Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.503
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 43
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 25
  • Totaal: 25

Airco tot 2500rpm wel koud daarna niet

Gestart door Damster, 06 september, 2011, 06:38

Vorige topic - Volgende topic

DaBuzzzzz

Ah!, nog een sensor klant? als het gaat werken dan kan ik ze leveren  !!

rookie

heeft niets met stand te maken maar met toerental te maken.

DaBuzzzzz

Dat weten we, maar is die puls bij 2200 (ofzo) rpm niet softwarematig uit te zetten zodat ie gewoon aan blijft op de below 2200 stand?

rookie

Software matig niet, hardware matig kun je wel dit via een schakelaar laten werken.

DaBuzzzzz

dat is dus als optie 1 faalt.....want alles vernieuwd is veeeeel te duur....wordt vervolgd

rookie

je zult de stappen allemaal moeten volgen.

Damster

@Dabuzzzz: heb je de sensor reeds laten vervangen? en doet alles het weer.

DaBuzzzzz

:) ik heb net een instructie gemaakt voor de garage, het is nogal een scenario natuurlijk en er moet meer gebeuren.

Ga dus zo een afspraak maken en ik zal hier updaten.... aan je vraag merk ik dat jij ook nog niet zover bent?

EDIT, vrijdag 1 juni is D-day ;)

DaBuzzzzz

Leip, met deze temperaturen kun je het goed testen, gisteren reed in naar den Haag en bleef de airco gewoon koelen terwijl ik 140 over de a44 zoefde, terug lukte dat ook een keer maar na opnieuw op te trekken ging ie steeds boven de 122 per uur weer uit. Je voelt bijna direct de lucht weer 'dikker' worden en laat je je gas los en waar wat langzamer gaat ie weer aan.

Vervelende is dat de het dus niet consequent is en daardoor twijfel ik aan de veroorzaken. die 18 ohm is ie dus af en toe wel en meestal niet? Ik denk eerder aan draad breuk nu. Ik zet de test door hoor, want alles is in place maar ik baal hier wel een beetje van

wordt vervolgd

DaBuzzzzz

De vervangins sensor (het is eigenlijk een klep en geen sensor is 22 ohm, maar een paar ohm gaat het verschil niet maken. Ik heb het ding nog eens goed bekeken en het kan ook heel makkelijk een mechanisch probleem zijn, de gaatjes waar de verschillende stromen van de koelvloeistof door gaan kunnen vrij makkelijk dicht en/of de klep blokkeren als er wat gruis aanwezig is. Ik geef de airco man nog even mee om de oude eerst heel goed te inspecteren optisch..

Het vervelende blijft dat je het om te testen volledige afgevuld en gemonteerd de snelweg op moet met warm weer......Even de oude weer checken na schoonmaak bijvoorbeeld is niet echt een optie

rookie

waarom vervang je hem gewoon niet.

DaBuzzzzz

doen we ook, zoals gezegd volgende week vrijdag

Damster

Citaat van: DaBuzzzzz op 21 mei, 2012, 10:07
:) ik heb net een instructie gemaakt voor de garage, het is nogal een scenario natuurlijk en er moet meer gebeuren.

Ga dus zo een afspraak maken en ik zal hier updaten.... aan je vraag merk ik dat jij ook nog niet zover bent?

EDIT, vrijdag 1 juni is D-day ;)

Nee nog niet, ik heb eigenlijk nog garantie op de pomp en die gaan ze nu vervangen. IK heb aangegeven dat de sensor?klep misschien stuk is omdat de airco het wel doet tot 2500 rpm. maar krijg een ander pomp. Maar heb het nu veels te druk met mijn badkamerverbouwing en 180m2 straatwerk om het huis....pffff

rookie

houdt er wel rekening mee, dat het display ook kapot kan zijn, de storing er nog in kan staan etc etc. Is het display kapot, dan gaat de sensor op (zeer) korte termijn ook weer kapot.

DaBuzzzzz

Yep, als storing blijft is display/paneel de volgende stap. Dan klop ik bij jou aan rookie?