Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.670
  • Totaal topics: 10.417
  • Online vandaag: 37
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 24
  • Totaal: 24

Meerdere defecte parkeersensoren

Gestart door maartenb, 09 september, 2010, 22:02

Vorige topic - Volgende topic

Paul

Prijswijzigingen heb je overal.
Kijk eens op de sloop, dat zullen er nog wel wat liggen.

bazzio

Dat speakertje is volgens mij gewoon een 12v piezo speakertje en kost bij een electronica zaak hoogstens een paar euro.... Renault prijzen zijn duur voor de gekste dingen een bumperklemmetje bv, €1,50 p/s.

Ik ben toevallig vandaag bezig geweest met uitwisselen van mijn "gare" sensor rechtsachter. Sensor deed het alleen als het zonnetje er even op had gestaan. Ik heb een 2e hands 1 op Ebay kunnen scoren voor €32 incl verzending. Was vandeweek bij dealer voor het vervangen van mijn achteras rubbers en dacht zal gelijk even vragen voor de prijs van een nieuwe sensor.. wat denk je, €156,- voor 1 kale sensor!!  :o Vandaag dus de nieuwe sensor gemonteerd, en de PDC werkt weer oke. Ik moest wel 2 sensoren omwisselen van plaats om het goed werkend te krijgen? De nieuwe sensor gaf geen fout rechtsachter maar dedecteerde ook niets...afijn nu werkt het weer oke. Gelijk ook even het speakertje verplaatst naar voren.  

maartenb

Met dank aan de instructies van Laguna37 vanmiddag een potje vrij geworsteld met de bekleding van de kofferbak. Speakertje gevonden, klinkt 'schor' dus gedemonteerd en nu op zoek naar een vervanger. Tips welkom!

dzep

Joh gewoon meenemen naar de plaatslijke electro boer. Ik denk dat je met een paar euro klaar ben. Hoe groot is het speakertje? 4 a 5 cm ofzo?