Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.532
  • Totaal topics: 10.395
  • Online vandaag: 38
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 1
  • Gasten: 25
  • Totaal: 26
  • Marco

inklapbare spiegels

Gestart door laguna 2003, 01 mei, 2007, 11:56

Vorige topic - Volgende topic

stinkie

Dat zou heel fijn zijn. Ik ben zaterdag ook bezig geweest met het schema wat een paar pagina's terug staat, maar dat gaat dus niet werken. Ik ben er ook achter gekomen dat de polariteit omgedraaid wordt. Het zijn idd de beige en grijze draad (ik meen aansluiting 3B en 3C op de spiegelstekker)

Als je iets van een schema oid kan plaatsen zou dat fijn zijn !!

Dandy

Ik heb even gauw iets getekend en gescand, kijk maar eens even.

traffic.gif
title="Click to load original image"

Ik hoop dat het leesbaar is, anders even bekijken op de website, misschien iets duidelijker, laatste foto
https://www.schwarzwaldhoeve.nl/testing/Fotopagina%20eigen%20auto's/album/index.html

Dit heb ik snel even bedacht, gebruik is uiteraard voor eigen risico!!

stinkie

Ziet er goed uit, ik zal binnenkort eens gaan hobbien !!

Ik denk wel dat je de grijze en de beige draad uit de stekker van de spiegel schakelaar moet halen.

viper

Ik denk het ook Ton maar het nadeel is dan wel dat je je spiegels niet meer met de hand kunt bedienen.

stinkie

Dan zou je er een aparte dubbel polige wisselschakelaar tussen de beige en de grijze kabel moeten zetten. Stand 1: auto stand 2: handmatig.

viper

tja, weer een schakelaar bij dan  :-\

stinkie

Hoe weet de spiegel dat hij in de uiterste stand staat, hoe valt de spanning van de draden af. Volgens bovenstaand schema, blijft er altijd spanning op of de grijze, of op de beige draad staan ???

viper

da is altijd zo, zoveel ik weet zit die elektronica in het motortje zelf

(hetzelfde systeem als een ruitenhefmotortje)

Dandy

Ik denk dat er inderdaad wel een eindschakelaartje verwerkt zit in het motortje, of een stukje fijnelektronica.
Vlgns mij blijft er origineel ook gewoon spanning aanwezig, in ieder geval wel als je meet rechtstreeks op de klemmen van de schakelaar...

stinkie

Als dat zo is, dan moet het bovenstaande schemaatje werken. Ik heb samen met onze elektro-nerd gekeken. Volgens hem moet het zo werken, mits er continue spanning op een van de draden mag blijven staan.

Zo, we hebben dit weekend weer wat te doen. Weet iemand hoeveel ampere zo'n spiegel motortje trekt?

viper

da zal ni zo veel zijn denk ik Ton

Dandy

De voeding van de verstelling zit achter een 30A, tezamen met de elektrische ramen en wie weet wat nog meer, 2e of 3e van rechtsonder van de zekeringen...

viper

en het zijn de ruiten die het meeste stroom trekken dus da valt nog mee he

stinkie

Als het maximaal 30A is, dan zullen het toch redelijke relais moeten zijn ???

viper

bwa, zo een microrelais is ook al goed he, die kan da vermoge wel aan.

je weet misschien wel welke ik bedoel? zo een kleine zwarte