Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.503
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 43
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 29
  • Totaal: 29

Airco tot 2500rpm wel koud daarna niet

Gestart door Damster, 06 september, 2011, 06:38

Vorige topic - Volgende topic

Damster

De stekker is in orde, Zoals ik het nu meet op de pomp meet ik geen weerstand. Trouwens op een nieuwe sensor meet ik 25ohm. Dus zoals ik het nu zie is de sensor stuk. Ik heb een nieuwe van dabuzzzzz gekocht. Is deze makkelijk te vervangen?

DaBuzzzzz

volgens mij een borgring en je trekt hem er uit. de dichting wordt door 2 O ringen gedaan

Damster

dan vliegt de koelvloeistof me om de oren....

Heb net Aircohersteltwente gebeld met het probleem. In maart/april 2011 een nieuwe pomp laten monteren met 2 jaar garantie, en na een half jaar was het dus over en uit met de pomp. Gebeld in maart 2012 met het probleem. Telefonisch en per mail afgesproken dat ik maar moest bellen wanneer het mij uikomt om de pomp te vervangen. In principe had ik garantie tot maart/april 2013. Nu komen ze met de smoes dat de garantie eraf is en dat ik eerder had moeten komen. een paar dagen over de garantie was geen probleem geweest maar  3maand. Ik die allochtoon verteld dat ik binnen de garantie mijn probleem heb aangekaart en dat ik mocht komen als ik tijd had.... en nu zijn ze dus niet thuis als er een probleem opgelost moet worden.

Kutzooi

lagunaV8

Officieel heb je gelijk, het is gemeld binnen de garantie periode. Echter je hebt garantie tot die eind tijd. Als je het officieel heb vastgelegd met mail, kun je ze aanklagen. Anders kun je het vergeten. Wees blij dat het niet bij renault is, een collega had een Megane 2 gekocht met top occasion garantie. 1 week voordat de garantie verloopt wat klachten gemeld, deze zouden dan verholpen worden. De garantie loopt in het weekend af, de afspraak was dinsdag. Aangekomen werd even duidelijk gemaakt dat de garantie verlopen is.  >:D Auto was binnen 2 weken verkocht .  ;D
Maar de sensor gaat normaal niet zo snel kapot, meestal is het airco paneel ook stuk.

Maarssenaartje

Sorry dat ik het zeg maar heb je zo'n druk en zwaar leven dat je niet de tijd vond om even langs te gaan?
Je zegt na een half jaar was je pomp kapot....dat was dus september/oktober 2011 dan ga je actie ondernemen in maart 2012....en na nog een vol jaar denk jij nu je te kunnen beroepen op je garantie termijn?

Daarnaast 'schelden' met 'Ik die allochtoon verteld'...

Ik denk dat ik gepast mag zeggen dat u LUI bent  !!

lagunaV8

Officieel heeft hij gelijk, je hebt garantie, maar hoe kun je het aangeven dat je het hebt gemeld. Dat si een goed probleem, zeker voor de airco boer na hun toeleverancier. Dat ga je gewoon niet redden, nooit niet. Je zult het door een rechtzaak moeten voeren, en dan is het de vraag maar, of je het gaat winnen, de rechter zal ook zeggen, heeft u echt gegronde reden (medisch, andere zaken) waardoor u niet inn de termijn bent geweest. Ik denk dat je er gewoon bij neer moet leggen en de sensor moet vervangen. Ben je boos voor 1 dag en klaar. Ga je een rechtzaak beginnen, dan erger je 6 maanden, ik zou het niet doen. Of het moet een principe kwestie zijn of je moet geld en tijd genoeg hebben.

Maarssenaartje

Ach ja sommige mensen kunnen nooit voor een spiegel gaan staan en zeggen dat zij mogelijk zelf schuld hebben.
Verplaats je even in jouw aircoboer....of simpelweg als een type zoals 'Damster' zich bij u zou melden.

''Meneer mijn aircopomp is sinds 1,5 jaar stuk en heeft het maar 6 maanden gedaan.''

Ik vond nu de tijd in juni 2013 om langs te komen en wil het laten herstellen. Ik mis mijn airco namelijk gigantisch  ???
Wat zegt u, kon ik niet eerder komen? Hoe durft u! Durft u tevens te stellen dat inmiddels de garantietermijn is verlopen?

Als u niet wilt meewerken ga ik een stukje typen op het Lagunaclub forum waarin ik uw zaak en allochtoon zijn benoem, lekker puh!

Ik vind het zelfs een beetje flauw, JIJ bent toch de man die in zee is gegaan met deze club? Jij bent toch de man die na 2 jaar en 2,5 maand ineens een werkende airco wenst?

=sorry= Damster maar meer kan ik er echt niet van bakken. Dus mijn sympathie heb en krijg je niet. Hoe lullig het ook is.

Damster

Citaat van: Maarssenaartje op 15 juni, 2013, 15:12
Sorry dat ik het zeg maar heb je zo'n druk en zwaar leven dat je niet de tijd vond om even langs te gaan?
Je zegt na een half jaar was je pomp kapot....dat was dus september/oktober 2011 dan ga je actie ondernemen in maart 2012....en na nog een vol jaar denk jij nu je te kunnen beroepen op je garantie termijn?

