Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.638
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 34
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 1
  • Gasten: 26
  • Totaal: 27
  • bnijp

Buiten / binnentemperatuur gek*t

Gestart door Japiooo, 24 november, 2008, 09:11

Vorige topic - Volgende topic

Japiooo

Hallo allemaal,

Ik rijd in een Laguna van juni 2007 1.6 lpg, nu ca. 75K gereden.

Vanaf het moment dat ik de auto heb speelt het volgende probleem:

Het display geeft een buitentemperatuur aan van, zeg, -10 graden (terwijl het uiteraard dik 25 graden daadwerkelijk buiten is) waarop de kachel aangaat.
De temperatuur die aangegeven wordt schommelt eigenlijk continu; niet met 1 of 2 graden maar met 4 - 8 graden. Als de buitentemperatuur rond de 10 graden is betekend dat ik zo'n beetje de hele dag in een blazende auto rondrijd.

De dealer zegt de buitentemperatuursensor te hebben vervangen (meermaals), alle verbindingen te hebben nagelopen, en hebben er in ca. 5 dagen 150 km (probleemloos natuurlijk) mee gereden. Ben hier echt 4 keer mee teruggeweest, maar ze kunnen het niet oplossen.

Heeft iemand dit ook gehad en opgelost, ben heel benieuwd!

Japiooo

Duupke (Ronald)

Een slecht contact in de stekker verbinding tussen de deurstijl en het rechter voorportier.

rookie

van voren alles door meten, zoals ronald aangeeft. Ik zou eerst de weerstand meten van alleen de temp sensor. Dan een verbinding later en zo verder gaan totdat er een weerstand verschil ontstaat die niet meer overeen komt met een nieuwe.

Japiooo

Hoi, bedankt voor jullie reacties.
Ik denk zelf niet dat het aan die sensior of de verbindingen ligt; deze is al vervangen en die verbindingen zijn doorgemeten en nagelopen.
Raar is dat bij buitentemperaturen onder nul (echt of foutief gemeten) de aanjager continu blijft blazen. Niet gewoon een paar minuten tot een bepaalde temperatuur bereikt is maar echt zo een kwartier of 3.

Het is een heel irritant systeem zo.

Mike

Dat doet hij omdat het systeem gekoppeld zit aan de buitentemepratuur, daarom blijft hij blazen.!!
Geen idee waar het aan kan liggen als het niet de sensor is, misschien eens proberen om van iemand anders ff de hele buitenspiegel om te wisselen en dan te kijken wat hij aangeeft!!

rookie

nou, zou even het display omwisselen, als alles is doorgemeten. In welke woonplaats woon je?

Japiooo

Display omwisselen? Heeft deze dan meer functies dan alleen displayen. Stuurt deze ook nog wat aan?
Woonplaats is Wezep.

rookie

de unit stuurt het komplete verwarmings gedeelte aan. Als het goed is komt daarachte op ook de temp binnen.

melcon

zomaar een vraag he, gezien de auto van juni 2007 is, waarom laat je dit gewoon
niet door de dealer oplossen? Dit valt gewoon onder garantie.

Duupke (Ronald)

Idd. Maar die komt er natuurlijk niet uit. ;)

Nu we het toch over de buitentemperatuur meter hebben. Het valt mij de laatste tijd op dat, wanneer de temperatuur buiten onder een graad of 4/5 komt dan knippert het '°C' tekentje. Is dit om de bestuurder alert te maken op dreigende gladheid ofzo?

Lagunainitiale

Vanaf drie en lager gaat het knipperen idd.

Duupke (Ronald)

Mooi zo. ;D

De eerste keer twijfelde ik, de tweede keer was ik al wat zekerder van m'n zaak. Maar omdat ik er verder nog niets over gelezen had, dacht ik al dat het aan mij lag.

Dus niet. !!

rookie

dus, als je een keer in de buurt bent van Arnhem, kun je wel eens langs komen om het display om te wisselen. Der zijn wel 2 varianten van.

Japiooo

Nou, heeft een tijd geduurd maar het is tot op heden, ca 2 weken nu, opgelost.
Uiteindelijk is de computer vervangen...
Wat mij opvalt is dat nu ook de binnentemp veel comfortabeler is; 21 graden voelt nu warm aan.

Dus, bij dit soort problem helpt het niet om de sensor in de rechterspiegel te vervangen.

Groet.

rookie