Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 58
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 41
  • Totaal: 41

keycard & reader

Gestart door Kees.Laguna, 08 maart, 2007, 01:34

Vorige topic - Volgende topic

Sharif

Nou mijn kaart is dus opgestuurd naar de reparatiewinkel in Ede.
Daar hebben ze dus mijn kaart geprobeerd te maken. Kreeg de kaart terug, kaart zag er weer goed uit, als ik op de knopjes drukte, dan brandde de lichtjes op de kaart ook weer, dus de batterij werkte ook weer goed.
Alleen de auto niet, dus 0,0 reactie.
Doe ik de kaart echter in de reader, dan start de auto wel gewoon.

Dus met dat verhaal van synchroniseren naar de Renaultdealer gereden, die geprobeerd de kaart in te lezen, weer 0,0 resultaat.
Kregen het niet voor elkaar.

Daarna kaart weer opgestuurd naar reparatiewinkel, die hebben de kaart weer opengemaakt, alles nagekeken en dubbel gesoldeerd.
Kaart vrijdag weer terug gekregen. Auto start nog steeds met de kaart, maar 0,0 reactie op sluiten/openen van de deuren, als ik de knoppen op de kaart in duw.

Rara...hoe kan dit ?

viper

moet je je startknop ingedrukt houden om te starten ??

Gabri

Als ik de kaart in de kaartlezer stop en er gebeurt er helemaal niks... (met de sleutel binnen gekomen, had geen reactie op de knop van de kaart)
Waar ben ik dan aan toe?
A) een andere kaartlezer (of repareren met een ty-rippie)
B) een nieuwe accu
C) een duur bezoekje aan de dealer :)

viper

en de 2de kaart ??

Mijn eerste vermoeden is de kaart.

Als je twijfelt over je accu dan zou ik eens de lichten opzetten en zien of die nog goed stevig branden.

Gabri

Beide kaarten doen het niet, zowel niet op de portieren en in de lezer.

Niks werkt, dus ik neig naar de accu. Maar dan zou bij het invoeren van de kaart toch wel iets even mogen oplichten toch?

viper

werken je lichten ?

Gabri

Volgens mij niet, in ieder geval niet het lampje op het dashboard. Daarom verdenkt ik ook dat de accu spontaan de geest heeft gegeven, vanmorgen deed die het nog naar behoren.
Maar vanmiddag dus niet meer.

viper

in dat geval volg ik je gedacht ook

timmers

Stel , ik ga naar de sloop en haal een reader plus de bijbehorende kaarten , kan ik deze zo over bouwen in mijn Lag ?

Of denk ik nu super simpel ?

meganeman

Dat is te simpel gedacht ja. Als dat zomaar kon, hadden ze al onze laguna's al zo meegenomen.

timmers

meganeman

Ik niet.... Maar wat ik wel weet is dat een sleutelkaart besteld moet worden uit Frankrijk. Hoe zij doen?? Geen idee.

timmers

ik zal eens informeren , wie weet is het wat

zal het posten als ik meer weet .

mvg Bas

viper

Dat zijn kaarten die niet op chassisnummer worden besteld (dus leeg zijn)

nieuwe kaarten en een kaartlezer werkt inderdaad niet want de codering zit niet in de kaartlezer maar in de kaarten, uch en rekeneenheid inspuiting.