Daarnaast 'schelden' met 'Ik die allochtoon verteld'...

Ik denk dat ik gepast mag zeggen dat u LUI bent  !!

Klopt !

Maarssenaartje

Sportief maar wie lui is moet mogelijk nu op de blaren zitten....

;) hoe pijnlijk dat soms ook is.

Damster

Citaat van: Maarssenaartje op 15 juni, 2013, 16:00
Ach ja sommige mensen kunnen nooit voor een spiegel gaan staan en zeggen dat zij mogelijk zelf schuld hebben.
Verplaats je even in jouw aircoboer....of simpelweg als een type zoals 'Damster' zich bij u zou melden.

''Meneer mijn aircopomp is sinds 1,5 jaar stuk en heeft het maar 6 maanden gedaan.''

Ik vond nu de tijd in juni 2013 om langs te komen en wil het laten herstellen. Ik mis mijn airco namelijk gigantisch  ???
Wat zegt u, kon ik niet eerder komen? Hoe durft u! Durft u tevens te stellen dat inmiddels de garantietermijn is verlopen?

Als u niet wilt meewerken ga ik een stukje typen op het Lagunaclub forum waarin ik uw zaak en allochtoon zijn benoem, lekker puh!

Ik vind het zelfs een beetje flauw, JIJ bent toch de man die in zee is gegaan met deze club? Jij bent toch de man die na 2 jaar en 2,5 maand ineens een werkende airco wenst?

=sorry= Damster maar meer kan ik er echt niet van bakken. Dus mijn sympathie heb en krijg je niet. Hoe lullig het ook is.

Heb het tijdig gemeld !!!. Eerst afdoen als ligt aan de regelunit in de auto, daarna  kreeg als antwoord dat ik me mocht melden als ik tijd had. Zij reageren ook niet al ik in november iets meld en in maart pas iets van zich laten horen. De airco deed het half gebakken . En weet jij hoe druk ik het heb gehad !!! NEE. dus hou je commentaar voor je. Vraag je eens af hoe vaak ik vorig jaar online ben geweest ?? nou... Ik heb geen garage en ik ga niet in de winter onder een auto liggen. En ik ik hoef jou sympathie al helemaal niet, ik vraag daar toch ook niet om. Dus sla deze topic over AUB

Damster

Citaat van: Maarssenaartje op 15 juni, 2013, 16:17
Sportief maar wie lui is moet mogelijk nu op de blaren zitten....

;) hoe pijnlijk dat soms ook is.

Lui...?? ach laat maar je bent het niet waard

Damster

Citaat van: lagunaV8 op 15 juni, 2013, 15:38
Officieel heeft hij gelijk, je hebt garantie, maar hoe kun je het aangeven dat je het hebt gemeld. Dat si een goed probleem, zeker voor de airco boer na hun toeleverancier. Dat ga je gewoon niet redden, nooit niet. Je zult het door een rechtzaak moeten voeren, en dan is het de vraag maar, of je het gaat winnen, de rechter zal ook zeggen, heeft u echt gegronde reden (medisch, andere zaken) waardoor u niet inn de termijn bent geweest. Ik denk dat je er gewoon bij neer moet leggen en de sensor moet vervangen. Ben je boos voor 1 dag en klaar. Ga je een rechtzaak beginnen, dan erger je 6 maanden, ik zou het niet doen. Of het moet een principe kwestie zijn of je moet geld en tijd genoeg hebben.

Het was meer een kwestie om een leverancier aan zijn afspraken te houden, dus een beetje bluf was er ook bij. ( heeft wel eens vaker gewerkt). Tegenwoordig moet je soms wat. Maar we gaan de sensor vervangen, een spare paneeltje heb ik ook nog liggen.

lagunaV8

Doe het rustig aan, ga de sensor vervangen, kijk of hij het doet, meteen bij het vullen. Doet hij het niet, meteen de onderste stekker eraf. Dan is jouw airco paneel ook kapot. Dan paneel vervangen en sensor weer aansluiten, mocht het nog niet werken, meteen de stekker eraf. Dan naar iemand met de clip en stekker aansluiten en code wissen.
De foutcode kan ook opgeslagen worden in het motormanagement en door worden gegeven aan het airco paneel.

Maarssenaartje

@Damster: kijk zoals een echt slachtoffer van zijn eigen handelen, stoom afblazen  =tap=
Zoveel uur op een forum maar nog een excuus vinden om zijn eigen gedrag goed te praten.
Ondertussen in de afwachtende rol zitten totdat iemand, iemand gaat bellen? Man als je iets wilt regelen, regel het dan en direct.

U en bluffen?  ??? om uw gelijk te halen, ik denk dat je zojuist door de mand bent gevallen en dat niet helemaal aan kan.

Iemand zegt de waarheid en meteen  :o

Neemt niet weg dat ik je succes wens met je airco aan de gang krijgen.
Misschien wilt die allochtoon je wel helpen als je het lief vraagt zonder opgefokt te raken.  !!

=sorry=

=ot=

lagunaV8