Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 95
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online

chippen

Gestart door fabio, 17 april, 2006, 08:27

Vorige topic - Volgende topic

lagturboaut5

Prettige vakantie alvast.
Ben net terug met onze cabrio, die met gemak 6.0 L/100 km rijdt, maar met die wagen toer ik graag relaxt.
Voor het soepele, snelle, de Laguna waar ik afgelopen jaar slechts 5500 km mee heb gereden. Blijkbaar zonnig weer het laatste jaar geweest.

Ik hoor het wel, in principe kan ik altijd 's middags.
Samen krijgen we vast wat korting en kunnen we vergelijken.
Aan pk's wen je, wil weer wat red bull.

groet,

Turbo

Willem,
moeten we dan niet eerst eens bellen met Tunex om daar te informeren wanneer er eventueel tijd is ?
kan me voorstellen dat we straks een datum prikken en dat er dan geen tijd is bij Tunex  :o
ik kan in principe de hele dag  >:D

melcon

Ga inderdaad, voor de zaterdag uit van zeker 2 weken wacht tijd.
Haha, ach, 170 pk is niet niks, maar het moet wel aardig wat gewicht mee sleuren, en dan bedoel ik niet de bierbuik  ;)

lagturboaut5

Ik had ze al eens een mail gestuurd, maar nooit antwoord op gehad. Ging over autom.bak spoelen van m'n megane en turbo chippen.
Die E 225,- heb ik er wel voor over, dus ga het zeker laten doen. De waarde van de auto stijgt dan een klasse (in ieder geval voor mijn gevoel)  8)
In augustus kan ik elke middag, behalve 12 aug.(in juli de 27e niet).
Gok op een wachttijd van 2 weken voor we aan de beurt zijn, na ons telefoontje.

Ik kan best een datum met ze afspreken 's middags, maar wacht tot jij dan terug bent van vakantie.
Moet je me tzt even jouw kenteken/km.stand doorgeven via pb.

groet,

traffic.gif
title="Click to load original image"

Lagunainitiale

Citaat van: lagturboaut5 op 12 juli, 2011, 11:56
Ik had ze al eens een mail gestuurd, maar nooit antwoord op gehad

Ik mailde tunex zaterdag avond, krijg ik maandagmiddag een mailtje met excuses dat het reageren zolang duurde ivm ziekte en vakantie. Ook direct antwoordt op mijn vragen gekregen. Mogelijk is er iets fout gegaan bij jou mailtje ofzo.

Ik heb het verzoek nu uit staan bij de dealer om te kijken of het chippen helpt.

Ik las op de site van ATM tuning over een lag II fase II dat het verbruik van een 2.0 dci ging van 7.2 naar 5.7. Goh laat ik nu zelfde blok hebben.

Turbo

ik heb nog tot de 28e van deze maand ..... weet niet hoe ze bij Tunex zitten in de tijd  ;D
kan in principe de hele week  =rij=

lagturboaut5

Ik mailde op 18 mei.
Ze zullen het best druk hebben en dan glipt er wel eens een mail door, kan ik begrijpen,en dat is hun specialiteit ook niet.
Bel ze wel.

groet,

Kopie van:

Dit is een aanvraag via https://www.tunex.nl/web/ van:
willem <willemXXXXX@XXXX.com>

Goede morgen,

2 vragen:
heb een megane 1.6 16v cabrio aut4 uit 2000, hoeveel kost het reinigen van de bak incl olie en filter ? (71-ft-rh /100 dkm).Hij klapt af en toe van 2 naar 1 bij warm weer.

en hoeveel kost het chiptunen en is dat mogelijk bij een laguna 2.0 16v turbo aut5 met 163 pk ?
(08-pf-dh /150 dkm))

Alvast bedankt voor het antwoorden.
Succes,
willem (Almere)

lagturboaut5

Turbo, stuur je nu een pb.

gr.

