Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 39
  • Online ooit: 404 (01 oktober, 2025, 22:36)
Gebruikers Online

Lekkage / Water rechtsvoor

Gestart door larsdijkstra, 27 januari, 2021, 18:21

Vorige topic - Volgende topic

larsdijkstra

We hebben water staan rechtsvoor aan de rechterkant, tapijt is goed nat aan de kant van deur/dorpel waar je in stapt.
Dit weekend al open dak gechecked, water liep mooi weg via de gaatjes. Afdekkap parafan eraf gehad, maar stond geen water stil in de afwateringsbak en alles mooi schoon. Nog niet verder doorgeprikt, maar als er verder geen water staat hoeft dat toch niet?

Wat zou het nog meer kunnen zijn? Dakrail bevestiging?
Deurrubbers? Deze lijken ok.
De opening tussen dak en de rubbers rond het raam aan bovenkant, links en rechts op de hoeken, lijken wat ruim te staan, zou dat het kunnen zijn?
Bedankt vast voor het meedenken

Stadium III

Folie in de deur nog ok ,heb zo bij mijn Laguna 1 achter een lekkage gehad
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

larsdijkstra

Waar lekt het dan langs als er geen folie is?

Stadium III

Ik zou zeggen haal de binnen bekleding er eens af en kijk dan eens

ojee66

Bij mij zijn die strips rond het raam ook redelijk los, op sommige plekken zelfs niet goed in de nis tussen raam en frame.
Heb daar geen lekkage.

Je parafaan kan droog zijn omdat het water ergens anders weg loopt (naar binnen)
Gaatjes in de hoeken van de parafaan in elk geval doorprikken, baat niet schaad niet.
traffic.gif

larsdijkstra

Bedankt tot zo ver.

@stadium: uiteraard is er dan meer te zien. Echter ben ik sowieso even benieuwd, voor ik alles loshaal, wat er kan gebeuren als er geen folie is, en waarlangs het dan kan lekken

sulo

Ik heb dit ook gehad. Weet alleen niet meer of het kwam door het slangetje achter het schutbord.l( waar dakraam water weg word geleid. Me paravaan was ook verstopt geweest.  Eens even controleren of je interieurfilter nat is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk

larsdijkstra

Dank voor de tip Sulo, ga het even checken. Waar zit dat slangetje? Achter schutbord in motorruimte?

sulo

Ja, achter het schutbord bij de wielen. Deurzijde.

Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk

larsdijkstra

Ok. Als interieur filter nat is, komt het dan uit de parafan?

DonvanVliet

larsdijkstra

Gedeelte onder de ruitenwissers, vaak afgeschermd door plastic kappen. Daar kan water in komen en normaal gesproken weg stromen door gaatjes naar bv de wielkasten

DonvanVliet

Oh ok. Duidelijk. Weer wat geleerd.

Stadium III

Citaat van: larsdijkstra op 28 januari, 2021, 12:17
Bedankt tot zo ver.

@stadium: uiteraard is er dan meer te zien. Echter ben ik sowieso even benieuwd, voor ik alles loshaal, wat er kan gebeuren als er geen folie is, en waarlangs het dan kan lekken
Geen folie zou het langs het binnenpaneel kunnen lekken

larsdijkstra

@stadium: ok duidelijk. Dan zouden de deurpanelen ook nat moeten zijn onderaan. Ik ga alles checken, bedankt!