Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 58
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 36
  • Totaal: 36

bandenspanningssensoren

Gestart door basslijkhuis, 15 juli, 2008, 20:44

Vorige topic - Volgende topic

knotty

pagina 16, dit topic !!
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

DonvanVliet

Citaat van: Theo56 op 22 mei, 2010, 12:54
Weet iemand waar de ontvanger van de bandenspanningssensoren zit? Het systeem werkt soms niet (4 lekke banden volgens display) dan weer 1 lekke band en soms werkt het weer goed. Vermoed ergens een slecht contact maar ik heb geen idee waar ik naar zoek......
Aan de onderkant van de auto, ongeveer ter hoogte van de bestuurdersstoel.

Theo56

Kijk... dat is duidelijk.... Maandag ga ik Xenon inbouwen, dan ga ik gelijk de ontvanger eens goed schoonmaken.

DonvanVliet

Het kabeltje wat aan die ontvanger zit kan ook stuk zijn. Het stekkertje met name, daar waar die draadjes het stekkertje ingaan. Eeen nieuw kabeltje kan je bij de dealer halen.

viper

Citaat van: Theo56 op 22 mei, 2010, 18:21
Kijk... dat is duidelijk....

Of je kon gewoon ook alles nalezen zonder dat iemand dat nog eens moest herhalen. ::)

Theo56

Rijden is leuker dan lezen  ;)

Nieuwe auto... veel kleine dingen die nodig zijn... grote dingen die leuk zijn. Ik volg meerdere topics. En dan is dit wel een erg lange.

Theo56

Heb de onvanger losgehaald. Er was een draadje afgebroken. Nu werkt het weer  :D

warlord

falanx

Ik heb uch pagina's gelezen, maar mijn probleem lost zich niet op.

Ik heb een geel/oranje uitroepteken in een ronde band in mijn scherm.
Op mijn display zie ik een voertuig zonder banden.
Gisteren bij een lokale bovag garage geweest en gevraagd het uit te schakelen (ze hadden een bosch apparaat).
Hij zei dat hij ze op winterbanden had gezet omdat hij niet wist hoe en of hij ze helemaal uit kon schakelen. Ik zag 4 zwarte banden
in mijn display en het uitroeptekentje was weg. Ik dacht dat het opgelost was. Echter, 10km later was het uitroeptekentje weer terug en de banden waren weer weg.

Hoe los ik dit op? Uitschakelen vind ik ook prima, maar hoe?
Kun je dit probleem alleen bij de dealer uitschakelen of verhelpen?

knotty

mijn gedachte:
het kabelboompje, of je ontvanger/antenne is kapot.

het selecteren van winterbanden of zomerbanden is een beetje domme actie. als de sensoren niet ontvangen worden door de antenne is het een beetje kromme gedachte gang dat de wielen die er niet op zitten dan wel ontvangen worden.
advies: repareren of uit zetten.
in de buurt van arnhem zit iemand die het uitzetten voor je zou kunnen doen, als je een pluche teddybeer meeneemt. of een ander leuk spele dingetje voor een baby.
traffic.gif

bob1976

Citaat van: falanx op 10 augustus, 2010, 11:30
Hij zei dat hij ze op winterbanden had gezet omdat hij niet wist hoe en of hij ze helemaal uit kon schakelen.

hé dat is typisch, ik heb even mee gekeken toen ze het bij mij deden, en in het menu waar de monteur toen bezig was stond ook: zomerbanden, winterbanden óf géén banden.....

DonvanVliet

Kijk effe naar dat kabeltje of 1 van die draadjes die het stekkertje ingaan is afgebroken. Een nieuw kabeltje kost ong 20 euro bij de dealer.

falanx

Arnhem kom ik niet vaak in de buurt, dus dat wordt lastig. Mocht ik er ooit in de buurt zijn en het is nog niet opgelost, zal ik aan je denken.

Ik las ergens in dit topic dat dat 'kabeltje' dan onder de wagen aan de bestuurderskant zit. Dat is de goeie?

Duupke (Ronald)

Yep, ongeveer ter hoogte van de achterbank.

knotty

staan in dit topic eenaantal keren foto's en beschrijvingen hoe je de "antenne" kan vinden.
advies van don van vliet ook niet in de wind slaan hoor... het kan een vrij simpel probleem zijn bij dit systeem
traffic.gif