Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 86
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online

switch in slot / binnenverlichting blijft aan - deuren blijven op slot?

Gestart door fs1, 27 februari, 2007, 11:13

Vorige topic - Volgende topic

faab

Citaat van: fs1 op 13 mei, 2007, 15:09
het is me gelukt, zal tonight, of morgen op et werk de gedetailleerde uitleg ies posten, foto's komen er wel ies bij as ik de volgende deur doe, en geen paniek over de lange duur tussen deze en vorige post, ik heb eerst nog naar de f1 gezien...

Met alle prettige reclame´s tussendoor >:(

fs1

bij ons is de f1 op de nationale tv zender (één of canvas dus (brt1 of brt 2 dus he)) en dus ook geen reclame, volges mij kunnen jullie die ook in NL ontvangen he... maargoed dat terzijde ;-)

fs1

ik ga een how to schrijven! foto's komen er wss wel bij als ik aan de volgende deur begin, want was et wel van plan, maar ben het eigelijk vergeten terwijl ik ermee bezig was...

-01: ik ga niet echt in detail treden hoe het deurpaneel eraf moet, dat hebben de meesten wss al eens gedaan? 2 torx schroeven onderaan (onder de bak in de deur), en nog 1 torx schroef in de hendel om deur te openen langs binnen, dan wip je effe het lichtje eruit, kwartdraai geven aan het lampje zelf, los! effe de elektrische ruiten schakelaar uitwippen (doe ik ook altijd met klein plat schroevedraaiertje) schakelaar unpluggen en klaar! dan zit het deurpaneel alleen nog vast met allemaal plastiek klik dingetjes, gewoon effe het gat van die deurverlichting gebruiken om een ruk eraan te geven, zorg ervoor dat ge pinnetje per pinnetje lostrekt, als ze allemaal los zijn kunt ge het deurpaneel eruit trekken naar boven toe (btw; ik ben iets vergeten, speakers effe uitvijzen (rooster gewoon uitklikken) en bedrading unpluggen he, goed als heel het paneel los is, gaat er wss één of andere klem op de grond gevallen zijn... vraag me niet waarvoor ze dient of vanwaar ze komt, ik heb ze bij hermonteren (al verschillende keren dus) er niet meer tussen gestoken (omdat ik dus echt niet vond vanwaar ze kwam ;-)) en helemaal geen hinder van ondervonden, zo het deurpaneel ligt nu uit de weg, oja, vergeet niet effe de kabel van de binnenklink naar slotkast lsot te wippen gewoon effe uitklikken, da's ook een makkie!

-02: met het deurpaneel eruit kan je nu wat andere werkzaamheden uitvoeren ook, zoals het invetten van de ruitmechaniek, en het deurpaneel vanbinnen wat verstevigen met geluidsdempend materiaal alsook de binnenkant van de deur (dynamat ofzo)

-03: nu kunnen we eraan beginnen!

-04: de slotkast zelf zit vast met 3 grote torx schroeven, die schroef je dus los :-) een beetj daarboven zit een rond plastiekje (zijkant vd deur dus) dat wip je eruit, daarachter zit een klein torx schroefje, helemaal losdraaien (op een bepaald moment kan het gewoon niet verder) dan zit er nog een groter plastiek kapje niet zover ervan langs de binnekant van de deur, wip dat er ook even uit

-05: ge kunt nu voelen dat dat langs buiten aan de klink dat kleine stukje kan bewegen (deel vd klink dat normaal niet beweegt dus!) langs binnen, waar het grote plastiekje eruit is gewipt, zie je de achterkant daar dus van... daar geeft ge een stamp op en dat stuk vliegt eruit :-) joepie! daar heb ik lang op zitten zoeken, maar met behulp van het duitse forum gevonden :-)

-06: dan kunt ge de klink langs buiten eruitschuiven, ge zult wel zien hoe, da's een makkie!

-07: dan denkt ge weer dat ge vast zit en niet verder kunt maar as ge goe kijkt langs buiten ziet ge nu dat ge heel het mehaniekje dat langs binnen zit (groot stuk plastiek) ook kunt schuiven (dat zat een beetje vast bij mij maar mits een tikje langs binnen erop was het ook zo los) en daaaan! hebt ge dus alles los!

