Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 95
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 76
  • Totaal: 76

chippen

Gestart door fabio, 17 april, 2006, 08:27

Vorige topic - Volgende topic

Paul

Dan zou ik hem niet naar tunex zonder bank brengen, maar naar fastchip of paul welther.

Turbo

bij Tunex hebben ze ook een vermogens test bank dus zie niet in om dan naar een ander te moeten gaan

lagturboaut5

Een dyno testbank hebben ze ondertussen al.
Ik laat m'n megane APK keuren, en als die zonder meer in 1x goedgekeurd wordt (verwacht van wel), neem ik ter plekke
een testrun in overweging. Zie hieronder, zonder korting.

https://www.tunex.nl/web/index.php/tunex-chiptuning

Aanvulling:
Uw auto geheel op maat op onze Superflow vermogensbank gediagnosticeerd en afgesteld incl. diverse runs oringeel en getuned, de beste manier om uw auto te tunen vanaf 349,- all-inn.

Nieuw en uniek in Nederland iedere auto welke door ons wordt getuned, krijgt standaard 6 maanden wegenwachtservice door geheel Nederland en aan huis geheel gratis!

gr.

lagunadriver

gewoon even op de bank zetten  :D

maare, heeft iemand ervaring met Fasttech?....

niet dat het er wat mee te maken heeft maar Ik had 3 maanden terug bijna mijn handtekening gezet op het koop contract van een S60 T5 met 328 pk en 440 nm tuned bij fasttech  ;D was helaas net te laat met de 2de proefit :-[ .....

Paul

Sorry dacht dat tunex de standaard software gebruikte.

Turbo

ze zijn al een stukje verder als alleen maar software matig weg schrijven.
het is trouwens wel een goede investering zo'n testbank alleen moet er wel veel gebruik van gemaakt worden wil je het er uit terug kunnen verdienen.
hier in Helmond hadden we vroeger RANDD tuning maar die is er helaas niet meer  >:( die was ook al bezig met het optimaliseren van inspuitsoftware indertijd

lagturboaut5

"...goede investering zo'n testbank alleen moet er wel veel gebruik van gemaakt worden wil je het er uit terug kunnen verdienen...."

Met testbank kost per wagen E 125,- extra.
We komen slechts af op die aanbieding van E 200,- (was E 225,-) en vragen daar of we niet voor E 275,- het hele pakket kunnen krijgen,
omdat we met 2 wagens zijn/reclame maken/en die investering terug verdiend moet worden.
Nee heb je, maar misschien hebben ze wel een zomerdipje en/of tijd over.

(Hopende, dat ze niet meelezen).

gr.

Paul

Als het niet met testbank word gedaan, dan rijg je een standaard map.

Turbo

we gaan proberen het hele pakket te krijgen en dan tegen uitsluitend goede mond tot mond reclame

melcon

Je kan het altijd proberen  ;D

robert

Citaat van: lagturboaut5 op 13 juli, 2011, 13:28
"...goede investering zo'n testbank alleen moet er wel veel gebruik van gemaakt worden wil je het er uit terug kunnen verdienen...."

Met testbank kost per wagen E 125,- extra.
We komen slechts af op die aanbieding van E 200,- (was E 225,-) en vragen daar of we niet voor E 275,- het hele pakket kunnen krijgen,
omdat we met 2 wagens zijn/reclame maken/en die investering terug verdiend moet worden.
Nee heb je, maar misschien hebben ze wel een zomerdipje en/of tijd over.

(Hopende, dat ze niet meelezen).

gr.

Jammer dat jullie de 20ste al gaan...
Maandje later en er waren 3 Laguna's te chippen op rij  ;D
m'n PH2 2.0t zit er aan te komen en dat chippen kriebelt wel, zeker voor dat geld.

Turbo

kun je de te verwachten lag niet eerder krijgen dan ?
kunt natuurlijk er een belletje aan wagen  :D

robert

Citaat van: Turbo op 13 juli, 2011, 19:07
kun je de te verwachten lag niet eerder krijgen dan ?
kunt natuurlijk er een belletje aan wagen  :D

Ik heb de knoop nog niet doorgehakt welke het wordt... zaterdag ff wat proefkm's maken en dan maar beslissen.
Weet alleen definitief zeker dat het een PhII 2.0t techline uit 2006 gaat worden.
Kleur zwart of blauw, uitrusting en km-stand zijn nagenoeg gelijk en prijs ook.
Qua uiterlijk ga ik voor de zwarte, maar dan moet ie ook 100% in de lak zijn.

Turbo

Citaat van: robert op 13 juli, 2011, 20:52
Ik heb de knoop nog niet doorgehakt welke het wordt... zaterdag ff wat proefkm's maken en dan maar beslissen.
Weet alleen definitief zeker dat het een PhII 2.0t techline uit 2006 gaat worden.
Kleur zwart of blauw, uitrusting en km-stand zijn nagenoeg gelijk en prijs ook.
Qua uiterlijk ga ik voor de zwarte, maar dan moet ie ook 100% in de lak zijn.
een zwarte is wel heel erg besmetelijk daar zie je bijna alles op, maar dat is een kwestie van veel poetsen en smaak  ;D
maar als je zeker weet welke je wil hebben rij je daarmee toch gewoon ff langs  >:D

lagturboaut5

Robert, zorg vooral dat ze er een nieuwe distrib. en multiriem/waterpomp op zetten bij aflevering.
Zal waarschijnlijk nog niet gedaan zijn.
En pas na een tijdje aan tunen denken ....anders zul je nooit het verschil voor en na weten.

Vanmiddag met m'n automaat een paar keer hard opgetrokken en kickdown gebruikt in/naar z'n eerste en tweede trap.
Blijf er bij, dat ik vooral m'n gas in ga trappen in z'n 3 en 4 .
Dat toerengegier is nutteloos, koppel daar gaat het me om.
En inderdaad rond de 3250 tpm zit het max.koppel en merkte ,dat ik em dan vooral laat overschakelen en voor dat je het weet zit je op de 120 op een 80km-weg.

Turbo, jij hebt met jouw GT 50kg meer gewicht.
Stel, dat wij  even zwaar zijn, dan zit ik met een pk/gewichtsverhouding 1: 8.1 (+/- 193 pk) gelijk met jou, als je na dynorun 200 pk haalt  ;)

Vanmiddag m'n megane naar de apk, als het meevalt, dan denk ik er dus ook  hard over om ook die testbank te doen ipv het simpele chippen.
Verwacht overigens slechts 1 sec snellere acceleratietijd tot de 100, en amper waarneembare trekkracht erbij.

Spannend.

gr.