Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 58
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 35
  • Totaal: 35

keycard & reader

Gestart door Kees.Laguna, 08 maart, 2007, 01:34

Vorige topic - Volgende topic

Sharif

Hoe maken jullie de keycard eigenlijk open?
Ik heb al vanalles geprobeerd, met de föhn er op, zodat de lijm smelt zeg maar...maar gaat maar een stukje open, niet helemaal....

espacedriver;)

Stanley of hobby mesje, snijden. Na reparatie verlijmen denk ik

Sharif

Heb ik geprobeerd met stanleymes. Maar zonder resultaat. Daarom probeer ik nu met de föhn de boel los te krijgen.

Lagunainitiale

Dat plastic is een thermoplast, oftewel na lijmen kan je het niet meer los fohnen. Gewoon met een hobbymes blijven snijden rondom tot je er door bent. En lijm gebruiken om het weer te sluiten.

Sharif

Mijn keycard was dus kapot.
Sluit/open knop werkte niet. Batterijvak was afgebroken en kaart was redelijk kapot.
Gaat om een 2 knops kaart.

Nu heb ik die kaart naar De Reparatiewinkel gestuurd in Ede.
Vandaag teruggekregen, behuizing ziet er weer netjes uit. Batterijvak is ook weer hersteld, zit een nieuwe batterij in en de schakelaars onder de open en sluit knop zijn vervangen (je voelt weer dat er een knopje onder zit).

Dus meteen maar ff proberen, auto start weer met de nieuwe kaart. Als ik de knop om te openen of te sluiten indruk, gaat het rode lampje ook netjes branden, dus de batterij werkt ook. Alleen sluit en opent de auto niet.
Dus de auto reageert niet op de afstandsbediening.

Ik heb Reparatiewinkel al aangeschreven, jullie een idee hoe dit kan ?

Gr. Sharif

marxander

Hou hem eens bij de raam van de auto, doet hij het dan wel??

Sharif

Nee, net geprobeerd.

Hij reageert uberhaupt niet.

viper

de kaart is te lang uit synchronisatie.

Oplossing, kaart opnieuw inlezen

Sharif

Is dat duur ?
Lees overigens verschillende berichten over mensen die zo'n gerepareerde kaart zelf kunnen inlezen....(ok, gaat dan voornamelijk bij Clio's), door in de auto te zitten, knop middenconsole ingedrukt te houden.....en dan 3x op de knop van de kaart te drukken?)

Overigens, de auto start wel gewoon met de "gerepareerde" kaart.....is dit dan normaal ondanks hij al een hele tijd niet is gebruikt?

viper

kaart inlezen van een clio met de knop op de middenconsole ?? je bedoeld de sleutel en dan nog van een clio2 want zelfs bij een clio2 ph2 was dit niet meer mogelijk :P

duur, tja, weet ik niet echt.

als een kaart een hele lange tijd niet meer gebruikt is dan bestaat inderdaad de kans dat deze uit synchronisatie is maar dit staat los van het startsysteem dus starten zal altijd kunnen in zo een geval

usdmaster

Zo, hele topic gelezen, en maar 1 vraag...

@ viper.. als ik dus mijn reserve kaart in mijn kluisje laat liggen tot de kaart die ik gebruik stuk gaat, kan het zijn dat die reservekaart ook niet meer werkt omdat ik hem te lang niet gebruikt heb? Lijkt me een beetje vreemd..  :-\

viper

ja, dat kan.

Zo vreemd is het niet aangezien de code telkens wisselt als je je kaart gebruikt.

FUNK3

Dat wisselen van code? Met welk tijdsbestek doet hij dat? Of gebeurd het als die batterij leeg is?

Paul

elke keer als jij op het knopje drukt.
als je dat meer dan bijv 500x gedaan hebt zitten ze te ver uit elkaar en herkent hij hem niet meer.

viper