Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

24 februari, 2024, 14:59

Login with username, password and session length

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 194.035
  • Totaal topics: 10.328
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 2
Guests: 28
Total: 30

EGR vraag!

Gestart door Mike, 25 mei, 2007, 18:30

Vorige topic - Volgende topic

vivacomputers

Ik ook Turbo  ;). Rookie zou je mij morgen bellen? Ik had je al mijn mobiel nummer gestuurd. Vast bedankt!

Turbo

Deze week in de kampioen 😎

ojee66

Spritmonitor.de" border="0

Paul

Zit een kern van waarheid in, maar een hoger verbruik en 2x zo vaak olie vervangen is blijkbaar geen probleem voor het milieu.

Lagunainitiale

Ja maar dat meten ze niet bij die uitstoottest ;)

Turbo

het is ook gebleken dat alles wat beter moet zijn voor het milieu vaak helemaal niet zo goed is als men beweert
in mijn ogen is het zelfs beter om al die onzin ertussen uit te halen
scheelt weer een hoop in de portemonnee  >:D 

vivacomputers

Wel morgen gaat hij (weer) naar de garage en ze gaan naar het slangetje kijken. Er schijnen er 2 te zitten. Eentje hebben ze al vervangen en er zit er eentje achter een hitteschild. Naar deze gaat hij dus kijken.

Voor de experts: Zou het dan misschien om dit slangetje kunnen gaan?  =thnx=

Lagunainitiale

Ja ze moeten alletwee goed zijn. Als de voorste stuk is regenereerd hij nooit en verstopt hij. Als de achterste stukbis regenereerd hij vaker dan nodig.

vivacomputers

De voorste is dan die achter het hitteschild zit? Ik denk dat hij nu helemaal niet regeneneerd...

johnplayer

hallo luitjes,

afgelopen week kreeg ik ook de storing 'inspuiting controleren' en de auto ging in de noodloop ( 1,9 dci 2005 )
Forum doorgelezen, stekker EGR losgehaald, maar bleef in de noodloop....stoute schoenen aangetrokken, EGR losgehaald ( was behoorlijk vervuild ) , 120 graden gedraaid, met 1 bout weer vastgezet en stekker er af gelaten. nu loopt hij weer als een zonnetje, zonder zwarte walm, maar krijg wel de melding 'emissie controleren', is die storing te resetten?

Raymond32

Die melding zal wel komen omdat je die stekker los hebt, als je hem gedraaid hebt kan je volgens mij de stekker erop laten is de melding ook weg.

johnplayer

zal ik proberen, maar door het draaien van de EGR, zit de stekker aansluiting soort van klem onder de luchtinlaatslang :-)

johnplayer

net na veel gefriemel de stekker weer aangesloten, maar de storing 'emissie controleren' blijft, iemand een suggestie?

DaBuzzzzz

Maak de EGR eerst HELEMAAAL schoon met remreiniger en een tandenborstel oid. dan even lekker smeren. Het kan heel goed zijn dat de magneetspoel die de klep bedient kaduuk is en dan blijft de storing. Maar eerst de stap nemen. gedraaid erin laten zitten zoals je al hebt, beter wordt t niet. Als de storing blijft haal je een nieuwe bij de sloop (wel met omruilgarantie) Als de klept goed is dan verdwijnt de melding.

Guus

Weet niet waar je vandaan komt maar ik heb er nog wel 1 om te proberen.

SMF spam blocked by CleanTalk