Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

22 september, 2025, 21:50

Log in met gebruikersnaam, wachtwoord en sessie lengte

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.453
  • Totaal topics: 10.384
  • Online vandaag: 35
  • Online ooit: 383 (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 29
  • Totaal: 29

Laguna 2 word te warm denk ik..

Gestart door Fabian Labrijn, 19 april, 2022, 17:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fabian Labrijn

Hallo ik zit ff met mijn handen in het haar..voorstellen doe ik snel met foto,s erbij van mijn Laguna 2 grandtour Turbo...
Ik heb hem vanaf begin maart...toen werd ie al warm, maar was themostaat, die vervangen...maar altijd wel die koelvloeistof lucht in en om de auto...dus ergens lekkage...eerst viel t mijn niet op...zo minimaal verbruik koelvloeistof....maar eergisteren rook ik het weer... kap omhoog zag ik de koelslang die bovenop de turbo zit zat een scheur in....dus stukje afgesneden, maar nu lekt ie weer...
Ik heb een obd2 scanner... geeft ie ook aan temperatuur soms wel 103 graden???... is dat normaal lijkt me niet motor in arbeid zo warm.
nu heb ik een aantal vragen aan de kenners hier graag.
1 waarom scheurt de slang ( te warm of drukopbouw lijkt me ) of versleten kan natuurlijk ook..bj 2006
2 Waarom vin niet aanslaat terwijl ie warm is zodra het contact uit is.
3 koelleiding bovenop de turbo zit daar zoveel druk op? of het is de warmte?

graag hoor ik van iemand,

met vriendelijke groet,

Fabian

Stadium III

Heb je wel circulatie ,zie je in je resevoir water terug lopen ?
Onder het rijden hoe staat je naald dan en zie je die nog verder oplopen als e stil staat

Verder mag er wel eens drukopbouw zijn maar niet zo extreem dat er een slang klapt
In je olie dop zit daar witte aanslag?
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

Fabian Labrijn

Ja heb circulatie, retour slang in reservoir loopt goed,
de naald blijft in het midden staan...maar via de obd scanner gaf ie gisteren in de warmte 103 graden aan, en dan zakt ie weer na de 93-98 graden dus je zou zeggen de thermostaat is goed..ik heb hem alleen ontlucht via de slangen van de verwarming tegen schotbord aan...verder schroefje op thermostaathuis komt niets uit?, maar ik denk dan als ie bij schutbord water uitkomt moet ie goed ontlucht zijn .... kan het de turbo zijn??. dat ie verstopt zit ofzo waar de leiding van koeling opzit.??..morgen ga ik verder kijken...
maar dat de fan niet draait bij contact uit, vind ik raar...miss toch een sensor ofzo...geen motor lampje brand niets...

Stadium III

Je zou ff in de handboeken kunnen de duiken op het forum waar de nippels zitten ,hoe ziet je olie dop eruit?
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

Fabian Labrijn

hoi ik heb ook de clip gekocht via marktplaats, maar kom er niet uit daarmee..haha...waar kan ik handboeken vinden hier...ik ga zo kijken en alle slangen voelen welke warm worden enz...auto nu koud...eerst het pijpje op de turbo kijken of ie niet dicht zit...want daar scheurt steeds de slang...

Fabian Labrijn

geen witte aanslag in olie dop, mooie kleur olie...
wel zie ik dat de turbo bloedheet word, geen koeling denk ik omdat slang weer lekt..laat nu afkoelen, en schroef pijpje eraf van turbo, miss zit ie dicht....kijk ik heb wel clip gedownload voor 22 euro, maar word er niet wijzer van..en had gedownload op mijn Chromebook, maar ondersteund die bestanden weer niet..pfff

Stadium III

Is de slang niet gewoon pureus
Verder mooi dat alles goed op kleur is ,dat is iig een zorg minder
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

Fabian Labrijn

ja dat denk ik uit eindelijk ook ..ff opzoek na nieuwe slangen..wil ik zoiezo doen, preventief bepaalde slangen , er zat wel een boutje los op het thermostaathuis niet de aftap boutje...daar kwam eerst ook geen koelwater uit...met een boortje erin, toen liep ie wel door...miss dat dat het was??...

