Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.638
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 43
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 30
  • Totaal: 30

inklapbare spiegels

Gestart door laguna 2003, 01 mei, 2007, 11:56

Vorige topic - Volgende topic

faab

fs1

Citaat van: fabio op 15 juni, 2007, 19:22
met profi bedoel ik professioneel ;)
mooizo :-)

ik heb daarnet eens effe zitten timen hoe lang het duurt voor de ruit open of dicht is (volledig dan) en da's 5 seconden, de spiegels doen maar 3 seconden, en de relais' doen 3,5 ofzo... dus ik ga er nog eentje bijzetten, zodat ook de ruit nog dichtgaat als deze nog half open zou staan...

fabio

het moet natuurlijk niet zo worden dat we een aanhangwagen met spullen achter onze lag moeten gaan meenemen ,met electronica gevuld :D :D

fs1

hehe, neenee, dat printje is maar 8 op 10 cm ofzo, gaat volledig onzichtbaar in de deur ergens gemonteerd worden!

woerden

Knap werk Bart. Gaat dat ook werken zo'n simpele uitvoering als van mij, een expression ??? ;D

fabio

Citaat van: LaguWoerd op 16 juni, 2007, 13:05
Knap werk Bart. Gaat dat ook werken zo'n simpele uitvoering als van mij, een expression ??? ;D
@laguwoerd heb jij toen niet die banner met die koplampen gemaakt voor mij?zou je de tekst kunnen aanpassen voor mij

fs1

Citaat van: LaguWoerd op 16 juni, 2007, 13:05
dat weet ik niet, het zou kunnen dat het bij u nog veel simpeler is...

woerden

Citaat van: fabio op 16 juni, 2007, 13:22
@laguwoerd heb jij toen niet die banner met die koplampen gemaakt voor mij?zou je de tekst kunnen aanpassen voor mij
Nee heb hem niet gemaakt. Maar zal wel de tekst voor je aan kunnen passen.

fs1

we zullen ies moeten opnieuw proberen... :-( heb vanalles geprobeerd vanmiddag, beste resultaat was open met ontgrendelen, dicht met vergrendelen, ik heb het bewijs gefilmd :-) maar... het is helemaal nie stabiel :-( soms blijft de spanning staan op spiegelmotors en dat zou niet mogen... ik ga het eens opnieuw moeten ontwikkelen / bekijken denk ik...

fs1

mss heb ik een oplossing gevonden, probleem met die tijdvertraagschakeling is dat die ofwel 0V ingang moet hebben ofwel 12V, zoals beschreven in topic over centrale deurvergrendeling, wanneer er geen puls is, dan hangen die draden dus "los" wat maakt dat die ingang voor de schakeling "zweeft" zoals dat heet in elektronica (loshangt dus) en da's niet goed... maar ik weet al hoe dat aan te passen, dus tegen volgend weekend zijn we er mss helemaal uit...

fabio

hou vol bart geef de moed niet op :P

fs1

ben er volop mee bezig ;-) elke avond weer... we zijn er bijna...

fs1

zo se en op dit eigenste moment is prototype nummer 2 af, welke wel stabiel is, ook al er geen signaal wordt aangeboden (geen plus of geen massa) nulletjes en eentjes dus he... maargoed, volgend weekend dus nieuwe test! moet wel nog eens een nieuw relais gaan ahlen want er is er blijkbaar eentje gesneuveld...

fs1

traffic.gif
title="Click to load original image"

schema versie 2!
-R1, 2 en 3 zijn ongeveer 10k tot 100k da's al eenders (pull down weerstanden)
-alle diodes zijn gewone simpele diodes, type maakt niet zoveel uit
-C1 en C2 bepalen samen met R4 en R5 hoe lange puls er wordt gegeven (als C1 100µF is en R4 is er 39k, dan zal er een puls van 3,9seconden zijn) bij mij zijn dus C1 en C2 beiden 100µF en R4 is 39k en R5 is 47k (openen duurt iets langer ;-))
-R1 en R2 zijn relais' met dubbelcontact
-bouwtijd; minstens een halve dag, en dan zit het nog niet in de auto he, btw, op dit moment moet ik nog steeds bedenken hoe ik de spiegels laat inklappen met knop of iets anders handmatig

fs1

wii, heb net de laatste aanpassing gemaakt, moet ze wel nog effe bijtekenen, deze aanpassing zorgt ervoor dat eindelijk ook de normale functionaliteit van de knop wordt behouden! nu maar wachten op minstens een halve dag goei weer! zal op mijn werk eens nakijken of ik er een commerciële oplossing voor kan maken... met ander woorden een echt printje met de componenten op...