Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 90
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 54
  • Totaal: 54

chippen

Gestart door fabio, 17 april, 2006, 08:27

Vorige topic - Volgende topic

lagturboaut5

Nou zeg, wilde ik m'n tekst veranderen en alles werd gewist en kwamen er allemaal 88888 voor in de plaats !! Virus ?
Heb snel m'n wachtwoord verandert en nu werkt het weer.

Net gekeken, onder een hemelse waterkoeling  >:(
Waterpomp zit aan de rechterkant van het motorblok.
De multiriem(dynamo) aan de linkerkant.
Vervangen is dus een makkie.

Mijn Lag ook gekocht met (korting) en 12 maanden topgarantie Renault.
Rechterraam ging stroef en aircopomp ratelde bij optrekken in z'n 1 en 2.
Ondanks die garantie werd het niet goed opgelost.
Maarja, voor het motorische en transmissie gedeelte geeft het wel een goed gevoel.
Nu 3,5 jaar later daar nog steeds geen enkel probleem mee gehad.

gr.

lagturboaut5

Nee Robert , m'n Laguna II 2.0 turbo gaat op 20 juli.
Ben als een ongeduldig kind zo voorbarig door er al > 193 pk in het onderschrift te plaatsen  =tap=

Die cabrio is het tegenovergestelde van die turbo, die eerste is relaxed traag maar haalt met gemak 6.0L/100 km gemiddeld.

groet,

Paul

Waterpomp en mulriem zitten altijd aan de rechterkant (bestuurderskant)
denk dat jij het thermostaathuis bedoelt.

lagturboaut5

Nou Paul, heb 1 foto vluchtig kunnen maken en toen brak er een stortbui uit.
Links (bijrijderskant) zat in ieder geval de dynamo en rechterkant zie je gedeeltelijk op de foto.
Van die wirwar aan slangen word ik duizelig, je zal best gelijk hebben hoor.

gr.

[img
traffic.gif
title="Click to load original image"

Sjaak

Citaat van: robert op 14 juli, 2011, 13:51
Ik ga idd maar voor nieuwe waterpomp..
Kun je van buiten/bovenaf zien of hij vervangen is (schoon)?
Ik wil nl wel ff alles controleren wat bij aflevering gedaan hoort te worden...
Olie, filters ivm beurt en nu ook waterpomp dan :)

je hebt het recht om de oude onderdelen te mogen zien en mee te nemen (al moet je dan wel geloven dat ze wel van JOUW LAGUNA afkomstig zijn) maar ja, je moet ook vertrouwen hebben in je garage. En idd je kunt zien of er aan gewerkt is. Ook belangrijk is dat je garantie op je reparatie hebt. Als er later dan wat mee is kun je aan de hand van de rekening EN aan de hand van de onderdelen laten zien dat het vervangen moet zijn .  ;)

Turbo

de waterpomp word aangedreven door de multiriem en die zit net als de distributieriem aan de bijrijderskant van de auto als het stuur links zit dan ;)

robert

We zijn dankzij mijn toekomstige Laguna wel behoorlijk off-topic bezig hier, excuus aan de mods hiervoor maar ik heb er wel profijt van iig  :D

Paul

@ lagaut5, dat is het thermostaathuis wat je ziet met al die slangen.

Turbo

euhhh nee hoor het gaat nog steeds over het chippen van een Renault Laguna  ;D

robert

Ligt eraan hoe je het bekijkt idd ;D ;D .. voordat ik m kan laten chippen, moet ik m eerst kopen, voordat ik m koop eerst overeenkomen dat distributie- en mulitiriem met rollen, spanners en de waterpomp vervangen worden  =fix=

Turbo

lagturboaut5

Zojuist aangemeld bij Autoweek voor een rollenbanktest NA de chiptuning 20 juli aanstaande.
Heb zo'n gevoel, dat ik uitgenodigd ga worden (met m'n slijmverhaaltje er bij).

Hier aanmelden (Den Haag) :

https://www.autoweek.nl/weblog/2446/heb-jij-al-je-pks-nog

groet,
willem

melcon

Dat is wel leuk, zou wel vet zijn  :)

Zorg wel dat je alleen naar de wielpk's kijkt, dat zou zich tussen de 165 en 170 moeten bevinden om op 190 krukas pk's uit te komen. (15% verlies voor een automaat, normale versnellingsbak heeft 10% verlies, dus een handbank zou 170/175 aan de wielen hebben ongeveer).

Ik zit net op die site te lezen hoe het met de koeling zit (heel belangrijk, niet alleen voor de koeling maar ook voor de intercooler (met en zonder zo'n dikke ventilator er voor kan bij een turbo motor met intercooler 15 pk schelen!)).

Maar to the point, heb je dit gelezen:
op voorwaarde dat de auto motorisch niet is getuned want dan kunnen we geen vergelijking meer maken met het origineel.

Of vermeld je gewoon niet dat de wagen getuned is?  ;D ;D ;D ;D

Turbo

wat niet weet wat niet deert toch .....  >:D

lagturboaut5

Ik wil ze even verrassen en later hun gezichten zien op de foto's, als er een reportage in het blad komt  ;D
Daarmee gaan we de kritikasters verbazen.

Heb als troef er bij gezet, dat ik hun allereerste blad in 1990 net weer aan het doorlezen was en meer van dat geklets.

gr,