Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 74
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 93
  • Totaal: 93

chippen

Gestart door fabio, 17 april, 2006, 08:27

Vorige topic - Volgende topic

Paul

Lagunainitiale

Ja die heb ik nu, de gratis versie. werkt enkele en alleen op g krachten niet op gps.

melcon

@Rubberstreper, voor de na resultaten ga ik het ook even testen met de betreffende telefoon, die is niet van mij namelijk  ;D Dan zal ik even kijken hoe dat ding heet.

@lagunainitiale, dat is ook helemaal niet erg ja, alleen maar beter. gps heb je helemaal niets aan voor zulke toepassingen omdat de gebruikte gps chips in telefoon hier totaal niet geschikt voor zijn. 99% van de gps chips kent een vernieuwingsfrequentie van 1 hz, enkele uitzonderingen 2 hz.

Om een 0-100 tijd accuraat te kunnen meten dmv gps heb je een vernieuwsfrequentie nodig van minimaal 10 hz. Je ziet ook dat professionele apparatuur daarvoor ook meestal 20 hz chips gebruikt.

Lagunainitiale

Ja dat is waar, maar ik zag dat hij nu heel makkelijk te foppen is.

melcon

Ja dat is waar, maar dat is inherent aan de werking van een G-sensor.

Lagunainitiale

0->100 10.22 seconden

melcon

Zaterdag bij Tunex geweest en is goed bevallen, je wordt goed geholpen en ging sneller dan verwacht (na een uurtje waren we weer op weg). De eerste 50 km geen verschil gemerkt, maar zoals Peter (van tunex) al aangaf duurt het ongeveer 100 km om het programma in te leren. Na die 50 km begon je het wel te merken en inmiddels ervaar ik de extra pk's en nm's er goed. Loopt als een spreekwoordelijke trein nu met zelfs een duwtje in de rug.
Nog geen metingen gedaan maar dat ga ik binnenkort even doen, ben benieuwd.

Turbo

ook ik ben benieuwd begint me ergens wel steeds meer te trekken om mijn lag te laten tunen

lagturboaut5

"...ging sneller dan verwacht (na een uurtje waren we weer op weg)..."

Dat is zeker snel, ik dacht ergens gelezen te hebben, dat de motortemperatuur afgekoeld diende te zijn tot 50 graden ofzo.
Dat kan best lang duren op een warmere dag en na de rit er naar toe.

Wordt daar nog gecheckt of de turbo zelf nog in goede staat is, voordat ze gaan chippen ? Mijnes heeft toch al een variabele (schoepen)turbo, als ik me niet vergis en deze kunnen wat gaan verkleven ? (6-2004 /150 dkm/volsynth.ELF olie, olieverbruik 1  op >20 dkm).

Ik denk er ook nog over.

groet,
willem
(Almere)

melcon

Hebben ze bij mij niet gecheckt, ook niet naar gevraagd overigens, weet dat die in prima staat is. (geen meetbaar olieverbruik tussen oliewissels door (15k) en maakt ook geen rare geluiden). Motortemperatuur moet inderdaad afkoelen tot een bepaalde waarde maar dat is blijkbaar vrij vlot gegaan.

Schoepen van een variabele turbo kunnen inderdaad beetje vast gaan zitten, maar dat merk je meteen (afhankelijk v/h punt waar ze vast gaan zitten) door of de lage of hoge toeren waarin je opeens de helft mist  ;)

Turbo

hebben ze die variabele turbo's niet alleen op de diesels toegepast ?
heb de zelfde wagen als lagturboaut5 dus, misschien dat er bij die van mij dan ook een variabele turbo op zit.
denk eerder van niet maar ben geen helderziende

lagturboaut5

Roel (Turbo), we kunnen desnoods tegelijkertijd, dwz op dezelfde middag, onze Lags daar laten tunen.
Kunnen we het daarna gelijk even in Duitsland uitproberen en acceleraties vergelijken met boardcomputer benz.verbruik op nul enzo.
Update: nee, stom van me ...niets  'even' , de boel moet immers eerst 100 km inleren.

Als je het zeker weet, dat je het laat doen, hoor ik het graag via PB.

groet,
willem

melcon

Eerste 100 km mag je ook niet op topsnelheid rijden. Heb het even nagezocht en inderdaad hebben alleen de diesels een variabele turbo. De benzine heeft een twin scroll turbo.

lagturboaut5

Mooi, bedankt Maarten Jan.
Een twin scroll turbo is lekker modern.Twee invoeropeningen op de turbo.
Na wat googlen zie je dat bmw's (heb er niets mee, maar niet het minste merk) dit gebruikt vanaf 2009 pas.

Ik rijd eigenlijk zelden boven de 4500 tpm , maar je koopt niet voor niets een turbo . Met 163/170 pk op een 2 liter loop je tegenwoordig achter.
Moet wel aan m'n sportieve image blijven denken ,als bierbuik hebbende :-)

groet,

Turbo

*eens*

daar kan ik me ook wel in vinden  ;D
weet niet op wat voor een termijn jij er langs wilt gaan maar voor mij zal dat halverwege augustus gaan worden, ga eerst nog ff kijken wat hij doet op de lange baan op en neer 3000 km :)