Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 95
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online

chippen

Gestart door fabio, 17 april, 2006, 08:27

Vorige topic - Volgende topic

Turbo

ben al bijna om  ;)
ik ga me er gewoon weer eens een keer goed in verdiepen en een chipboerke zoeken in de buurt mét rollerbank .......

melcon

Als je echt waar voor je geld wil dan meld je je gewoon aan bij zo'n dynodag van de RTC in Goes. De auto wordt dan door Fastchip gechipt op de rollenbank met uitdraai voor en na. Indien gewenst zelfs helemaal op maat.

Zie https://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=29553&postdays=0&postorder=asc&start=0

Neem gewoon even contact op met Jo via PM, ik denk dat de huidige dag al redelijk vol zit maar mischien valt het mee.

Laguna09

Afgelopen zaterdag bij Tunex geweest voor het chippen van de laguna. Van een goede ontvangst met koffie (zie spiegeling op de 2e foto  ;) ) mogen genieten en na een behandeling van 45 minuten was het klaar. Bij het afrekenen kreeg ik een rekening van €225,- voorgeschoteld, maar toen ik zei dat ik lid was van de Lagunaclub werd de rekening meteen verscheurd en een nieuwe gemaakt. Ik heb Peter (volgens mij de eigenaar) verteld dat er meerdere goede en positieve reacties waren op ons forum en ik zodoende bij hem terecht was gekomen. Hij kon zich ook nog de dag herinneren waar 4 Laguna's tegelijk voor de deur stonden. Nadat ik hem vroeg hoe het met de testbank zat, nam hij me meteen mee de loods in en liet me de cabine zien (2e foto achter mijn auto). Het zag er allemaal erg goed uit en als je hem hoort vertellen erover merk je duidelijk dat hij erg gepassioneerd met het vak bezig is. Hij hoopte de Superflow-testbank in de 1e week van maart in gebruik te kunnen nemen. Hij vertelde me overigens ook dat een enkele run ongeveer €75,- ging kosten en i.c.m. het chippen ongeveer €135,- voor 3 of 4 runs met een gehele controle van de auto. Uiteraard wilde hij voor leden van de Lagunaclub hier ook korting op geven. Qua rijden ben ik behoorlijk tevreden, vooral in de 1e, 2e en 3e versnelling is het een geweldig verschil. In de 4e, 5e en 6e versnelling is het wat minder, ik had gehoopt dat bijvoorbeeld in de 6e versnelling bij lage toeren hij wat sneller doortrekt, maar dat valt me nog een beetje tegen. Ik wil daar nog een keer voor bellen en eventueel een run laten doen op de testbank om te kijken wat de mogelijkheden en oorzaken zijn.
@ Turbo: Ik heb een meting gedaan in de 4e, 5e en 6e versnelling van 80km/u naar 120km/u, maar dan vanuit cruise control. Voorheen 4e versnelling in 8,1 sec, 5e versnelling in 11,2 sec en 6e versnelling in 17,4 sec. Nu eveneens vanuit cruise control 4e versnelling in 7,1 sec, 5e versnelling in 9,6 sec en 6e versnelling in 16,8 sec.  Het vreemde vind ik vooral dat het verschil in deze 3 versnellingen het grootst is in de 5e versnelling. Wat het verbruik betreft kan ik nog niet veel zeggen, omdat ik daar nog te weinig voor gereden heb en uiteraard mijn rijstijl nu iets aangepast is vanwege het uitproberen van de verschillen en natuurlijk het heerlijke gevoel in voornamelijk de 2e versnelling  ;D

traffic.gif
title="Click to load original image"

traffic.gif
title="Click to load original image"

Paul

ik zeg dynodag lagunaclub ;D

laauuw

Wát zeg je ?  ??? :)

fs1

lijkt me ook een vet plan :-)

Paul

Bij de rtc hebben ze een paar x per jaar een dynodag.
Dan krijg je een run op de bank voor €25 met vermogensuitdraai.
Dan weet je precies wat het vermogen van je auto is, wat vaak tegenvalt.

laauuw

Hahahaha. Klinkt wel tof.

melcon

@Laguna37, dat is een mooie verbetering en zo te zien goed gechipt, in alle 3 verzetten een nette verbetering. Dat het verschil het grootst is in een bepaalde versnelling komt omdat die versnelling nu het beste bij je powerband aansluit. Oftewel de grootste versnelling in de langste tijd, de zes is te lang om veel versnelling toe te voegen en de 4 is te kort om serieus tijd te winnen.

Turbo

heb je ook je verbruik bijgehouden ?
neemt het verbruik toe of juist af ?
geloof dat jij dieselt maar kan ernaast zitten  ::)

Rubberstreper

Ik heb mijn verbuik tijdens onze trip naar omgeving Trier bijgehouden; 10,7 over de autobahn, tijdens de trip terug naar 10.3, terug in NL (weer met Autobahn) 10,5.
Weekje rondrijden in het dorp; meteen weer naar 11 en stijgend.
ex:  Laguna II ph2 2.0t 170 GrandTour Aut5 Initiale, Lag 2 ph1 V6 Aut5, Lag 1 ph2 V6 24v handgeschakelde 5 bak, 21 TXE, 21 TL. Nu hier undercover voor Ford: Mondeo 2,5t titanium pantherblack.

Laguna09

het is natuurlijk afhankelijk van de rijstijl, want als hij sneller doortrekt wil je dat natuurlijk ook voelen. Maar heb inmiddels mijn oude rijstijl aangenomen en zit toch ongeveer op een 0,8 L/100 zuiniger. Heb ook gemerkt dat de acceleratie in de 4e, 5e en 6e versnelling zich nog meer verbeterd heeft.

melcon

Vandaag een afspraak gemaakt voor het chippen van de laguna bij Tunex, ben benieuwd.
Binnenkort nog even weer 80-120 testjes doen om het verschil achteraf te kunnen meten  :)

Over 2 weken ben ik aan de beurt.

Ed

Ben benieuwd, met de RS? Wat doe je nu op 80-120? Correctie: sukkel, ik lees weer eens te snel. Laat maar  =tap=

melcon

=tap= geeft niet hoor  =tap=

De RS is niet meer, daar is de laguna voor in de plaats gekomen.
(De R19 is er nog wel  :))