Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 58
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 35
  • Totaal: 35

bandenspanningssensoren

Gestart door basslijkhuis, 15 juli, 2008, 20:44

Vorige topic - Volgende topic

fs1

hehe nu moet ik toch edwin heel hard gelijk geven hoor :-)

Lagunainitiale

Renault schrijft voor iedere 10 jaar vervangen.

Loek

Citaat van: Lagunainitiale op 19 oktober, 2010, 12:12
Renault schrijft voor iedere 10 jaar vervangen.

Citaat van: rookie op 19 oktober, 2010, 11:47
Ik heb net even in jouw profiel gekeken de auto komt uit 2001, je verwacht dus na 9 jaar nog steeds dat een sensor die op een kleine knoopcel werkt nog steeds werkt? Het moet niet gekker worden.

Euh, ja dus.  ;D

Het was niet alleen een kwestie van batterijen he, meestal had ik 3 wielen op m'n display, soms 2 en soms zelfs 4.

rookie

Loek

Tja, geen idee maar elke keer dat geflipper op m'n scherm, "sensor afwezig" en een minuut later weer aanwezig enz. Ik zag persoonlijk de meerwaarde niet van het systeem, maar dat is puur omdat het bij mij niet goed ging. Daarom heb ik het bij de dealer uit laten zetten, had het gewoon goed gewerkt was ik waarschijnlijk net zo enthousiast geweest hoor.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik wil hier verder niet moeilijk over doen maar ik tipte diegene die vroeg waar hij het kon laten uitschakelen alleen even...

Gr Loek

rookie

Maar als je dit probleem hebt, is de batterij leeg, neem dat aan. Als je dit hebt zijn er 2 mogleijkheden, uitschakelen of alle 4 vervangen. Het is geen .u.systeem.

melcon

köt systeem, rookie, köt systeem, de nieuwe trend  :P

Maar dat is het inderdaad niet, maar kan me best voorstellen dat je het uit laat schakelen als je geen zin hebt in gedoe om het weer 100% te krijgen.

fs1

er zijn wel gekken die het niet hadden origineel en het dan toch bij installeren :-)

fs1

Duupke (Ronald)

Nou, ik zie er het nut wel van in, maar ik kan nu ook niet zeggen dat ik het systeem mis nu bij mij het systeem is uitgeschakeld...

ps. Lekker politiek verantwoord antwoord is dit.   :D

folmer

Helaas zit de ontvanger niet onder mijn auto. Zou het wel graag hebben, zeker aangezien mijn winterbanden wel voorzien zijn van sensoren waar ik nu dus niets aan heb. Ik vind €500 alleen iets te veel van het goede voor deze gadget.
Daarom dus nu op zoek naar de onderdelen (tnx voor de nummer Renier !!) zodat ik het zelf kan monteren.
De dealer mag daarna de compu regelen, daar heb ik toch nog het een en ander van tegoed >:(

Nu is mijn vraag: waar moet de kabel naartoe worden geleid en waar moet hij ingeplugd worden? Ik heb iets gelezen van de linker voor wielkast, maar wil het graag zeker weten voordat ik me scheel zoek op de verkeerde plek.

viper

het is de linkse kant ja maar achteraan :P

fs1

in de wielkast links achteraan zit een kastje, dat zie je meteen zitten, daar moet ie worden ingeplugd, is een makkie :-)

folmer

Bedoel je deze? En dan zeker in de enige vrije ingang. Ik neem aan dat het kastje hiervoor open moet en dat je dan een losse aansluiting ziet liggen of zoiets.

traffic.gif
title="Click to load original image"

Als het gelukt is laat ik het weten.

fs1

gewoon dat moertje losdraaien en dan zie je meteen wat je moet doen