Update : de Lagunaclub krijgt er weer 2 'extra' snelle uitvoeringen bij, per 20 juli  =fix=
Ben benieuwd  =tap=

melcon

Mijn mailtje werdt ook pas na een week beantwoord, maar daar kan ik wel mee leven.
Ik heb 200 afgetikt overigens, zonder iets te zeggen.

lagturboaut5

Ja, Turbo en ik ook voor dat bedrag. Concurrent Vtune rekent E 300,-
Heb wel die korting gevraagd. omdat we met z'n 2-en tegelijkertijd komen en ik via  goede de Lagunaforumervaringen bij hun gekomen ben.
Neem aan, dat we wel een btw-nota meekrijgen, dus niet zwart zonder bewijs.

Bij andere tuners krijg je vaak ook een klein stickertje (voor op luchtfilterhuis of achterklep).

Rijervaringen en met name het verschil, hoor je nog.

groet,

melcon

Geen stickertje, wel een btw-nota  :) Ik had in de mail wel aangegeven ze via laguna forum gevonden te hebben.
V-Tune lees je veel slechte verhalen over en ze zijn ook nog duurder, dus die was al afgestreept.
Fastchip was ook een optie maar beetje overdreven voor een dieseltje.

Laguna09

Citaat van: lagturboaut5 op 12 juli, 2011, 11:56
Ik had ze al eens een mail gestuurd, maar nooit antwoord op gehad. Ging over autom.bak spoelen van m'n megane en turbo chippen.
Die E 225,- heb ik er wel voor over, dus ga het zeker laten doen. De waarde van de auto stijgt dan een klasse (in ieder geval voor mijn gevoel)  8)
In augustus kan ik elke middag, behalve 12 aug.(in juli de 27e niet).
Gok op een wachttijd van 2 weken voor we aan de beurt zijn, na ons telefoontje.

Ik kan best een datum met ze afspreken 's middags, maar wacht tot jij dan terug bent van vakantie.
Moet je me tzt even jouw kenteken/km.stand doorgeven via pb.

groet,

traffic.gif
title="Click to load original image"

Voor Lagunaclubleden is het €200,- ;)

maartenb

Kan Tunex dan overweg met die Sagem2000? Meende dat er in Nederland geen tuners zijn die die ECU kunnen mappen; wel in Duitsland. Bij Tunex staat de 120 kW moter ook niet in het Laguna-lijstje, maar wel bij de Megane

Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Sta zelf nog niet te springen om 'm te laten tunen (Ive vond 'm al snel genoeg) maar wie weet dat in ik er in de toekomst toch nog aan ga.

lagturboaut5

Heb niet Peter zelf gesproken, maar wel de kentekens en 163 pk motorisering doorgegeven.
Op hun site staat ook een rijderservaring van een Espace 163pk, waarbij Engeland ingeschakeld werd en het alsnog lukte per fax of mail.
Het wiel is al uitgevonden voor ons.

Bij aankoop van mijn 163 pk had ik de Renaultdealer verzocht de motor van 170pk te voorzien dmv software update en verder de bak.
Neem aan dat het gewoon gebeurd is. Immers het modeljaar latere phase II heeft met exact hetzelfde blok ook 170 pk en een aut5.
Hoop dat ik van 170 naar 200 pk ga, maar van 163 naar 193 klinkt ook goed. En ik heb 50kg minder balast dan een GT  ;D

De wagen is inderdaad al snel genoeg en ik rijd zelden veels te hard. Slechts af en toe na een slome bocht even het gas intrappen in z'n 3 en 4, terwijl iemand bumperkleeft.

ps: Maartenb, je woont daar redelijk in de buurt. Kom kijken, wij zijn er om 13.00 uur.

groet,

lagunadriver

allemaal leuk die cijfertjes....... maar krijg je die zwart op wit middel van een rollenbank?
ik denk het niet!

elk motorblok is verschillend, dus ik geloof er geen "piep" van dat elke auto de fabriek uit komt rollen met bijv. 170 pk, naar een chip "beurt" 200 heeft.....