboom krijg je een geschakelde + op het moment dat je
de sleutelkaart insteekt, dus een 2 tal relais (5 polig), even uitbedraden en dan moet het toch werken?
Wel even de stuurdraden (beige en grijs) uit de steker halen anders blijf je zekeringen wisselen ;D

Ik kan wel even een paar foto's maken.