Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.503
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 18
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 19
  • Totaal: 19

Airco tot 2500rpm wel koud daarna niet

Gestart door Damster, 06 september, 2011, 06:38

Vorige topic - Volgende topic

DaBuzzzzz

Niet gelukt, de aircoboer had een calamiteit in de privesfeer, verder is de auto nog helemaal hard en storingvrij. Volgende week poging 2

Damster

Citaat van: rookie op 25 mei, 2012, 06:37
houdt er wel rekening mee, dat het display ook kapot kan zijn, de storing er nog in kan staan etc etc. Is het display kapot, dan gaat de sensor op (zeer) korte termijn ook weer kapot.

Ik heb geen digitale display maar nog een 2 standen drukknop in de verwarmingsknop. maar deze kan ook stuk zijn natuurlijk

rookie

beide display types hebben het probleem.

DaBuzzzzz

Pfffff, ik kan geen aircoboer vinden die het hele verhaal kan (wil) doen. Of ze vervangen alleen de pomp maar kunnen niets met het electronische, of ze willen er niet aan om een klep te vervangen  en de pomp dus open te maken..... op papier is het een eenvoudige routine maar ik moet wel iemand hebben die alles kan doen, ook de storing verwijderen uit het systeem...

suggesties welkom! ik zoek nog even verder naar aircoboeren in de buurt (ik woon in de haarlemmermeer)

Boer om de hoek heeft geen tijd.. ik kan wel even hulp gebruiken. rookie, jij nog suggesties?
Ik bestel nog een paneeltje ook op marktplaats

Voorbeeld van hou de klep met een veer vastzit in het pomphuis, dit moet te doen zijn gewoon
traffic.gif
title="Click to load original image"

rookie

Nou, het is vrij eenvoudig, alles kun je zelf doen. Ik zou wel kijken naar een goed gebruikt paneel.
Ik kan je er wel bij helpen. Maar het belangrijkste als ik je kom helpen is dat je het systeem leeg hebt, maar je kunt het ook zo leeg laten lopen  ;)

Is alleen niet zo goed voor het milieu.

DaBuzzzzz

Ik heb geen brug of hooghouder dingetjes, das het minste om de plaat eraf te krijgen etc....de klep meten en eruit en de vloeistof af laten lopen is het minst spannende denk ik
paneel haal ik morgen, weet natuurlijk nooit of het paneel nog goed is. Dat is een gokje.....voor de test gebruik ik tocg gewoon jouw paneel? :D

Ik denk dat ik nog probeer met de foto in de hand mn garaga dit te laten doen, ik neem de verantwoordelijkheid wel, dat was een beetje de crux van het verhaal

Of heb jij bokjes, of van de oprijddingen? thx voor meedenken sowieso

rookie

Nee, je hebt niets van alles nodig. trouwens die oprij dingen is ook niet alles, ik heb ze wel.

DaBuzzzzz

je zegt dat ik erbij kan zonder brug oid?

rookie

DaBuzzzzz

van ondere af? hoe zie je dat dan voor je?

rookie

heel simpel, druk eraf en je kunt een borgveer weg halen, nieuwe er in klaar.

rookie

misschien wel handig om de diverse borgveren achter de hand te hebben, deze is mogelijk wel doorgeroest.

DaBuzzzzz

Citaat van: rookie op 02 juni, 2012, 15:20
heel simpel, druk eraf en je kunt een borgveer weg halen, nieuwe er in klaar.

:) we lullen weer eens lekker langs elkaar heen :) Ik kan die pomp en sensor wel dromen onderhand, ik zie niet hoe je bedoelt dat je daar bijkunt zonder de auto omhoog te zetten en de bodemplaat te verwijderen. Van bovenaf kun je er niet bij. Ik pas niet onder mn auto, ergo: "hoe zie je dat"?

;)

rookie

makkelijk, je zet desnoods de auto half op de stoep en dan is het helemaal simpel.

DaBuzzzzz

:) OK, ik zet de voorwielen op de stoep en dan kan ik er bij? bodemplaat eraf halen lukt zo?