alleen nog de fan...vind ik raar dat ie bij contact uit niet aanslaat?? net auto weggezet met 101 graden (zie foto Coolant),
ff motorkap omhoog...dop losgedraaid, loopt iets op, toen auto weer aangezet toen sloeg de fan aan?? Toeval of nietg...pfff...maar koelwater circuleerd goed...
En nog foutmelding P0103, vonk cilinder 1...morgfen weer verder kijken, hou je op de hoogte

Stadium III

Vonk cylinder 1 meestal pen bobine die kapot gaan ,ik zou idd de lekkende koelslang vervangen en 4 nieuwe bobines jdk bobine zoeken online
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

Fabian Labrijn

Gisteren bougies vervangen, zaten verkeerde in?? door vorige eigenaar gedaan..pff..maar hij geeft nog steeds aan misfire cilinder 1, dus waarschijnlijk bobine, maar zien er nog nieuw uit..ff omwisselen met cilinder 2...ff vraagje welke kant zit 1 ste cilinder, vanaf de distributiekant 1?,
Maar eerst nog naar de temperatuur kijken... vind nog steeds raar wanneer de temperatuur 101 graden is, en zet de motor uit, de fan niet draait??, wanneer ik motor start, geeft ie 106 graden aan en slaat fan aan??....en hij stinkt na koelvloeistof rond de motor kap en warm...pfff, maar hij geeft geen foutmelding aan van een sensor ofzo,ik vermoed ergens een temperatuur sensor ofzo?  word vervolgd

Fabian Labrijn

cilinder 1 blijft blijft misfire geven..pff...goede bougies 4 nieuwe bobines van JDK... en hij blijft te warm worden...vind ik..en fan slaat niet aan bij contact uit...is dat Renault eigen??
Fan slaat wel aan bij 103 graden maar moet contact aanblijven..ook raar??..ik ben bang dat meeste van mijn  kennissen al zeiden neem geen Renault...maar ik ben zelf handig genoeg, dus wil de Renault gewoon goed krijgen!!...Ben veteraan en heb voor zwaardere klussen gestaan!!..en die foutcode P0103 Misfire kan ook veel meer zijn...word vervolg
lgd..haha

SebasNL

Volgens mij is de temperatuur helemaal niet hoog genoeg om 'm te laten nadraaien, maar dat zou een specialist moeten uitsluiten. Zou me in ieder geval bij dit soort temperaturen niet al te druk maken, zeker niet als het een ongeblazen motor betreft en hij bij contact aan wel gaat draaien.

Stadium III

De F4RT blokken is weinig mis mee ,heb hem ook in de laguna 3
Ik zou voor misfire eens uit laten lezen ,heb ook wel eens vernomen dat er wel eens een injector kapot wil gaan
Veranderd het probleem als je bobine 1 en 2 omwisseld ?

EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

Fabian Labrijn

ik ga morgen er een nieuwe slang opzetten, die de koeling is voor de de turbo, maar motor word in mijn ogen te warm, als ik hem neerzet pff de dampen komen  eraf.. ik heb vermoeden dat er lucht in systeem
zit...morgen met nieuwe slang eerst alles goed ontluchten..en compressie test doen.
ik heb nu 4 nieuwe bougies en 4 nieuwe bobines erop gezet.. nog steeds foutmelding ( zie foto,s), vrijdag lek test gedaan met vloeistof om lekke koppakking uit te sluiten, was goed!!
En temeperatuur loopt tot 106 graden slaat fan aan...en als ik dan contact uitzet, slaat fan uit....start ik hem gelijk weer slaat de fan aan...dus contact onderbreekt met contact uit...vreemd....of gewoon bij Renault??..zit me niet lekker...word vervolgd..pffff..

Fabian Labrijn

#14
zie foutmelding... maar kan van alles zijn  heb ik al ergens gelezen...

SMF spam blocked by CleanTalk