Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 90
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 73
  • Totaal: 73

bandenspanningssensoren

Gestart door basslijkhuis, 15 juli, 2008, 20:44

Vorige topic - Volgende topic

basslijkhuis

De vraag is nu even of zo'n ontvanger niet standaard zit geintegreerd...
Mocht het echt een apparte ontvanger zijn zal het wel lastig worden ivm aansluitingen op de boordcomputer..

Mike

Ff hier ene vraag over die dingen stellen: Zaterdag heb ik nieuwe banden gehaald en meteen de sensoren die ik bij de sloop had gehaald erin laten zetten. Vanmiddag haal ik de auto op bij de dealer knipperen de achterbanden dat ze niet goed op spanning zijn. Ik rij een 400 meter en ze gaan uit dat alles in orde is. Daarna zet ik auto stil en start hem 5 minuten later weer, hetzelfde weer 2 knipperende banden, daarna uit en 2 min daarna gaat 1 band knipperen en staat er STOP op me display ten teken lekke band te hebben.
Wat kan ik hieraan doen jongens?

rookie

ik heb ook zoiets vroeger gehad, gewoon doorgereden en loste zich vanzelf op. Er zit een storing in het systeem, maar wat. Of je schakeld ze uit. Wat heb je er trouwens voor betaald.

Mike

voor die sensoren, 40 voor 4 stuks  geloof ik.

rookie

Mike

Heb net weer 20 km gereden maar hij blijft branden die lamp, zeer irritant!!
Wil juist niet systeem uitschakelen, heb eindelijk na een jaar weer sensoren erin!!

rookie

het kan wezen dat er niet genoeg lucht in de banden zitten, of de ventielen zijn lek. Dat is ook nog mogelijk. Heb je de rubberen afdichtingen vervangen voor nieuwe?

Mike

nee ik heb ze er zo in laten zetten. alle banden staan op 2,3 bar op stikstof en die ene band is zeker nier leeg.

rookie

ik heb dit gehoord van een megane met druksensoren. 1 sensor was het ringetje niet dicht en liep heel langzaam leeg. Niet te meten eigenlijk. Ik zou gewoon de banden leeg laten lopen (0.5 bar) en dan weer op spanning brengen bv 2.2 bar.

melcon

En stop er nou gewoon lucht in, dat is al 78% stikstof  ;)

En als je er dan toch voor wil betalen heb ik nog wel wat gebakken lucht  >:D

rookie

daar heb je gelijk in, Maarten Jan. het is zo'n klein verschil, dat het eigenlijk geen geld waard is.

Mike

stikstof koste mij niks extra gelukkig. Ik ga me leeg laten lopen en weer op pompen kijken wat hij doet.

warlord

Citaat van: Mike op 15 oktober, 2008, 07:02
Ik ga me leeg laten lopen en weer op pompen 

Wat moe´k me dan daar bij voorstellen  :o

Mike

uuhhhh ja dat is een goede Reinier...lol

warlord

´kdenk da´k wel weet wa je bedoelt  ;D