-08: dan is het nog kwestie van dat allemaal uit de deur te halen, da's liggen prullen, ge zul wel zien... best is om effe de 2 delen los te maken van mekaar (groot stuk plastiek vd klink en slotkast dus he) oja, vergeet niet het elektrisch stekkertje uit te pluggen van de slotkast! dan maakt ge dus best de kabel los die van de slotkast gaat naar dat grote stuk klink-plastiek en dan kunt ge dat er al zo uit halen, dan nog wat prullen met de slotkast zelf, en dan hebt ge ook dat stuk vrij in uw handen (let op heel deze handeling heeft bij mij ongeveer anderhalf uur geduurd, maar ik ben er zeker van dat met deze goed uitleg het op een halfurtje eruit is :-))

-09: de slotkast zelf, er zit een grote plastieken kap op, daar geldt zowat wat faab al gezegd heeft; deze plastiek zit erop geklemd, dus grote platte schroevedraaier nemen en al dat ijzer wat ombuigen en dan kan die kap eraf, da's wat prullen maar ge zult het wel zien... ge gaat zo zien waar het schakelaartje zit en wat het probleem is, het raakvlak van het stuk plastiek dat het schakelaartje al dan niet indrukt is veel te smale eigelijk, snap niet hoe ze zo dom kunnen zijn maargoed ;-)

-10: dus dat moet ge zien op te lossen zoals faab zei ofzo, ik heb het niet gedaan, ik heb gewoon heel dat stuk ingesmeerd met vet zodat het zeker altijd terugschiet enzo... en dat leek toch goed te werken (het zou natuurlijk kunnen dat het afgebroken is he... zal ik ies onderzoeken in mn andere deur die heeft er veel meer last van)

-11: dan kan alles terug ineen, gewoon omgekeerde volgorde aanhouden... was op minder dan halfuurtje terug in mekaar bij mij, met deurpaneel en al!

as er nog vragen moesten zijn ;-) zal alles proberen verduidelijken met foto's als ik de andere deur onder handen neem (van donderdag begint het weekend al in belgië deze week, dus ik hoop op wat droog weer!)

faab

Citaat van: fs1 op 14 mei, 2007, 07:05
bij ons is de f1 op de nationale tv zender (één of canvas dus (brt1 of brt 2 dus he)) en dus ook geen reclame, volges mij kunnen jullie die ook in NL ontvangen he... maargoed dat terzijde ;-)

Da's wel beter, volgende X f daar de race bekijken....

knotty

maar geen commentaar van olaf, dan vindt ik het al minder.
ben juist zo blij dat allard en olaf weer samen presenteren
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

fs1

zo, ik heb vandaag de hele dag bezig geweest, de andere deur ook gedaan, en de voordeuren (ook achter uiteraard) hun ruitenmechaniek gesmeerd! heb trouwes iets ontdekt voor jerry88 (zie lichtjes in schakelaars topic)

Arnold

Toch wel de afdichting weer vast gelijmt anders heb je water lekkage

fs1

welke afdichting, der was niks te lijmen

faab

Arnold

Soort tochtstrip met aan beide zijde dubbelklevend plakbant zit rondom op je deur bekleding geplakt en dicht af tegen het portier.

fs1

haa dat, is rubber, wordt samengeperst en oude lijmstrip deed het nog goed aan de zijde van de der, aan de zijde van het paneel heb ik er overwal secondelijm tussen gedaan, dus no worries mannen!

Arnold

Dan is het goed. Trouwens mischien is het wel een hele dure optie een water massage apparaat voor je voeten in de auto. Persoonlijk heb ik 'm liever waterdicht.

fs1

mn ene achterdeur heeft de ziekte al terug :-( pff... maar eigelijk mocht dit dicht...

knotty

kan gewoon open blijven hoor bart.
we gooien geen topics als deze meer dicht.
nieuwe leden hebben dan de mogelijkheid om nog dingen te vragen.
trouwens ik heb het zelf ook, maar dan alleen rechts achter
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

fs1

yep bij mij ook rechts achter... links achter heb ik blijkbaar toch goed gefixt, die werkt nu altijd, die links achter  werkt pas als ik een paar keer de deur open en dicht doe... dus als het terug eens wat beter weer is... zullen we die nog eens opensmijten...