Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 39
  • Online ooit: 404 (01 oktober, 2025, 22:36)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 17
  • Totaal: 17

Veer dashboard klep los gesprongen

Gestart door Daddy-Trucker, 16 mei, 2018, 09:25

Vorige topic - Volgende topic

Daddy-Trucker

Gisteren is de veer van me dashboard klep (klep voor de radio) los gesprongen :-\
Nou heb ik geprobeerd deze er weer terug in te krijgen maar dit lukte mij gisteren niet,
Nou ben ik benieuwd of het een hele moeilijke opgave is om mijn dashboard (of in ieder geval de bovenkant) los te krijgen zodat ik er bij kan komen of eventueel de centrale luchtroosters kan demonteren om meer ruimte te krijgen.
Heeft iemand hier tips over hoe je je bovenkant kan los halen of is dit werk voor de garage?

Stadium III

Asbak eruit ,kaart lezer eruit ,Climategate controle eruit dan kun je er van onder bij
Naar mijn weten zit alles geklikt
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

ojee66

Laatst had iemand een filmpje hierover geplaatst.

Ik zelf heb een oude metalen klerenhanger gebruikt om te hengelen.
Toen ik de veer naar voren had de kleerhanger rond gebogen zodat deze naar voren bleef en toen de klep erin gehaakt.

Het is gepiel maar het eruit halen van dat frame is veel meer werk.

https://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=14125.0

je ziet de schroef aan de achterkant?? zitten.
traffic.gif

HAL2001

Die tip van ojee66 is super. Werkt geweldig. Laatst ook gedaan terwijl de Renault monteur het niet lukte. Die stelde voor om de hele klep maar weg te gooien.

Daddy-Trucker

Helaas heb ik geen ijzeren kledinghanger  ::) echter is het zo dat de veer er ook helemaal uit ligt (dus ook aan de achterkant van de box) deze ligt nu in het vakje bij me aanstekerplug en zal dus waarschijnlijk de hele module eruit moeten komen  :-[

Ricardo1983

Ik volg even, ik heb hetzelfde probleem namelijk

Daddy-Trucker

Ik heb de veer na veel gepriegel weer terug op zijn plaats gekregen. Helaas blijft de klep niet meer dicht zitten, ik ben bang dat er ergens wat afgebroken wat hem vast houd :(

Ik zal proberen zo goed mogelijk uit te leggen hoe ik de veer weer terug heb geplaatst.

1: ik heb de klep en zijn mechanisme er even volledig uit gehaald (doe dit voorzichtig want er zit een klein pinnetje op het mechanisme die waarschijnlijk ervoor zorgt dat de klep dicht gedrukt blijft zitten) en de klep losgehaald zoals het Poolse filmpje laat zien.

2: ik heb het T stuk van de veer in het mechanisme gezet.

3: met behulp van een smal houten latje waar ik de veer op laat liggen (dit vraagt wat voorzichtigheid en een vaste hand omdat de veer heel makkelijk weer terug springt en zich oprolt) heb ik de veer uitgerold totdat het laatste stukje zo staat dat ik hem achter het ronde stuk achterin de module kan duwen.
Dit is best een priegelwerk en daar zal je met wat geduld aan moeten beginnen.

4: als de veer weer goed zit kan je het mechanisme weer terug plaatsen in de module (let hierbij wel goed op dat je hem niet laat schieten want dan kan je weer opnieuw beginnen) probeer het mechanisme op slot te zetten, dus in de gesloten stand van de klep. daarna kan je de klep weer monteren en als het goed is moet het nu weer gewoon werken  !!