Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.499
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 37
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 20
  • Totaal: 20

hoeveel tanken jullie

Gestart door klop45, 03 juli, 2006, 18:48

Vorige topic - Volgende topic

Camulos

Elke tankbeurt word door mij bijgehouden in Spritmonitor en het gemiddelde over 3,5 jaar en 60K aan kilometers komt uit 9.0L op de 100Km.  =rij=
Verder is de auto in de zomer bijna een liter per 100km zuiniger dan in de winter, best eens fors verschil.

traffic.gif
title="Click to load original image"

traffic.gif
title="Click to load original image"

nikk

Doet mn Lag 1 het zo slecht nog niet met een 7.3 /100km. Dus wel met een anticiperende rijstijl. Scheelt zo 80 km op een tank zonder langzamer te zijn.

Camulos

Rustig rijden en goed opletten scheelt inderdaad. Met fors rijden en tussendoor lekker blazen met de turbo is het gemiddelde 9,5/10 op de 100km. Met rustig rijden kom ik rond de 8,1/8,5 op de 100km uit, Verschil van 1 รก 2 dagen extra op en heen naar het werk. ;D

Maar de auto is zuiniger als begroot dus dat is sowieso een pluspunt (was uitgegaan van gem. 9,5).

nikk

Scheelt ook dat de ongeblazen 1.8 niet uitnodigt tot doortrappen ja. In de Z4 waarin ik ook rijdt is die verleiding er altijd. Zal met een turbo blok ook wel het geval zijn.

Lag-3.0-V6

Als ik weinig rij weinig, rij ik veel.......tsjah...veel.. :P

Ofwel 1 op geen idee. Ooit s bijgehouden.

pagi

Tank nu bijna 2X per week 50 liter diesel met 1500km per week..... ( Seat Leon wagon 1.6 TDI, in afwachting van Renault Megane estate 1.5Dci Bose )

rookie

Ik probeer altijd zo min mogelijk te tanken, en als ik in Duitsland kom, gooi ik hem helemaal vol.

Lag-3.0-V6

1e keer getankt in bijna 5 mnd........ :D :D :D

ojee66

@Lag-3

Als je zo weinig rijdt, hoe snel gaan je remblokjes dan?  Steeds de vliegroest van de schijven poetsen....

Lag-3.0-V6

:-\ Remblokjes??? Zijn dat die dingen die zo n rode stof achterlaten bij t remmen????? ;D

Lag-3.0-V6

;) K leg t uit. Wij hebben best n serieus ongeval gehad op de motor. Jo begint weer te "hobbelen" mijn kop is nog erger dan voorheen. Men heeft t over hersenschade...Klopt wel. Ben in ieder geval nu zeker dat ik deze dingen heb.  :D :D. Maar hoe dan ook, klote, dat zeker...Veel dingen zijn vrijwel niet mogelijk, wil er niet teveel op n forum over mekkeren eigenlijk... ;) =sorry=
K snap Rookie zn reaktie dus.... !! :D :D