Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

24 februari, 2024, 14:06

Login with username, password and session length

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 194.035
  • Totaal topics: 10.328
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 1
Guests: 30
Total: 31

EGR vraag!

Gestart door Mike, 25 mei, 2007, 18:30

Vorige topic - Volgende topic

Mike

Ik lees op verschillende site's dingen over een EGR.
Sommige hebben hem uitgeschakeld staan en vertellen dat de auto beter en soepeler trekt.
Nou weet ik alleen niet wat dit is en hoe ziet zo'n ding eruit.
Kan je zoeist zonder problemen loshalen, de 1 zegt van wel de ander van niet.

Iemand een foto van een EGR?

fs1

Arnold

Dat is een geregelde klep die alleen open staat in deellast. Bij stationair en bij vollast staat ie dus dicht. Deze klep laad uitlaat gassen weer in de inlaat. Dit vormt een schonere uitstoot. Maar pure lucht geeft meer vermogen ds wordt ie vaak dicht gelast als ie kapot is.

Mike

Arnold, nou lees ik ook dat mensen hem eruit halen of de stekker eruit halen.
Heeft dit echt nut en is goed of slecht voor je motor?

Arnold

Het is niet slecht voor de motor eigelijk beter voor de motor omdat je geen vervuiling in de motor heb. Stekker los geeft storing hahaha gat dicht lassen niet.

Denk maar aan de 2.0 motor loopt na een tijdje niet meer lekker. Klant brengt auto, effe proefrijden 10 min 3e versnelling hoog toeren en loopt weer als een zonnetje

Mike

Gat dicht lassen...mmmmm volgend projectje!
Hoe herken ik de EGR?

Arnold

uitlaat, inlaat, elektr stekker

Zoek het apparaat

Mike

Ik ga morgen eens zoeken.

Mike

Heeft het trouwens zin om zo'n ding ene keer schoon te maken of heeft dat totaal geen nut?

Arnold

Ja hij kan erg dicht zitten met verbrande olie resten. Reinigen en met een speciaal apparaat kun je hem aansturen. Dit uiteraart bij de dealer helaas. Dit "tikt"vele malen de klep open en dicht. Als ie iets open blijft staan nl loopt de motor onrustig.

Mike

Duidelijk, ff eruit halen, schoonmaken en weer terug plaatsen is er niet bij, jammer.

fabio

sjonge mike gaat het allemaal weer niet snel genoeg

fs1

hehe... snap nog altijd niet zo goed over wat het gaat maar goed, het lijkt e interessant om dat dicht te maken als ik het hier goed lees, het is gezonder en beter voor de motor, en ge haalt er nog iets meer power uit mss... alleen u uitlaatgassen gaan iets minder proper zijn? lijkt me wel iets om ies wa aandachtiger te bekijken op 2 juni en / of direct aan te passen ;-)

fabio

dan wordt het toch aggregaat mee en tig apparaatje :D

Mike

aggegraat hoeft niet Fabio, stroom genoeg daar ook 380!!

Ach je weet hoe ik ben, als er iets in me kop zit wil ik het vaak meteen doen, als dan blijkt dat het niet snel genoeg kan moet iik ff wachten!

SMF spam blocked by CleanTalk