Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 90
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 72
  • Totaal: 72

cabasse tronic update en aux?

Gestart door Ricardo1983, 24 april, 2024, 13:23

Vorige topic - Volgende topic

Ricardo1983

Hey mensen

Ik heb sinds zaterdag een Laguna3 met een cabasse tronic audio systeem.
Zeer net geluid, maar ik mis mijn Spotify.
Nu werk ik tijdelijk met een FM-transmitter, maar dan hoor je een lichte zoem.
Ik heb oplossingen gevonden met een aux kabel, maar nergens met deze radio.
Ik heb achter op de radio maar 1 stekker, dus geen ruimte voor de groene stekker die aan die kabels zit.
Is hier een oplossing voor, of zit ik echt vast aan de FM-transmitter?

Ook is het navigatie systeem nogal verouderd.
2012-2013 zou de laatste update gedaan zijn, is dit te omzeilen, of ben ik ook hier weer degene die aan het kortste eind trekt?

Dan zou ik met de tijd kunnen denken aan een FM-transmitter met scherm zodat ik android-auto heb, maar ik vind een extra scherm ook weer geen gezicht in een net interieur.

Welke oplossingen zijn er?
En heeft iemand al eens iets geprobeerd ermee....

Ricardo1983

Nee, dat vind ik te prijzig voor alie-zooi :P
Leuk voor ledjes, maar met dit soort dingen wil ik wel een garantie kunnen aanspreken.

Maar dit is dan de enigste optie?

melcon

Op deze radio kun je gewoon de aux in activeren, geen enkel probleem.
Ik heb deze radio namelijk zelf ook met geactiveerde aux in en verbonden met een highway 200 (geeft je DAB+ en bluetooth audio streaming).

De radio zelf zit in je dashboard kastje, onder de dvd speler (dashboard kastje moet je even uitbouwen). Het deel in je dashboard is alleen het bedienings en cd-wisselaar deel. De juiste pinout is wel even belangrijk anders gaat die storen. Richard Trip (RichTrip dacht ik is zijn username) kan je aan alle informatie helpen die je nodig hebt. Puntje van aandacht is wel dat je een ODB2 dongle nodig hebt of iemand kent die z'n ding heeft, je moet de radio configuratie namelijk aanpassen naar met AUX.

Daarnaast is het slim om een zogeheten ground loop isolator er tussen te zetten. Dan heb je geen storing over je speakers op het moment dat je je telefoon inplugt om op te laden.

Stadium III

Aux aanzetten hoefde bij mij niet iig
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

RichTrip

Voor deze radio is het niet nodig om de AUX 'aan' te zetten via OBD2/CLIP, deze wordt geactiveerd door 12V op een specifiek pinnetje te zetten.
Wel is het een klusje om de kabel aan te sluiten. Je moet het gehele dashboardkastje uitbouwen om bij de versterker te komen.

melcon

Ah oke ik heb hem met de clip aangezet (en dus dat 12V stukje niet gedaan)

Driver

Dag allemaal,

In mijn laguna III heb ik een Bluetooth decoder gemaakt.
Alleen de middenconsole losmaken.
Aan de achterkant van de tulpaansluiting draden gesoldeerd (kanaal links en rechts). Werkt dan op AUX wanneer ik 2x de cd knop indruk.
De spanning aan de achterkant van 12v stekker (met een zwevende zekering).
Werkt prima!
Telefoon koppelt tegelijk met zowel de decoder als de standaard handsfree. Vervolgens leg ik de telefoon voor het nav scherm. Telefoon zo ingesteld dat deze ontgrendeld zodra gekoppeld met de auto.
De decoder kun je gewoon bij aliexpress kopen, let wel op dat je er een hebt die op 12 volt werkt.