Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 93
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 85
  • Totaal: 85

how to: niet elektrisch inklapbare spiegels elektrisch inklapbaar maken

Gestart door fs1, 19 oktober, 2010, 12:51

Vorige topic - Volgende topic

Paul

vaak zijn ze stjk , maar alleen het puntje brand in de Knop. de vriendjes in de rand zijn niet verlicht.

Renier

OK, thanks, We hebben ook niet de moeite genomen draad 2 aan te sluiten en konden ons beiden ook niet voorstellen dat er een lampje in zit

folmer

Lampje zit er zeker wel in, bij mij in ieder geval. En ik vind het wel netjes als die het dan ook doet. Aansluiten was een kleine moeite.

Renier

Ik laat het lekker zo, oude knop had ook geen lampje of die was ook al stuk

Rubberstreper

ex:  Laguna II ph2 2.0t 170 GrandTour Aut5 Initiale, Lag 2 ph1 V6 Aut5, Lag 1 ph2 V6 24v handgeschakelde 5 bak, 21 TXE, 21 TL. Nu hier undercover voor Ford: Mondeo 2,5t titanium pantherblack.

Renier

fs1

in de knop voor elektrisch inklapbaar zit een lampje, in de andere knop niet...

Rakker

Even een oude topic weer omhoog halen. Vandaag een set elektrische inklapbare spiegels gekocht en deze topic weer doorgelezen.

Ik heb toch een aantal vragen.

Op pagina 3 wordt het volgende vermeld:

* De spiegelknop van een Initiale is NIET bruikbaar (kan ik wel de spiegels van een Initiale gebruiken) ?
* Kleine correctie op jouw aansluitschema: A1 --> 9, A3 --> 7. Anders wordt links/rechts ineens op/neer en omgekeerd.

Kan iemand mij bevestigen of die correctie aangehouden moet worden, zoals hierboven beschreven.
Niet dat ik aan iemand wil twijfelen, maar de originele post vermeld nl andere verbindingen.
Voordat ik straks aan de slag ga, wil ik hier nog even zeker van zijn.

Heeft er iemand een spiegelknop voor inklapbare spiegels ? De spiegels die ik heb komen nl van een Initiale vandaan, dus die knop kan ik niet gebruiken volgens de post op pagina 3.

=thnx=

Renier

Ja je moet de correctie aanhouden, maar als je dat niet doet kom je er snel genoeg achter  ;D

FS1 heeft dit ook ergens wel bevestigd dat er mogelijk een omwisseling in zijn schema zit

Rakker

Ik was er al even mee bezig geweest. Maar de ph1 en ph2 spiegels verschillen een klein beetje van elkaar. Zo wordt de ph1 spiegel met een moertje vastgezet op de draadeinden die aan de spiegel vastzitten en de ph2 spiegels met een boutje. Ook bestaat het "frame" uit 2 delen zeg maar terwijl de ph2 uit een geheel bestaat. Voor de werking maakt het verder niets uit, maar ik was in de onterechte veronderstelling dat ze identiek zouden zijn. Ik heb gelukkig wel kabels op 3B en 3C zitten, dus dat scheelt weer kabels trekken ;-) Nu wel even op zoek naar moertjes voor de spiegels. En een juiste verstel knop. De dealer rekent er €53,- voor (!) dus even zoeken is de moeite.

Verstuurd via mijn slimme telefoon.

Rakker

=thnx=

Ik was ook al getipt dat de lokale sloperij hier zo een schakelaar heeft liggen dus daar ga ik morgen eerst even een bezoekje aan brengen.

Rakker

Ik heb de stekker die bij die Initiale spiegel schakelaar zat. Die kan ik gebruiken toch? Zijn de stekkers sowieso niet hetzelfde? Alleen andere pinbezetting? Ik heb nl een stekkertrekkerset waarmee ik vrijwel alle kabeltjes uit een stekker kan halen zonder ze door te hoeven knippen ;-)

Verstuurd via mijn slimme telefoon.