Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 58
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 36
  • Totaal: 36

bandenspanningssensoren

Gestart door basslijkhuis, 15 juli, 2008, 20:44

Vorige topic - Volgende topic

ronnie73

Ook toevallig, gisteren rechts achter had ik ook een melding 'sensor defect', schermpje geel...enz. Nog nooit eerder gehad....batterij misschien leeg? Waar zit deze?

Of wordt het tijd om in te ruilen.... ;D ??

Lagunainitiale

Gewoon mee doorrijden tot er een bandenwissel aankomt, en dan sensor mee vervangen. Kan mogelijk helpen om de snelheid even te verhogen of te verlagen. Bij mij gaat een van de sensoren soms in de rust als ik op cc rijd. En dan gaat hij na de afrit gewoon weer aan.

De batterij zit in de sensor en is niet te vervangen. De verwachte levensduur is 10 jaar voor de batterij. Hierna zal je hem gewoon moeten vervangen. Een sensor kost zon'n 30 tot 35 euro. De kosten zitten hem in het monteren. Daarom als het sporadisch is gewoon wachten tot de banden wissel.

zaaloor

35 euro?das goedkoop,ik heb paar weken geleden 57 euro voor moeten dokken(renault dealer)

rookie

zaaloor

ik heb 57 euro voor betaald en laten inlezen heb ik dat bij iemand anders gedaan,inlezen kost per wiel 25 euro(renault dealer)

Turbo

bij ATU 43 euro betaald incl. inlezen !

zaaloor

ATU?wat is dat voor garage?

hebben ze mij bedonderd bij de dealer?

lagunadriver

de dealer is zowieso altijd duurder dan een dorps garage.... >:(

Turbo

ATU is een soort prijsvechter, vergelijkbaar met kwikfit alleen dan Duits.
die doen heel veel zaken met vaartland zo'n occassion dealer.
www.atu.nl

Laguna2001

Ik heb nog een setje van 4 sensoren liggen. Zijn werkend van de auto gekomen, maar of ze zo oud als de auto zijn weet ik niet.
Voor €40,- mag je ze alle 4 hebben!

Chinoku

Ik wil hier ook graag op reageren...

Bandenspanning sensoren de grootste troep die er is
sinds ik ze aan heb laten zetten al 50 foutmeldingen gehad en dikke stop tekens in mn beeld

50euro betaald bij dealer voor het aanzetten

vrijdag weer 50euro betalen voor het uitzetten

nooit aan beginnen...

Chinoku

Heb nog 1 nieuwe sensor ingepakt en wel voor 10euro mag je em zo hebben woon in almere

fs1

het is niet omdat er bij jou iets mis is dat het systeem troep is, ik heb het zelf ook achteraf geïnstalleerd, en heb er nog nooit last mee gehad

rookie

Sorry, maar ik krijg geen enkele storing, al 2 jaar niet. Alleen 1 keer gehad bij hoge snelehid dat de bandenspanning niet goed is. En 1 keer dat de bandenspnanning te laag is, en dat was ook zo.
De sensor bestaat uit de volgende onderdelen;
druksensor
printplaat
celbaterrij

Je auto is afgeleverd op 19-06-2001.
De celbatterij heeft een verwachte levensduur van 10 jaar, maar meestal geeft hij keuren na 5-7 jaar.
Als nu de celbatterij nu eens 10 jaar oud is. Dan is de celbatterij leeg.
De sensoren doen het wel goed, echter je moet wel onderhoudt plegen, dat is wel belangrijk.
Als je banden op zijn, moet je ze ook vervangen, dat geld ook bv voor remblokken en remschijven.

Maar ik vind 50 euro wel heel veel geld voor het uitschakelen, het is nog geen 5 minuten werk.

Maurice

gewoon uit laten zetten bij de garage, ik ga liever zelf naar de pomp om te tanken en zo nu en dan check ik meteen de bandenspanning  ;)
heb het niet zo op elektronische componenten op dat gebied, hetzelfde geld voor je oliepeil het is leuk dat je het kunt aflezen maar trek toch zo nu en dan liever zelf het stokkie ff omhoog om te checken baad het niet schaad het niet  :)

en daar komt nog eens bij als je een set winter en zomerwielen heb dat je dan extra sensoren aan moet schaffen anders heb je er nog geen hol aan
vandaar dat in mijn set zomer wielen gewone ventielen zitten  ;D

knotty

maar zo is het met alles hoor maurice.

je benzine peil, het olie peil, de bandenspanning, de te rijden kilometers op je navigatie, je verbruik, de ruitenwisser vloeistof... zo'n beetje alles wat aangegeven wordt op je dashboard is een indicatie, de lampjes en metertjes die dit aangeven worden ook indicatoren genoemd.

het zijn dus geen precieze gegevens hoe dicht ze soms ook de feitelijke standen benaderen. het geeft alleen maar aan dat als de lampjes gaan "schreeuwen" er daadwerkelijke controle vereist is.

bandenspanningsensoren.. tja een gevoelig systeem ik rij er nu bijna vier jaar op zonder ook maar één storing.
in mijn vorige auto was dat anders.

ooh ja... 50,- voor het uit laten zetten van dat systeem.. ik heb nieuws voor je. je bent bij de neus genomen, opgelicht, een poot uit gedraaid
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"