Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.637
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 86
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online

keycard & reader

Gestart door Kees.Laguna, 08 maart, 2007, 01:34

Vorige topic - Volgende topic

Provocatione

Citaat van: rookie op 13 augustus, 2008, 20:47
kaartlezer defect?? Heeft hij alle computer componenten gecontroleerd? Als 1 niet het goede chassis nummer heeft, wordt mogelijk de kaart niet ingelezen. Wat is de dealers diagnose dat de kaartlezer defect is?

Kun je de auto starten met 1 druk op de knop of moet je hem vasthouden?

De kaartlezer is uitwisselbaar en zijn niet gecodeerde. Zijn eigenlijk 2 type kaartlezers, 1 zonder en 1 met handsfree openen. Prijs voor een goede kaartlezer is 75-100 euro.

Als je bij iemand in de buurt bent, zou je een kaartlezer tijdelijk kunnen wisselen.
Kan ik een handsfree kaart lezer gebruiken voor een auto die dat niet heeft? En past een lezer van 2003 ook op een Laguna van 2007?

Ik heb bericht terug en het is een handmatige.

Bij mij is de voorkant van de lezer grijs en bij de te kopen lezer is hij zwart. Of wordt de lezer tegen het grijze gedeeltelijk aan gemonteerd.

Vriendelijke groet John

Stadium III

Volgens mij is de lezer van een 1 en 2 anders
De 1 vergrendeld de kaart in de lezer voor het starten
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

Provocatione

Citaat van: Stadium III op 16 maart, 2019, 20:56
Volgens mij is de lezer van een 1 en 2 anders
De 1 vergrendeld de kaart in de lezer voor het starten
Jij bedoeld de phase 1 en phase 2?

ojee66

Yup, laguna2 ph 1 heeft gat voor vergrendelnok.  De ph2 heeft die niet meer?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Provocatione

Citaat van: ojee66 op 16 maart, 2019, 23:51
Yup, laguna2 ph 1 heeft gat voor vergrendelnok.  De ph2 heeft die niet meer?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
De Phase 2 kaart heeft ook een vierkant gat.

Provocatione

Citaat van: Provocatione op 17 maart, 2019, 00:02
De Phase 2 kaart heeft ook een vierkant gat.
Dus een kaartreader uit de phase 1 zou gewoon passen op de phase 2?

Sharif

Bij mij heb ik sinds gisteren het probleem dat de kaart niet meer echt vergrendeld in de kaartlezer. Heb het gevoel dat ik de kaart er zo uit kan trekken, terwijl dit voorheen echt niet het geval was.
Auto start wel en rijdt ook prima, alleen hoor ik nu na elke 10-15 seconden een soort van "klik" in de auto.
Iemand een idee wat dit kan zijn?

ojee66

In de kaartlezer zit een as met 2x een vlaggetje .  Het eerste vlaggetje duuw je tegenaan met je kaart, het 2e vlaggetje valt dan in het gat van je kaart.
Het lijkt erop dat daar iets niet goed zit.

Sharif

Bedankt.

Als ik zo'n kaartlezer uit een andere Laguna 2 PH1 haal (op de sloop hier staan er een paar), kan ik die dan zo zelf inbouwen?
Werkt dan alles weer? De kaarten zijn niet kapot.

Heeft iemand anders nog wat duidelijke foto's wat ik moet repareren? Die foto's die in dit topic staan van Photobucket zijn helaas niet meer duidelijk omdat die geblurred zijn...

Guus

Vervangen is een kwestie van plug and play.

Zoek anders eens op duupke, mss vind je dan nog wel foto,'s.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Sharif

Citaat van: Sharif op 04 maart, 2020, 13:12
Bij mij heb ik sinds gisteren het probleem dat de kaart niet meer echt vergrendeld in de kaartlezer. Heb het gevoel dat ik de kaart er zo uit kan trekken, terwijl dit voorheen echt niet het geval was.
Auto start wel en rijdt ook prima, alleen hoor ik nu na elke 10-15 seconden een soort van "klik" in de auto.
Iemand een idee wat dit kan zijn?

Ik heb net het hele topic gelezen, jammer dat er geen duidelijke foto's meer zijn.
Nu heb ik net in de auto gereden, als ik zachtjes tegen de kaart duw tijdens het rijden voel ik dus echt om de 10 seconden zon tikje tegen de kaart aan.(voel ik ook op het uiteinde bij de kaart, dus bij de opening van de gleuf)
Lijkt net of er een lipje om de zoveel seconden tegen aan tikt zeg maar, komt ook zeker uit de reader.
Is dat een soort van vergrendelingspin die eigenlijk moet zorgen dat de kaart vast in de kaartlezer blijft zitten, die nu dus een beetje omhoog komt?

Guus

Venlo is voor mij niet in de buurt. Ik heb er nog wel 1 liggen die je anders had kunnen proberen. Omwisselen stelt namelijk niks voor.

Sharif

Citaat van: Guus op 05 maart, 2020, 21:42
Venlo is voor mij niet in de buurt. Ik heb er nog wel 1 liggen die je anders had kunnen proberen. Omwisselen stelt namelijk niks voor.

Bedankt Guus, maar hier staan er een paar op de sloop.
Daar kan ik eventueel zaterdag er wel eentje uithalen.
Dus asbak er uit halen en dan kan je hem er zo uitklikken?

Guus

Klopt helemaal. Als laatste kabel losmaken.

larsdijkstra

We hebben bij de Laguna maar 1 keycard, met keyless start en go. We willen er graag een reserve bij. Nu heb ik Broshuis in Hengelo gemaild + een foto van card en die antwoord dat een nieuwe kaart 315,00 kost... op de vraag of een eenvoudigere kaart mogelijk is met alleen openen en starten antwoordde hij dat dat bij deze niet mogelijk is.

Heeft 1 van jullie ideeën?

Daarnaast zitten er sensoren achter deurhendels, met 2 ronde rondjes naast elkaar in het midden. We hebben echter geen keyless open, kan dat uit staan?