Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.476
  • Totaal topics: 10.386
  • Online vandaag: 443
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 44
  • Totaal: 44

Stadslampen vervangen

Gestart door Brongerzz, 19 oktober, 2014, 17:55

Vorige topic - Volgende topic

pagi

Ter aanvulling, de ontlading van een accu gebeurd ook wanneer de auto langere tijd stil staat.
Dus de LED lampen dragen niet bij in een snellere ontlading, zoals "Lagunainitiale" aangeeft zal de FET niet meer lekstroom produceren omdat er een andere belasting word geplaatst.

Na het plaatsen van de genoemde lampen zijn er verder geen storingen in de computer van mijn Lag.

Janneman82

Ik wil hier graag even op inhaken, want ik ben vandaag ook bezig geweest om de dagrijlichten en stadslichten van m'n nieuwe Laguna 3 GT te vervangen voor LED. Aan de kant van de accu is me dit na veel gepruts en opengehaalde handen gelukt, maar hoe kom je in godsnaam aan de andere kant bij deze lampen? Bij de bi-xenon lamp heb je nog wel wat ruimte, maar bij de andere lampen amper. Ik heb geen grote handen, maar met geen mogelijkheid dat ik daar bij kan komen.  :-[

Ik heb de buis voor de ruitenwisservloeistof aan de kant gehaald, maar dat helpt weinig. Ik lees hier dat het vrij eenvoudig is en dat juist de zijde van de accu het lastigst is, maar dat ervaar ik dus heel anders. Doe ik wat fout?  ::)

Janneman82

Het is me gisteren eindelijk gelukt om de lampjes aan de andere kant ook te vervangen. Na wat rondzoeken kwam ik op een Engels forum terecht waarop stond dat het reservoir van de stuurbekrachtiging losgemaakt kan worden. Deze schuif je naar boven met alle slangen er nog aan zodat je er net bij kunt komen.

Scheelt weer een uur werken om de bumper helemaal te verwijderen.  :)

Roadkill

Dimlicht,grootlicht en mistlampen allen vervangen door LED, waar dit bij de Clio 2 hel was en echt serieus tijd kostte, bij de Laguna binnen een 20 minuten geklaard. Stadslichten dat is net ff een ander verhaal, ik heb ze niet eens kunnen vinden...

DonvanVliet

Die dagrijlampjes gaan bij mij om de haverklap kapot. Enig idee hoe dat kan.

Stadium III

Geen idee ,waar bestel je ze ?
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

DonvanVliet

Ik ga ermee naar de Renault dealer en die zet er weer een nieuw lampje in. Als ik dan vraag aan die oudere mannen aan de balie wat de oorzaak kan zijn, kijken ze je aan als een peen. Er is er nu weer eentje stuk en ik zal het er eens met een monteur over hebben.

Stadium III

Ik heb hier iig geen last ervan ,waar bestel je de lampen ?

DonvanVliet

Zoals ik al zei, de dealer zet ze er in. Ik bestel ze niet.

Stadium III

Verkeerd opgepakt ,sorry

Probeer eens led

DonvanVliet

Tja daar heb ik niks aan. Is geen antwoord op mijn vraag.

Marcel YntePa

Ik heb net een Laguna 3 estate gekocht waarbij ik volgende week de 1000Km beurt moet geven... alweer 1650Km meegereden.... jajaja echte Km...

stadlicht en dagrijlamp  ik zie dat daar geen H4 lamp inzit maar R5W en T5?

Ik heb Xeon hoofdlamp en die is wit en de dagrij lamp gelig... las al hoe te vervangen maar welke type led is nu de beste keus haal ik uit bovenstaande niet.

ik neem aan dat er al veel ervaring is hoor graag

Stadium III

De dagrij is een t fitting deze is wel te vervangen maar bij mij zaten ze muur vast
Koplamp eruit gehaald dat wil soms sneller werken
Moet verder de bumper los en de wielkuip een deel los

Volgens mij een t15 led

Marcel YntePa

Stadslicht lampje T15  en dan de Led versie
Dagrij lamp R5W en dan Led versie

Ik moet het buiten doen en wil ik wel gelijk de goede hebben

Dacht eerst nl dat de dagrij lamp H7 was maar ik zie een bolletje....
Vandaar deze vraag

Mag je voor APK de dagrij lamp vervangen voor LED is dan de vraag....ik weet voor stadslicht wel...

melcon

Marcel, ik heb sinds een half jaartje deze er in:
https://www.amazon.nl/AGLINT-CANBUS-Zijmarkering-Hoffelijkheid-Kentekenverlichting/dp/B079GSZKHS?pd_rd_w=aHBhT&content-id=amzn1.sym.343bf61d-eee3-4cef-9ae0-5bc6cb6ba8f4&pf_rd_p=343bf61d-eee3-4cef-9ae0-5bc6cb6ba8f4&pf_rd_r=2Z5HQ9SXM1VWBRJE7V6A&pd_rd_wg=EC9OG&pd_rd_r=91b42f1c-1e5a-4d64-89c2-34df73e022a8&pd_rd_i=B079GSZKHS&psc=1&ref_=pd_bap_d_grid_rp_0_1_ec_pd_gwd_bag_pd_gw_rp_1_i

Tot dus ver blijven ze heel, de stadslichten willen nogal snel sneufelen in de Laguna heb ik gemerkt (ook de halogeen variant Osram/philips). Voordeel van bovenstaand setje is dat er genoeg in zitten om alle lampjes in het interieur ook gelijk te vervangen.

Deze blijven heel, ze