Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 90
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 79
  • Totaal: 79

bandenspanningssensoren

Gestart door basslijkhuis, 15 juli, 2008, 20:44

Vorige topic - Volgende topic

rookie

het is in ieder geval een optie schakelaar maar antenne's durf ik niet te zeggen. Ik denk dat ik het weet, maar kijk eerst maar eens in de pdf files, nummer 8

knotty

gracias jongens, maar hiermee kom ik nog niet echt verder...
het wijkt trouwens ook compleet af van het geen ze me bij de alwetende dealer wisten te vertellen. :s

maar goed.
morgen nog maar eens met een echte oude werkplaats chef kletsen, misschien dat hij nog het een en ander kan verklaren.
ut blijft ook gissen als ik niet zeker weet of het spul gemonteerd zit, dus hij moet eerst ff open.
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

Duupke (Ronald)

Het zal er toch zeker wel opzitten. Ik dacht dat het hele bandenspanningssysteem zo'n gymmick was dat Renault het op de phase I gewoon op ieder uitrustingsniveau standaard gemonteerd had...

rexonamen

Heb zoals jullie weten en gezien hebben 18"onder de auto met sensoren heb deze inlaten  lezen na het wisselen v/d 16" winter dit voorjaar , en gevraagt of dit weer moet na het wisselen NU voor mijn winterset Nee is niet nodig want beide setten staan in het geheugen ,jawel vorige week de winterset eronder en joepi de set word gewoon aangemeld dus het inlezen van 2 set`s is dus weldegelijk mogenlijk . Zou er dus toch even goed voorgaan zitten bij je dealer , sucses.

Het inlezen gaat als volgt ze nemen een losse controle inlees apperaat dit lang elk wiel en word later op de Hooftcomputer(Renault dealer zelf ) ingelezen waarna de auto aande computer gaat en het sensoren programma wordt geupdate wordt.

rookie

heb toch gelijk  ;) he Jeroen  ::)

Kleine update, het kastje laat de nummer van de sensor versturen (triggert de sensor). De Computer (clip) geeft opdracht aan de computer van de auto om alle signalen van de banden sensoren op te vangen. Deze worden weergegeven op de display van de computer (clip). Als dan alle vier zijn gevonden, dan kan de sensor nummer worden weggeschreven na de auto computer.

knotty

we zullen zien. volgens de dealer zou het kastje(de antenne) voor in de linkerwielkast moeten zitten.
desnoods trekken we hem ff op de brug om te kijken of hij er zit.

ik zelf denk dat het een software iets is.
mijn pa heeft allerlei snufjes er op zitten, zoals keyless entry, follow me home, parkdistance, en dan zou zo iets simpels als de bandenspanningsensorrekeneenheid (lol) er niet op zitten. maar goed, alles is mogelijk bij renault.
wanneer de wagen naar de dealer gaat, blijf ik er wel ff naast staan.
ff lekker de betweter uithangen.... doe ik anders nooit hoor ;)
traffic.gif

knotty

hmmm ja dat ziet er redelijk zo uit als de plaatjes van de pdf..
dan herken ik hem wel.
traffic.gif

warlord

Het volgende geval:

5 mnd. terug: gladde achterbanden . Bij 'n fastfitter de voorwielen naar achteren laten zetten ( LV-> LA, RV-> RA) en op de oude achterwielen nieuwe banden gemonteerd en voor laten zetten.
Omdat op m'n display de wielen zwart werden aangegeven, zonder bandenspanning, ging ik ervan uit uit dat 't systeem uitgeschakeld was.

OK, nix geen probleem. Met de aldus gemonteerde banden en wielen de nodige KM's gereden. Maarrrrrrrrrrrrrr: de laatste tijd krijg ik bij lagere temperaturen ( < 5 graden) op m'n display een knipperend linkerachterwiel en een storings-/service melding op m'n dashboard. :o

Als m'n Lag 'n tijdje in een warmere  parkeergarage heeft gestaan en ik ga rijden, is er niets aan de hand. Geen geknipper, geen gekloot.

Als m'n auto 's nachts buiten staat en ik instap en start en wegrijd: knipperend LA-wiel en melding op dashboard. >:(

Wat is er in vredesnaam aan de hand??

Heb LA band al flink leeg laten lopen en weer op 2.3 bar gebracht. Haalt niets uit ???

rookie

het kan de batterij wezen van dat ding, die niet genoeg heeft of het is niet jouw linker achterband, maar het zou best met het verwisselen rechts of links voor kunnen zijn. Zoek de kleur van het ventiel er eens bij en zoek uit waar die zou moeten zitten.

warlord

Zou mssch. met verwisselen van V-> A te maken kunnen hebben. Maar waarom dan pas na 5 maanden bij koud weer een storingsmelding ???

Duupke (Ronald)

De bandenspanning zal wel net aan goed zijn. Alleen zal door de kou de druk iets teruglopen waardoor je de melding krijgt. En idd. jouw systeem weet niet dat Linksachter nu Linksvoor is...

warlord

supersip

ja nu kun je toch zien van alle snufjes die er op de meeste laguna`s zitten is dit wel het meest problemengevende ..

ik heb het ook gehad om de dag brandde er een ander lampje en dat terwijl er helemaal niets aan de hand was ,ben naar dealer gegaan heb 30 € betaald en uit het systeem ,heb nu de velgen met bandenspanningsensoren in de schuur liggen ,moet ze nog eens op marktplaats zetten..

als je 1  keer per maand je banden controleert is er niks aan de hand ,

maar ja de meesten willen wel wat er op zit moet ook werken ..

maar soms is er een keuze ..
De Renault laguna rules !!!