Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.637
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 66
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 55
  • Totaal: 55

bandenspanningssensoren

Gestart door basslijkhuis, 15 juli, 2008, 20:44

Vorige topic - Volgende topic

Paul

Citaat van: Renier op 17 maart, 2010, 16:26
Aangezien het bandensp.syst in mijn Laguna er pas achteraf is ingebouwd heb ik die sticker met kleurtjes aan de binnenkant van het portier niet  :-\
Ik wil de kleurcodes vd ventielen nu in het boekje neerzetten.

Kan iemand dit bevestigen (zo zitten ze nu bij mij):

LV: groen
RV: geel
LA: rood
RA: zwart

Klopt, zo zitten ze goed

rookie

hoe wil je dat gaan oplossen? Je weet het pas als een band lek is, je raar zit te kijken en blijft klungelen bij die band, terwijl het de linker is.

V6Power

bij mij binnenkant van velg geschreven met wit stift/krijgt etc.

viper

haha, dat dacht ik wel dat die niet goedkoop ging zijn >:D

viper

het is zo, de simpelste dingen kosten heel veel geld en de moeilijke dingen om te produceren kosten weinig geld  ;D

neem nu die lakbeschermstickers juist voor de achterwielen, deze kosten ook enorm veel.

laurens

hema

Als ik daar ff op in mag haken, bij mij zit er helemaal niet zo'n sticker in met kleuren. Ook de kleurringen om de ventielen zijn er niet meer. Toen ie afgeleverd werd heb ik mijn zomer velgen ff opgehaald en degene die ze er af gehaald had, had ze willekeurig opgestapeld zonder ze te markeren. Hij dacht (met de nadruk op dacht) dat de wielen op een willekeurige plaats op de auto mogen komen.
Volgens Dialogys zitten in mijn Scenic III dezelfde bandenspanningsensoren als de Laguna III.
Kan iemand bevestigen dat er geen vaste plaats meer is voor de ventielen?

viper

@Hema: de clio3, scenic3, megane3 en laguna3 hebben automatische plaatsbepaling op z'n sensoren zitten. Deze moeten inderdaad niet op dezelfde plaats te zitten.

viper

hema

Dreke

Kan het zijn dat ik deze week op het forum een reparatiesetje heb gezien voor de bandenspanningssensoren?

viper

voor bepaalde nieuwere sensoren zijn er reparatiesetjes (het ventiel zelf en het sensor gedeelte zijn dan apart)

viper

ow maar dit is nog iets anders.