Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 90
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 72
  • Totaal: 72

bandenspanningssensoren

Gestart door basslijkhuis, 15 juli, 2008, 20:44

Vorige topic - Volgende topic

wzoetekouw

ik krijg dus steeds die melding met winterbanden. .maar dat is niet erg...maar nu de banden met sensors ook....dat was nooit. ..dat is dus de vraag
laguna  3 ph2 1.5 dci

marxander

Ik wil wel kijken hoor maar dat is aan jouw natuurlijk.

wzoetekouw

denk inderdaad dat ik eens bij je kom...jij kunt toch de lag goed uit lezen
laguna  3 ph2 1.5 dci

wzoetekouw

zo even bij marcel geweest...en heeft mijn sensoren uit gezet...was leerzaam en leuke ontmoeting
laguna  3 ph2 1.5 dci

jerryvr

Kort vraagje: Na deze week eerst voor nieuwe schijven en blokken te hebben vervangen heb ik gisteren beide achterwielen voorzien van nieuwe blokken.
Vanochtend bij het wegrijden ineens de melding sensor defect en alle 4 de wielen zijn verdwenen van de bandenspanningsmeter en hen ik een auto zonder wieeln in de navigaitedisplay.

Kan dit te maken hebben met de montage van de nieuwe remmen of is dit toeval?

Swinkel

Lijkt me toeval
Als ik me niet vergis zit de ontvanger voor de wielen een beetje in het midden van de auto en dan iets meer links achter.
Ik heb het gehad dat er een draad af was gebroken van de stekker.
Deze opnieuw gesoldeerd en daarna goed in tapen.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Renier

Stekker van de ontvanger maar ook aan de kant vd auto naar ik begrijp gaat vaak corroderen en geeft dan soor slecht contact storingen.
Bij mij zijn de stekkers ertussenuitgehaald om die reden en zijn de aansluitingen gesoldeerd, nooit storingen gehad  !!

Sensor zit inderdaad waar Swinkel aangeeft

jerryvr

Citaat van: jerryvr op 08 juni, 2016, 17:49
Kort vraagje: Na deze week eerst voor nieuwe schijven en blokken te hebben vervangen heb ik gisteren beide achterwielen voorzien van nieuwe blokken.
Vanochtend bij het wegrijden ineens de melding sensor defect en alle 4 de wielen zijn verdwenen van de bandenspanningsmeter en hen ik een auto zonder wieeln in de navigaitedisplay.

Kan dit te maken hebben met de montage van de nieuwe remmen of is dit toeval?

Na van het weekend een lange rit te hebben gemaakt kwamen 1 voor 1 alle wielen weer terug..

Nu doet hij het weer als vanouds :)

alpenkreuzer

in mijn laguna 18 16v tech road zit het ook maar werkt niet denk uit geschakeld