Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 630
  • Nieuwste: McIve72
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.468
  • Totaal topics: 10.386
  • Online vandaag: 490
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 17
  • Totaal: 17

Carminat Navigation 1 Navteq kaarten 2011-2012

Gestart door maartenb, 07 juni, 2011, 14:35

Vorige topic - Volgende topic

Dinoams

@Speedfreak Dank! Ik heb m over 30 minuutjes binnen :-)

Als ie binnen is maar eens uitpakken en kijken hoe ik het moet "installeren" of is het gewoon DVD erin douwen en klaar is Kees?

Heb nu de versie 2006/2007. Een update is wel gewenst. Nu hopen dat het geen virus is  :-X Of had je m al getest?

*Edit* Bedenk me net, moet ik de Carminat Navigation 1 of 2 hebben?

speedingfreak

hehe ben snel maar zo snel ook niet. Ik had de update er al op staan, de update CD schijnt hetzelfde te zijn als die bij de v30 kaarten is geleverd, maar is wel nodig als je de speedcams aan wil zetten. ik moet morgen op werk even een DL DVD+r scoren. Dan kan ik de kaarten/speedcams gebruiken.

Overigens werken de kaarten ook zonder de update te draaien. Mijn buurman heeft een 2007 Lag en die gebruikt alleen de kaarten en niet de speedcam optie.

Dinoams

Valt me wel een beetje tegen  ;)

Ik zal morgen de DVD erin stoppen en kijken wat ie doet. Dan heb ik in elk geval up to date kaarten. Dan hoef ik niet meer, zoals vandaag, 35 minuten door Woerden te crossen om de juiste weg te vinden  ???

Die update is dus voor de speedcams. Ik heb ook ergens gelezen dat de borden op de weg ineens geel worden (ipv de normale blauwe). Hoop dat dit niet klopt.

Anyway, gewoon de DVD erin stoppen dus en dan gaat het vanzelf? Niet de motor laten draaien etc? Dat is enkel bij de CD/update? Kan de update ook achteraf, dus na de kaartenupdate?

Wat een vragen om 23:42  ;D

Ik ga maar eens naar mn mandje toe  ^-^

speedingfreak

Correct, update kan later, ik heb de update ook later gedaan, pas daarna kan je in het menu van de navi de speedcams aanzetten. En inderdaad bij het update moet je de motor laten draaien, maar das een werkje van max. 10min

fs1

alle laguna's die ik al gedaan heb moesten niet de motor draaiend hebben, contact bleef lang genoeg aan, bij een scenic die langskwam viel het contact wel uit tijdens de update, maar na terug aanzetten ging ie gewoon verder en veroorzaakte verder geen problemen

speedingfreak

Het kan inderdaad ook zonder dat de motor draait maar better save then sorry!!  ;)

Dinoams

Thnx 4 the info, ik zal voor de zekerheid de motor draaiende houden  !!

Maar maakt het nog wat uit of je de Carm. Nav. 1 of 2 hebt?

En de borden, die zijn we gewoon blauw he?  ;D

Ah, what the heck, ik doe gewoon zowel de update als de kaarten.

En nog een totaal andere vraag, ik zie bij de knop info (huidige/oude situatie) ook "weerbericht" staan, wat moet daarvoor gedaan worden?

F*CK schijfjes, natuurlijk! Om nou een stapel DL DVD's te kopen en er maar 1 te gebruiken  :-\ Dan liever iemand betalen voor het branden en schijfjes.. iemand genegen?

speedingfreak

weerbericht?! daar kijk ik niet naar (owke enkel als mijn vriendin op de fiets moet en ik dan kan zien of ze wel of niet sjago is (met regen zeker ;) ).

Het enige wat ik gebruik van info is de verkeersinfo. Sja DL DVD-tjes kost wat, maar denk zo volgens jaar is er weer een update en wellicht dat je een gebrande DVD nog kan slijten aan een andere lag rijden die nog niet van dit forum heeft gehoord  :o

Dinoams

Hahaha, same here :-) Toch ben ik benieuwd wat je moet doen om het werkend te krijgen. Ik ga wel ff speuren.

Ik zie trouwens dat je ook 5 DL DVDtjes kan kopen voor 5 euro. Hoef ze gelukkig niet per 10 te kopen  :)

Deze zijn toch gewoon geschikt?

https://www.bol.com/nl/p/computer/imation-dvd-r-di-8-x-10-pk-slim-8-5gb/1003004010943691/index.html

speedingfreak

geen idee wat ik nu gebruiken. In ieder geval niet de geadviseerde verbatim DVD's

Dinoams

Nou, ik heb het geduld niet om het uit te zoeken. Ik weet ook niet of mijn Mac alle schijfjes kan branden. Ik heb m gewoon besteld voor €46  ;D

De laatste versie, met update CD

speedingfreak

kijk nog een MAC gebruiker. Toast op lage snelheid en op DVD-ROM(UDF) doet het goed

Dinoams

Citaat van: speedingfreak op 20 juni, 2011, 20:38
kijk nog een MAC gebruiker. Toast op lage snelheid en op DVD-ROM(UDF) doet het goed
Idd :) Maar een beginnend.. :)

Brandt de Mac ook een dual layer dan?

speedingfreak

als je d'r 1 hebt die een superdrive heeft  en het is er 1 van de laatste generatie wel. Mijn macbook pro in ieder geval wel, mijn macpro twijfel ik over.