Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 39
  • Online ooit: 404 (01 oktober, 2025, 22:36)
Gebruikers Online

Carminat Cabasse aux (lag ph 2 nav dvd + bluetooth)

Gestart door fs1, 28 april, 2008, 10:28

Vorige topic - Volgende topic

Patv6

Kosten in de btw zijn (schrik niet) €370 euro`s..
Het product is van het engelse merk navtv.
Het zal in de bedrading tussen navigatiecomputer en beeldscherm gesoldeerd moeten worden.
Het werkt zodra je een signaal op de tulpaansluiting van het navtv kastje krijgt.

fs1

straffe dinges :-) ik ben benieuwd naar het resultaat? kan je foto's maken tijdens de inbouw of is dat niet mogelijk?

Patv6

Het zit er al in maar zal even alles netjes omschrijven en foto`s plaatsen zodra ik weet hoe dat moet  ::)
Resultaat is top buitengewoon en geluid netjes over de speakers..

Gerrit

Vandaag ook getracht mijn Ipod aan te sluiten op het Cabasse systeem (lag 3). Helaas hebben ze besloten de gele iso stekker die ik had besteld niet meer te gebruiken en zit er in mijn radio een grote zwarte stekker. Deze had wel optisch alle aansluitingen zoals de gren blauwe en gele bij elkaar. Zie foto hieronder.
Dus alle aansluitingen uit het gele iso stekker gehaald en deze in de zwarte stekker gezet. Na veel gekloot en gepriegel (kabels zijn zo kort bij Renault) zat het allemaal vast. Overal netjes stroom op gezet maar helaas, ik krijg op mijn radio gewoon geen AUX. Ik kan kiezen voor CD of Radio, ik heb zowel alle knoppen op middenconsole als op stuurbediening geprobeerd maar helaas. Ipod laad wel netjes op maar kan gewoon mijn radio niet op AUX zetten.

Ik heb een paar vraagjes:
Moet de Aux op een andere manier worden enabled (aangezet) dan door stroom te zetten op de aansluitingen 5 (de -) en 6 (de +) op de plek van de iso stekker? (voorheen de gele, zie hieronder).
Zijn er andere radio modellen waar je dus geen AUX aansluiting op aan kan sluiten en heb ik dan toevallig zo'n type radio?

traffic.gif
De radio en zwarte stekker (bovenaan)

traffic.gif
De gesoldeerde aansluitingkjes.....

traffic.gif

fs1

die gele stekker is niet aanwezig he.. die moet je zelf kopen.. je zal wel zien dat achtereen die radio die je daar op foto toont, wel een klein blauw en een groen mini iso stekkertje zitten, daarnaast is nog een vrije ruimte voor het gele stekkertje dat je jezelf moet aanschaffen

ViperArry

Begrijp ik het dan goed dat de Carminat Cabasse speler alleen de navigatie Dvd speelt?
Je zou namelijk verwachten dat zo'n apparaat ook films zou moeten kunnen spelen..... maar daarvoor moet je dus een aparte speler plaatsen die je met tulpstekkers in de kabels van het systeem verwerkt?

Ik zou namelijk wel n filmpje willen draaien op mijn navigatiescherm (van mn toekomstige Lag II facelift)

fs1

haha :-) dat zou je denken he, ik heb het geprobeerd een film-dvd erin steken, dan geeft een disc error of iets in die aard dus ;-) geen films mogelijk helaas dus

ViperArry

fs1

ongetwijfeld, maar ik denk niet dat er in dit werelddeel mensen rondlopen met die informatie... dat hele systeem is door 1 of andere japans bedrijf ontwikkeld, en dus ook de software die daarin zit... dus die kans lijkt me vrijwel onbestaand

ViperArry

Reken maar dat als er maar genoeg van die systemen zijn verkocht mensen vanzelf gaan proberen ;)

Op dit moment rij ik nog een VW.... en daar zijn hele topics over wat je met OBD en Canbus allemaal kan aanpassen..... dr zijn genoeg gekken die van alles willen proberen om hun auto op te leuken.
Hier heeft nog niemand t geprobeerd begrijp ik dus?

fs1

ik denk dat je me niet helemaal goed begrijpt... het is niet zomaar kwestie van 1 of ander dingetje te veranderen met de OBDII of iets in die aard, het is iets dat niet bestaat (naar alle waarschijnlijkheid) en dat zelf geschreven moet worden, dus iets voor programmeurs die echt kennis van zaken hebben, niet iemand die toegang heeft tot het systeem en vanalles gaat uitproberen...

Gerrit

Citaat van: fs1 op 17 januari, 2009, 17:32
die gele stekker is niet aanwezig he.. die moet je zelf kopen.. je zal wel zien dat achtereen die radio die je daar op foto toont, wel een klein blauw en een groen mini iso stekkertje zitten, daarnaast is nog een vrije ruimte voor het gele stekkertje dat je jezelf moet aanschaffen

Nou dat is dus het probleem... ik had het gele stekkertje dus netjes gekocht maar ze hebben de groene en blauwe (en gele) dus vervangen door één grote zwarte stekker (zie foto hierboven). Dus wij hebben de aansluitingen vanuit de gele stekker over gezet naar de zwarte stekker en alles netjes aangesloten. Maar toch lukt het niet de AUX aan te zetten.

fs1

ik zie geen grote zwarte stekker op die foto... enkel een witte... op jouw foto moeten de groene/blauwe links onderaan achteraan zitten, ik zie op jouw foto op die plaats heel duidelijk de gewone iso stekker zitten (voeding) daaraan vast zit normaal de iso stekker voor de speakers (er net onder) en daar onder zitten die andere kleurige dus... neem eens een fotootje van de achterkant van de radio en alle stekkers die er toekomen als je wil