Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 21
  • Online ooit: 404 (01 oktober, 2025, 22:36)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 13
  • Totaal: 13

Carminat Cabasse aux (lag ph 2 nav dvd + bluetooth)

Gestart door fs1, 28 april, 2008, 10:28

Vorige topic - Volgende topic

thijman

Hallo Denys, er zit een aux op dit systeem. Ik heb deze laten activeren door de Renault dealer en deze hebben meteen het kabeltje geplaatst die ik heb besteld bij Ricardo in Spanje. Ricardo staat ook ergens genoemd in dit forum met betrekking tot dit onderwerp.
Als de aux is geactiveerd kun je deze selecteren door meerdere keren op de knop CD te drukken.

RichTrip

Ricardo is om gezondheidsredenen niet meer actief.  Dus geen kabeltjes uit Spanje meer....

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Willemsec

dat kabeltje voor de aux kan je makkelijk zelf maken je heb er een gele mini iso stekker voor nodig een losse aux kabel en pinnetjes waar je de kabel aan vast zet om die vervolgens in het gele mini iso stekkertje te steken en dan in de amplifier pluggen en klaar heb het zelf ook gemaakt werkt perfect en geweldig geluid.

super_trekker

ojee66

In de eerste post wordt gezegd dat er GEEN geel stekkertje zit.  Wel een groene en blauwe.  In de ph1 zit een andere radio/navigatie systeem waar wel een geel stekkertje in kan.

Of de groene of blauwe de aux is weet ik niet.
Lees het hele topic even door voor je iets gaat frutten wat niet kan of anders moet.
traffic.gif

jupu1973

Ik heb een fase 2 waar achterin de versterker ruimte is voor een extra iso stekker(gele).
Dus het is ook bij een fase 2 maanden mogelijk.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI MT7-L09 met Tapatalk

Janneman82

Ik wil in mij Laguna 2 phase 2 ook heel graag een aux of usb aanslutiing maken. Ik heb deze en andere topics gelezen, maar ik begrijp dat het bekende kabeltje uit Spanje niet meer te krijgen is.
Kan iemand me vertellen waar ik nu een kant en klaar kabeltje vandaan kan halen? Ik heb op Ebay en Aliexpress al het één en ander gevonden, maar die zijn allemaal voor het type radio met "update list" functie. Ik heb echter de Cabasse Auditorium Tronic met 6 cd wisselaar.

traffic.gif

Bij de kabel uit Spanje kreeg je tevens een gedetailleerde  handleiding in pdf formaat. Heeft iemand deze nog toevallig? Heel veel foto verslagen werken niet meer vanwege wijzigingen bij Photobucket.

De enige aanbieder op Ebay verkoopt de kabel ook niet meer helaas: https://www.ebay.co.uk/itm/RENAULT-Laguna-II-Initiale-Cabasse-AUX-3-5mm-Jack-Lead-for-iPod-iPhone-MP3-/232397938133?hash=item361bff1dd5:m:m8ws9MIDMtvKpvClhsawgMg

Bedankt voor de hulp.

Renier

Hier staat het schema in compleet met foto's.
Wel in het Frans maar het is prima te volgen.
Uiteindelijk zijn het maar 6 draadjes. Zo'n gele mini ISO plug is wel online te vinden

https://www.renault-laguna.com/forum/cnc-entree-aux-installation-video-maj-28-05-09-t6694.html

Janneman82

Heel erg bedankt voor je hulp Renier, dat schema kan ik wat mee! Mijn technische kennis wat betreft elektra is echter nihil, dus zelf zo'n kabel samenstellen / solderen is voor mij wat lastig.
Ik heb de verkoper op eBay daarom gevraagd of hij de kant-en-klare kabel weer kan maken/aanbieden.

Ben benieuwd...

Renier

Je hebt vast wel iemand in je omgeving die zo'n kabeltje in elkaar kan zetten als je hem het schema geeft  ::)

Janneman82

Niet meer nodig, ik heb zojuist een reactie van de verkoper op eBay dat hij de kant-en-klare kabel weer gaat verkopen vanaf morgen.  ;D

Renier

Top!  !!
Nu nog de klus om hem 'eventjes' aan te sluiten ;D

Janneman82

Renier

Wat een prijs voor zo'n suf kabeltje.... >:(
Kwestie van vraag en aanbod waarschijnlijk

Janneman82

Hij is momenteel de enige op de interwebs die zo'n ding aanbiedt, dus ja dan kun je vragen wat je wil...  :(