Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 58
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 23
  • Totaal: 23

bandenspanningssensoren

Gestart door basslijkhuis, 15 juli, 2008, 20:44

Vorige topic - Volgende topic

RMB

Bij mij is de ontvanger een keer losgekomen van de bodemplaat. Kon hem niet meer terugzettten omdat er in die blokjes waarschijnlik iets was afgebroken. Heb hem toen vastgekit, zit nog steeds prima.

moren005

Hallo, Ik heb gekeken of de vraag eerder gesteld is maar nog niet gevonden. Tijdens het koude winterweer heeft mijn bandenspanningssensor mij in de steek gelaten. m.a.w. Ik heb geen wielen meer. Nu schijndt ergerns een iets te zitten wat wellicht defect of vies is. Kan iemand mij svp vertellen waar dat precies zit. ?

HerZon

Aan de buitenkant onder de bestuurdersstoel.

RMB

Om precies te zijn aan de onderkant van de auto, inderdaad ong. ter hoogte van de bestuurdersstoel  !!.

Ontvanger ziet er zo uit:

traffic.gif
title="Click to load original image"

knotty

Citaat van: knotty op 15 juni, 2009, 20:48
en het één en ander schiet me nu ook te binnen.
ga naast de auto op de grond liggen met je hoofd ter hoogte van de middenstijl(b-stijl heet dat ding toch?), aan de bestuurderskant.
je kunt de auto in 2 delen verdlen, de ene kant van de uitlaat en de andere, in het midden van het "diepste" gedeelte ter hoogte van de b-stijl, zou dit kastje moeten hangen.
het is ongeveer 10cm groot. hangt er daar niks, dan heb je geen ontvanger dus geen bandenspanningssensoren gedoe op je auto.
het hangt ook niet verder naar voren, of verder naar achteren, het moet daarhangen ivm met de ontvangst van alle 4 de wielen

traffic.gif

traffic.gif

iets beter zoeken, ik heb je vraag dan ook samengevoegd met dit topic !!
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif

Frank_h

Kan iemand mij vertellen of mijn bandenspanningssensoren uitgeschakeld zijn? Ik heb een privilege uit 2001 met grootbeeld navigatie (kleur). Als ik de auto start verschijnt in het navigatiescherm een auto met 4 banden eromheen. Hier zie ik ook welke portieren open zijn. De banden staan er wel en zijn doorzichtig. Als er portieren open zijn, zijn die rood.

In het schermpje bij de tellers zie ik geen banden of bandenspanning. Ik kan ook nergens de bandenspanning aflezen.

knotty

Ja ze doen het.
Heb je een display met twee lcd schermpjes in het midden van je klokjes... druk dan 9 keer op de knop van je boordcomputer na het starten...

Trouwens na het starten zou je een melding op het onderste lcd schermpje moeten krijgen dat de spanning ok is.
traffic.gif

Frank_h

Ik heb inderdaad 2 LCD schermpjes, een eenvoudig lcd scherm en een uitgebreider met het renault logo als er niets bijzonders is en anders de snelheid van de cruise control of ESP uitgeschakeld ofzo. Een vriend van me heeft ook een privilege en bij hem komt op dat scherm ook de bandenspanning, maar bij mij niet. Maar hij heeft geen navigatie met kleurenscherm.

Ik krijg na het starten wel een melding OK maar geen melding over de bandenspanning.

knotty

9 x. Op het knopje gedrukt?
traffic.gif

Paul

Is het systeem toevallig niet uitgeschakeld?

knotty

LOL..... dat is zijn vraag
traffic.gif

Paul

Oja, overheen gelezen..............
Nu heb je waarschijnlijk wel het antwoord ;D

viper

knotty

Uitgeschakeld? Maar hij krijgt wel een plaatje met vier banden op zijn navi scherm
traffic.gif

viper

inderdaad.

ook al is die uitgeschakeld, dan zie je nog de afbeelding.

Vraag maar aan Luc (die heeft wel geen navigatie maar die heeft wel al z'n bandenicoontjes erop staan en zijn systeem heb ik uitgeschakeld)