Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.638
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 33
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 20
  • Totaal: 20

chippen

Gestart door fabio, 17 april, 2006, 08:27

Vorige topic - Volgende topic

knotty

scroll ff wat terug, volgens mij staat er in dit topic iets over de onlangs geinstalleerde nieuwe test/rollerbank.

niet zo begatief doen he, wij kunnen er ook niks aan doen dat je geen laguna meer mag rijden van je vrouw.

is er iemand die een handgeschakelde 2.2dci rond 2004 heeft laten chippen? wil graag weten wat de ervaringen zjn.
de geruchten doen de ronde dat deze motor( en met name de versnellingsbak) zich niet echt leend voor dit soort paard versterkende middelen
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

lagturboaut5

Een Espace 163 pk is ook al gedaan, zie rijderservaring.
Daarbij werd Engeland geraadpleegd.
Het wiel is al voor ons uitgevonden.

Kan best zijn, dat mijn LAG in de loop der jaren en hogere km.stand wat oorspronkelijke pk's heeft verloren.
Blok zelf kan 275 pk aan, gezien de meganes RS, 200 pk moet dan ook kunnen met wat software ingrepen.

De turbo is inderdaad al snel genoeg, maar af en toe een bumperklever verrassen halverwege een slome bocht in z'n 3 geeft wel genoegdoening  ;D
Verder rijd ik zelden harder dan overig verkeer.

ps: maarten, je woont redelijk dichtbij. Kom desnoods daar gezellig langs om 13.00 uur ,20 juli.

groet,

klaas

Citaat van: knotty op 12 juli, 2011, 22:10

is er iemand die een handgeschakelde 2.2dci rond 2004 heeft laten chippen?

Dreke heeft dit op z'n ph1
Laguna 2 3.0 V6 ph 1.5 initiale
Fiat Scudo multijet 130 2012

knotty

huh? heb jij een 2.2dci dreke?
traffic.gif

rookie

ja, hij heeft zelfs 2 laguna's

klaas

Heb zondag nog ff met hem gepraat.
Hij heeft nu 178 pk. Na dag 1 van het chippen deed zijn koppeling al moeilijk zei hij.
Laguna 2 3.0 V6 ph 1.5 initiale
Fiat Scudo multijet 130 2012

knotty

ja de koppeling verwacht ik ook niet anders... het gaat er mij om hoe de bak zich houdt
traffic.gif

rookie

maartenb

Citaat van: lagturboaut5 op 12 juli, 2011, 21:48
ps: Maartenb, je woont daar redelijk in de buurt. Kom kijken, wij zijn er om 13.00 uur.
Inmiddels niet meer; ik woon tegenwoordig in 030-Vinex, onmeunig burgerlijk aan het samenwonen.

melcon

@Lagunadriver, natuurlijk is de ene motor de andere niet. Maar de programma's zijn wel algemeen, dat betekent dat  je er gemiddeld hetzelfde aantal pk bij krijgt. Dus de ene motor zal van 120 naar 155 gaan, de ander van 118 naar 153.

Turbo

we praten allemaal over de pkaas maar niemand die op de newtonmeters terug komt.....
daar gaat het mij om, meer nm onderin is een sterkere motor en de pk's heb je nodig voor de snelheid
in Nederland mag je toch niet harder dan 120/130 op de snelweg als je dat al haalt

melcon

pk's worden berekend uit koppel en toerental. Als het koppel weet bij een bepaald toerental weet je ook de pk's bij dat toerental.

Overigens, wat me ook opvalt bij het nieuwe programma, de motor pakt op bij 1500 toeren (was 1900) en trekt door tot 4000 (was 3500), dus wat dat betreft ook  !!

Turbo

door het chippen word het vermogen en koppel afgifte beter hoop dat het bij de benzine uitvoering met turbo ook zo gaat uitpakken  !!

melcon

Ga daar maar wel vanuit, turbo motoren zijn goed te chippen  :)

Turbo

wil wel het meest haalbare eruit proberen te halen met chippen